לעבוד בהייטק בלי ידע מוקדם? זה אפשרי

לעבוד בהייטק בלי ידע מוקדם? זה אפשרי

זוג שעובדים בהייטק ועשו הסבה
צילומים: depositphotos.

הרבה אנשים שלא למדו מדעי המחשב שואלים את עצמם האם הם יכולים להשיג עבודה בעולם ההייטק. לא מעט נמנעים מלהציע את עצמם רק מהחשש שאין להם את ההכשרה הנדרשת. אז התשובה הקצרה היא שהעולם השתנה, כבר לא חייב תואר מתקדם כדי לעבוד בחברות נחשבות, מה כן צריך? בעיקר מיומנות חשיבה עצמאית ויצירתית, יכולת לפתוח בעיות תוך חשיבה מחוץ לקופסה, שיתוף פעולה וגם.. קצת ידע בנושא, אבל אין דבר שכמה קורסים טובים לא יוכלו ללמד אתכם.

אז ששוחחנו עם כמה עובדים בכירים מהתעשייה הטכנולוגית – הבאנו לכם כמה עצות מועילות במיוחד לגבי מה לעשות או לא לעשות בעת חיפוש עבודה בתעשייה המבוקשת בעולם

החלום לעבוד בהייטק חי ובועט יותר מאי פעם. עוד לפני הקורונה, העבודה בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת בעולם הייתה פוטנציאל אטרקטיבי שהציע תנאי עבודה מצוינים, עבודה מעניינת ובטחון תעסוקתי.

המשבר רק הפך את התחום למבוקש עוד יותר. העובדה שהענף היה מהראשונים להתאושש, ובמקרים מסוימים אף גדל, גרמה לישראלים רבים להשתוקק לעבוד בטכנולוגיה, כולל אלה שלא בהכרח למדו הנדסה או תכנות כתואר באוניברסיטה או מכללה. אז איך אתם בכל זאת יכולים לקבל עבודה בתעשיית הטכנולוגיה אם אין לך רקע בקידוד נתונים וניתוח מערכות מידע? האם ישנם תפקידים שהם לא כל כך טכנולוגיים? מהם הכישורים הדרושים כדי להתקבל?

אחרי ששוחחנו עם כמה יזמים טכנולוגים, מנכלים ובעלי חברות – יצאנו הרבה יותר אופטימיים! אנשי רבים שלא הגיעו מרקע טכנולוגי מצאו את מקומם בתעשייה הנחשבת.

איך עובדים בהייטק בלי ניסיון
צילום: depositphotos

 

גם אם אתם לא בדיוק אנשים טכנולוגיים ואין לכם ידע מוקדם, אתם עדיין יכולים למצוא משרה בתעשייה הנחשקת, איך? הנה כל פרטים

אנחנו לא רוצים לצייר מציאות רק בצבעים וורודים, חיפוש עבודה בתעשיית ההייטק לתפקידים לא טכניים או ללא ידע והכשרה מתאימה יכול להיות משימה קשה, אבל אל ייאוש!

חיפוש עבודה בתעשיית ההייטק לתפקידים לא טכניים יכול להיות קשה, אבל השימוש במערך המיומנויות שלך כדי לחפש משרות עוזר (המחשה).  צילום: Shutterstockחיפוש עבודה בתעשיית ההייטק לתפקידים לא טכניים יכול להיות קשה, אבל השימוש במערך המיומנויות שלך כדי לחפש משרות עוזר (המחשה). צילום: Shutterstock

הניחו את האגו שלכם בצד וצאו לדרך

כמעט כולם יודעים, עולם הטכנולוגיה מתקדם במהירות מטורפת, לפעמים קשה לעקוב ולעמוד בקצב אבל היתרון בהתקדמות הזאת היא שגם התפיסה והעמדות משתנות כל הזמן, כך שלפעמים להיכנס לתחום ללא ניסיון קודם זאת דרך לא רעה ללמוד.

אתם תמיד יכולים להתחיל ממש מהבסיס, לקבל תפקיד אזוטרי בלי יותר מדי ציפיות לשכר גבוה, כך תוכלו להתקדם לאט אבל בטוח. לפעמים זה טבעי ללכת כמה צעדים אחורה לפני שמתקדמים קדימה. היתרון של ההשתנות המתמדת הוא שתפקידים רבים נפתחים כל הזמן וכל תפקיד מצריך מיומנויות שונות – ברגע שתלמדו את השפה, הטרמינולוגיה והמיומנות הנדרשת תהיות חשובים ממש כחלק מהעולם ודלתות רביות יותר ייפתחו בפניכם.

 אל תתמקדו רק בכותרת – אלא גם במה שהיא באמת מציעה

בחברות טכנולוגיה רבות ושונות, תפקידים דומים מתוארים לעתים קרובות בצורה שונה לחלוטין ותארים משתנים לעתים קרובות. לכן, מי שמחפש עבודה רק על סמך כותרת המשרה מסתכן בפספוס הזדמנויות אחרות לתפקידים מתאימים. בנוסף, מומלץ להתעלם מהמילה "מנהל" בכותרת מכיוון שזה לא בהכרח אומר שאתם  הולכים "לנהל" אנשים אחרים מהקומה ה- 37.

איך עושים הסבה להייטק
צילום: depositphotos

 אל תהססו לשבת עם אנשים לקפה ולשאול שאלות

אחת ההמלצות הטובות, היא פשוט לפגוש כמה שיותר אנשים העובדים בתחום והתחילו מנקודת הפתיחה שלהם, או מנקודה אחרת. לשבת איתם לקפה (או שייק פירות) ופשוט לשאול אותם על החוויה שלהם, אילו כישורים נדרשים עבור תפקיד מסוים וכך תוכלו להרחיב את ההבנה שלכם ואולי גם תגלו מה אתם באמת רוצים לעשות בתחום.

 

חפשו משרות על בסיס הכישורים שיש לכם

אז אם לא לחפש עבודה לפי כותרות, אז לפי מה לחפש? כיום ניתן לחפש משרות בלינקדאין או Indeed לפי מונחים או כישורים ולא רק לפי כותרות. מנועי החיפוש המסורתיים מאפשרים לך כעת לחפש לפי מונחים ולא כותרות. זה אומר לא לחפש מנהל תפעולי, אלא פעולות, או אנשים. חשוב לציין כי רוב סוגי התפקידים האלה בחברות הטכנולוגיה לא מופיעים באתרי דרושים מסורתיים, אבל תוכלו להגיע אליהם דרך אתרי חברות או אנשים שעובדים במקומות האלה. בנוסף, אם אתם מחפשים את העבודה הראשונה שלכם בעולם הייטק, עליכם לחפש באמצעות מילות מפתח מסוימות כמו "מומחה זוטר" או "תפקיד כניסה". "חשוב שתשבו עם עצמם מראש ותבינו במה אתם טובים, זה יסלול את צעדיכם הראשונים בתחום וגם יוביל אתכם לתפקידים הראשונים שלכם לשנתיים שלוש של התמחות והתמקצעות בתחום. לעתים קרובות כשמצטרפים לסטארט-אפ בתחילת דרכו, התפקיד מתחיל בכיוון מסוים ומקבל תפנית אחרי זמן מה, ברגע שאתם גדלים ביחד עם החברה כל תפיסת העבודה שלכם באותה חברה תשתנה.

תרגמו את הכישים שלכם לפרקטיקה אפקטיבית

הכלל הראשון בעולם ההייטק הוא, העריכו את עצמכם – אל תחשבו שאין לכם את היכולות והכישורים הנדרשים רק מכיוון שאין לכם ידע מוקדם. במקום זאת נסו לחשוב כיצד אתם כן יכולים לתרגם את הכישורים והיכולות שלכם בצורה שתהיה רלוונטית לצרכים של עולם ההייטק.  יש לא מעט אתרי אינטרנט, כמו worktable.com, שיכולים לעזור לכם לבין כיצד לתאר את הכישורים שלכם בצורה מושכת ורלוונטית.

דרך נוספת לעשות זאת היא באמצעות חיפוש אנשים שעובדים כרגע בתפקידים שמעניינים אתכם, ולראות באילו מונחים הם משתמשים בפרופיל הלינקדאין שלהם, כך תוכלו להשתמש בהם גם בפרופיל שלכם. ואם ממש בא לכם להשקיע, אתם יכולים לשלם עבור שירות שיערוך ויתרגם את קורות החיים שלכם, כך שיתאימו לעולם הייטק ולתחום הספציפי. ואם אינך מעוניין לבזבז כסף עבור החיפוש אחר עבודה, אתם לגמרי יכולים לעשות את העבודה בעצמכם ופשוט לקבל השראה מפרופילים בלינקדאין או מאחרים בתעשייה.

 

איך מתחילים לעבוד בהייטק
צילום: depositphotos

אל תששו אם אנגלית היא לא שפת האם שלכם

אחד החששות הנפוצים והמובנים ביותר בקרב מי שמחפש עבודה בתחום ההייטק הוא רמת האנגלית הגבוהה הנדרשת כדי להתאים לתפקידים כאלו ואחרים. אך בניגוד לתפיסה הרווחת, רוב התפקידים לא דורשים אנגלית ברמת שפת אם. בואו נאמר שאם הצלחתם לעבור בכבוד את הבגרות באנגלית, או אם אתם מרגישים בנוח לשוחח לקרוא ולכתוב באנגלית, אתם תסתדרו יותר מבסדר, ולאט לאט תוכלו לשפר את השפה תוך כדי תנועה.

למדו את השפה והמיומנויות הבסיסיות הנדרשות לתחום שאתם מתעניינים בו

מלבד השקעת זמנכם הפנוי בחיפוש אחר עבודת חלומותיכם, אתם יכולים להשקיע קצת זמן וכסף בללמוד כמה קורסים שיכולים לשרת ולקדם אתכם במילוי התפקידים שאתם מחפשים. כך או אחרת, לא תוכלו להימנע מהעובדה שתצטרכו ללמוד מספר דברים לפני שתתחילו או תוך כדי הדרך.

חשוב להבין כיצד מגדירים מדדי ביצועים מרכזיים (או KPI), כיצד להציג נתונים וכיצד לבנות תקציב. לא חייבים לעבור קורסים בנושאים אלו, אבל אפשר לקרוא בלוגים או אתרים כדי להכיר את השפה ולהעשיר את הידע.

עבודה בהייטק – כמעט כל אחד ואחת יכולים!

אנחנו מקווים שהמדריך הזה רומם את רוחכם ועכשיו אתם קצת יותר מאמינים בעצמכם וביכולות שלכם, ועכשיו גשו לעבודה, הבינו במה אתם טובים ומה אתם רוצים לעשות בתחום, צאו לדרך ואל תוותרו עד שתשיגו את המטרה. שיהיה בצלחה!

עוד מרחבי הרשת

>
s