לפיד עצבני: "הוא מזיק לבטחון ישראל ולא מבין כלום"

לפיד עצבני: "הוא מזיק לבטחון ישראל ולא מבין כלום"

צילום: depositphotos.com

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) התראיין לראשונה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" ובו תקף את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן בכך ש"הוא עסוק בלתת סיוע הומניטרי ודלק שהולך לחמאס". עוד אמר בן גביר: "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהגות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד) תקף: "הראיון שנתן בן גביר לוול סטריט ג׳ורנל הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לבטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו".

חבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ (המחנה הממלכתי) כתב: "מותר שיהיו מחלוקות, גם עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר, אך עליהן להתנהל בפורומים הרלוונטים ולא בהתבטאויות חסרות אחריות בתקשורת, שפוגעות ביחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי בעת הזו. ראש הממשלה צריך לקרוא לסדר את השר לבט"פ, שבמקום לטפל בסוגיות ביטחון הפנים – גורם נזקים אדירים ליחסי החוץ של ישראל".

העיתונאי מיכאל שמש כתב: "בן גביר לא חייב להודות על הסיוע האמריקאי הוא גם יכול לעזוב את הממשלה וללכת לחסום משאיות בכרם שלום. אבל איך אפשר להסביר כשביד אחת אתה כחבר ממשלה לוקח סיוע פגזים חימושים וכו׳ וביד השניה הולך ללכלך על מי שמאשר את הסיוע הזה. וזה עוד לפני ההתערבות הגאונית בפוליטיקה האמריקנית".

עוד מרחבי הרשת

>
s