לפיד על משבר האומיקרון: הממשלה תפעל, תטעה ותתקן את הטעויות

לפיד על משבר האומיקרון: הממשלה תפעל, תטעה ותתקן את הטעויות

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד (יש עתיד) התייחס היום (שני) לניהול משבר האומיקרון ואמר כי הממשלה תדאג לאנשים שנפגעו, אך הדגיש כי אין למדינה כסף בלתי מוגבל.

"אני רוצה להתחיל במובן מאליו: מול הקורונה, לא כל ההחלטות של ממשלת ישראל יהיו נכונות. לא יהיה מצב של אפס טעויות.

אין דבר כזה. לא בישראל, לא בשום מקום אחר. השאלה אם אנחנו רוצים לכעוס, או להתמודד יחד. זו מגיפה שמתפשטת מהר ומשתנה כל הזמן. אז אנחנו צריכים להגיב מהר, ולשנות את ההנחיות לעתים קרובות.

לא תמיד אפשר לחכות לראות מה יהיה השלב הבא. אנחנו רוצים להציל חיים ולשמור על הכלכלה. כשאתה עובד מהר, יש טעויות. המבחן הוא היכולת לעבוד יחד ולתקן את הטעויות בזמן אמיתי. אנחנו מודעים לתורים בבדיקות.

אנחנו מודעים לזה שצריך להסדיר את בתי הספר. אנחנו יודעים שיש עסקים שנפגעים. בכל זה אנחנו מטפלים עכשיו. טוב יותר ומהר יותר מרוב ממשלות העולם, אבל לא מושלם. זה גם לא יהיה מושלם.

זה יהיה הטוב ביותר שאפשר בתנאים של אי ודאות, לעתים קרובות עם פחות מדי מידע. לפני שנתיים לא היה דבר כזה קורונה. לפני שמונה חודשים לא היה דבר כזה דלתא. את האומיקרון גילינו בסוף נובמבר.

גורמי המקצוע מניחים שבאמצע החודש הבא, באמצע פברואר, יהיה השיא ואז אחוזי ההדבקה יתחילו לרדת. עד אז אנחנו צריכים לאזן בין הרצון לשמור על בתי ספר פתוחים, לבין הרצון למנוע הדבקה המונית של ילדים.

בין הרצון לבדוק מה שיותר אנשים, לבין מספר מוגבל של מעבדות וערכות בדיקה. אנחנו צריכים לאזן בין הזכויות שיש לכל אזרח, לבין העובדה שהלא מחוסנים מסכנים את עצמם ומסכנים כל אחד מאתנו.

הם צריכים לדעת שלהחלטות שלהם יש מחיר. אנחנו צריכים לאזן בין הצורך לשמור על ענפים כלכליים שלמים שנפגעו, לבין האחריות שלנו למשק ולעתיד הכלכלה.

אנחנו לא נפקיר אנשים שהמגיפה פגעה בהם, נדאג לפיצויים, אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל.

זו מציאות מורכבת. אין פתרונות מוחלטים. הייתי רוצה שיהיו בדיוק כמוכם, אבל אין. יש פה ממשלה טובה, אחראית, שנשענת על מידע רפואי ומדעי עדכני.

עשינו החלטה. אנחנו לא נשב ונחכה לראות מה קורה כדי למנוע בקורת עלינו. אנחנו נפעל, נטעה, נתקן את הטעויות ונמשיך הלאה. הממשלה ואזרחי ישראל הם שותפים. האויב הוא המגיפה".

עוד מרחבי הרשת

>
s