לפיד: "אנחנו סובלים מתת-ייצוג מחפיר בתקשורת ואין לנו מכונת רעל"

לפיד: "אנחנו סובלים מתת-ייצוג מחפיר בתקשורת ואין לנו מכונת רעל"

צילום: By Alexandros Michailidis/ shutterstock.com

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד (יש עתיד) מגיב לביקורת שנשמעת על כך שהאופוזיציה אינה נלחמת מספיק מול הקואליציה.

בחשבון ה -X שלו כתב: "האופוזיציה כאן, נלחמת וצריכה מכם עזרה אני מבין לליבם של כל אלה שאומרים, "איפה האופוזיציה?", אבל הם טועים. האופוזיציה כאן. היא נלחמת, עובדת, משתתפת במחאה, צועדת כל שבוע בהפגנות, נאבקת במחילות של הכנסת.

היא הצליחה לעצור – יחד עם אנשי המחאה – את רוב חוקי המהפיכה המשטרית (שלא תחשבו לרגע שהם ויתרו עליה, יריב לוין לא מפסיק לנסות). היא בולמת ומטרפדת בכל שבוע העברות תקציביות וחוקים דורסניים.

היא מצליחה לייצר לא מעט הטרלות וסכסוכים מרים בתוך הקואליציה, וגם לנהל שיח שקט עם אנשים בצד השני שמבינים שהממשלה הזו מובילה את המדינה לאבדון. ועדיין, יש דבר אחד שהאופוזיציה צריכה היתה לעשות ולא עשתה: להפיל את הממשלה. אתם מוזמנים לכעוס על זה, גם אני כועס.

כל עוד ממשלת החורבן לא נפלה, אסור לנו לעצור ואנחנו לא יכולים לנוח. אנחנו ניאבק עד שזה יקרה, אבל עלינו להכיר בכך שזה קשה. הנתונים האובייקטיבים נגדנו. לקואליצית הימין יש רוב מוצק והומוגני של 64 ח"כים.

יש בתוכה גם אנשים אחראים וטובים, אבל אנחנו מבקשים מהם להצביע נגד המחנה שלהם, נגד החברים שלהם, בידיעה ברורה שערוץ 14 יילך להם על הגרון. זה לא פשוט. רבים מהם לא יהיו בכנסת הבאה ויאבדו גם את פרנסתם. הם יעשו את זה בסוף, אבל זו משימה מורכבת. אפילו את הקואליציה המצומצמת שלנו לקח להם שנה וחצי להפיל, והיא מנתה רק 60 ח"כים והתמודדה עם מכונת רעל אלימה שמומנה בכספים עלומים.

מול קואליציית הימין על-מלא לנו יש 56 ח"כים שמחולקים בין שתי מפלגות מרכז (יש עתיד והמחנה הממלכתי) שתי מפלגות ימין מובהק (ישראל ביתנו ותקווה חדשה) שתי מפלגות ערביות (רע"מ וחד"ש-תע"ל) ומפלגת שמאל אחת (הדמוקרטים). ניהול אופוזיציה כזו הוא אתגר מורכב.

אנחנו סובלים מתת-ייצוג מחפיר בתקשורת, אין לנו מכונת רעל, ואין באמת אפשרות – או סיבה – לשים על במה אחת את איווט ליברמן ואחמד טיבי. מצד שני, בכל פעם שהיתה הצבעה חשובה באמת, הצלחנו לארגן את כל האופוזיציה לעבודה משותפת ומתואמת. כך יהיה גם בהמשך. אני לא מתכונן לנסוע לשום אי, נמשיך לעבוד ממוקדים ונחושים עד שהממשלה תיפול".

עוד מרחבי הרשת

>
s