לפיד וגנץ בסיור בפיקוד הצפון: אם לבנון תבחר בנתיב האש – היא תיפגע קשות

לפיד וגנץ בסיור בפיקוד הצפון: אם לבנון תבחר בנתיב האש – היא תיפגע קשות

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, ערכו היום (שלישי) סיור בפיקוד הצפון ובקו הגבול עם לבנון. במהלך הסיור קיימו הערכת מצב מבצעית וקיימו שיח עם המפקדים הבכירים בגזרה.

רה"מ לפיד: "ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת שאינה מהווה פלטפורמה לטרור של חיזבאללה ושאינה כלי שרת של איראן. הפעילות של חיזבאללה מסכנת את לבנון, את אזרחיה ואת רווחתם.

אין לנו עניין בהסלמה. אבל התוקפנות של חיזבאללה אינה מקובלת ועלולה להוביל את האזור כולו להסלמה מיותרת, דווקא כאשר יש הזדמנות של ממש ללבנון לפתח את משאבי האנרגיה שלה.

מדינת ישראל פועלת ותמשיך לפעול כנגד כל שלוחת טרור איראנית באיזור ובכלל. איראן היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. נפעל בעצמנו ובשיתוף פעולה עם מדינות אחרות באזור כדי למנוע מאיראן לערער את היציבות האזורית".

שר הביטחון בני גנץ: "ישראל מוכנה לעשות הרבה בכדי ששכנותיה ישגשגו ומוכנה לפעול כל העת כדי להגן על אזרחיה. אנחנו מוכנים בכל המימדים – באוויר, בים, ביבשה ובסייבר. עיננו צופות אל המשבר המתחולל בלבנון, שפוגע באזרחים. מדינת לבנון ומנהיגיה יודעים היטב שאם יבחרו בנתיב האש – ייפגעו ויכוו קשות. אם יבחרו בנתיב היציבות – יסייעו לאזרחי לבנון".

עוד מרחבי הרשת

>
s