לפיד פרסם סרטון הסברה: כל מוסלמי בעולם צריך לראות את הסרטון הזה

לפיד פרסם סרטון הסברה: כל מוסלמי בעולם צריך לראות את הסרטון הזה

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, התייחס למהומות הבוקר (שישי) של מתפרעים ערבים בהר הבית ופרסם סרטון בחשבון הטוויטר שלו.

"כל מוסלמי בעולם צריך לראות את הסרטון הזה. זוהי האמת על מה שקרה בבוקר בהר הבית.

גרעין קיצוני איסלמי ניסה להשתלט על מסגד אל אקצה. הם רוצים לסלק בכוח את המתונים שרק רוצים לקיים את שגרת החג ולהתפלל בשקט".

לפנות בוקר בסביבות השעה 04:00 במהלך תפילת הפג׳אר, החלו מאות מפרי סדר ופורעי חוק, חלקם רעולי פנים ועם דגלי חמאס, בהפרת סדר המונית בשטח הר הבית, שכללה הכנת ביצורים, ידויי אבנים וירי של זיקוקין. למרות ידויי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים.

לאחר שמפרי הסדר המשיכו בידויי אבנים מסיבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה כולל לכיוון גב הכותל המערבי שעה שמתקיימות תפילות במקום וכוחות הביטחון. כוחות משטרה נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפרות הסדר ולהדיפת ההמון לאחור.

במהלך הפרות הסדר האלימות וידויי האבנים, נפצע רעול פנים שהפר את הסדר ויידה האבנים עם אחרים לעבר גב הכותל המערבי, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי ע״י כוחות המשטרה וגורמי החירום וההצלה.

בין מפרי הסדר האלימים ומיידי האבנים נצפה גם אדם עם כיסא גלגלים. מפרי הסדר ומיידי האבנים פוגעים בראש ובראשונה במתפללים הרבים שנמצאים בהר הבית.

יש לציין כי היו ניסיונות של חלק מאותם מתפללים להפסיק את הפרות הסדר וידויי האבנים ולהרחיק את פורעי החוק, אולם הם לא צלחו. אחד ממפרי הסדר האלימים ירה גם זיקוקים לכיוון גב הכותל ופגע בעץ שהחל לבעור בשטח הר הבית.

עוד מרחבי הרשת

>
s