לפיד: הטרוריסטים לא יפחידו אותנו – לאיראן ושלוחותיה יש ממה לפחד

לפיד: הטרוריסטים לא יפחידו אותנו – לאיראן ושלוחותיה יש ממה לפחד

צילום: בועז אופנהיים, אסי אפרתי, לע״מ

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (שני) בהצהרה שנשא בפסגת הנגב’ לפיגוע הטרור בחדרה: "אתמול בערב, בפעם השנייה השבוע, טרוריסטים הכו בלב ישראל בשני מובנים – בלב המדינה, בעיר הומה, וגם בלבבות של כל אזרחי ישראל.

זה היה רצח לשם רצח, טרור לשם טרור. הטרוריסטים ירו לכל כיוון במטרה אחת – להרוג כמה שיותר חפים מפשע, לשפוך כמה שיותר דם. אני שולח את תנחומיי למשפחות ומאחל החלמה מהירה לפצועים. תפילותינו ומחשבותינו אתכם.

מעט לאחר ההתקפה, חמאס והג'יהאד בירכו, הודיעו שזה היה בגלל פסגת הנגב. מטרת הטרוריסטים היא להפחיד אותנו, לגרום לנו לפחד לפתוח ולבנות את מערכת היחסים שלנו.

הם לא יצליחו. לא ניתן להם. אין לנו שום כוונה לאפשר להם לקבוע את מהלך חיינו והמדיניות שלנו. ישראל מדינה חזקה וגאה, ולא ניכנע לטרור, נמשיך בדרכנו של השלום. אני לא לבד בזה. כל מי שפה שותף לסנטימנט הזה.

אמש, שרי החוץ שהשתתפו בפסגה, אמרו בקול אחד וחזק וגינו את הפיגוע. בשם המדינה והאזרחים אני מודה לכם על כך".

על הפסגה ההיסטורית אמר: "דוד בן גוריון, מהאבות המייסדים, שקבור קרוב לכאן, אמר שלא כותבים היסטוריה אלא עושים היסטוריה.

זה מה שאנחנו עושים היום – היסטוריה. מתבססים על חדשנות, על טכנולוגיה ושת"פ. היכולות המשותפות שלנו מפחידים את האויבים המשותפים ובראשם איראן ושלוחותיה יש להם ממה לפחד.

ההיסוס שלנו לא ירתיע אותם, אלא דווקא הנחישות. אנחנו צועדים בנגב, איפה שהאב המשותף שלנו התגורר, בספר אותו חתם אברהם עם אלוקים הוא עבר בנגב. אברהם אבינו הגיע לכאן כדי לדאוג למשפחתו ואנחנו כאן לאותה מטרה.

ההיסטוריה של האזור היא של אנשים קשוחים ונבונים, שהפריחו את הנגב. העמים הם אותם עמים שאמרו שיפריחו את המדבר. מהמדבר הזה נבנה ארמונות ובתי ספר ובתי חולים ואמנות.

וגם טכנולוגיה חדשנית ולכן הפסגה הזו, הפגישה הזו היא לא האחרונה. החלטנו שהפסגה תיהפך לפורום קבוע. פותחים פתח לכולם, כולל לפלסטינים".

עוד מרחבי הרשת

>
s