כל הטיפים לבחירת פרקט לחדר

כל הטיפים לבחירת פרקט לחדר

כל הטיפים לבחירת פרקט לחדר
תוכן שיווקי בשיתוף INCA | קרדיט לתמונה: FREEPIK

בשנים האחרונות תחום העיצוב של בתים ומשרדים הוא עולם שלם של אפשרויות, טרנדים וטכנולוגיה מתקדמת. בתוך תחום עיצוב הפנים, אחד הנושאים המרכזיים הוא חיפוי הרצפה, והיום ברוב המקרים הבחירה היא בפרקט ויש לכך סיבות רבות. פרקט מעניק תחושת חמימות, משתלב עם מגוון עיצובים, רהיטים וצבעים, הוא מקנה מראה יוקרתי אך לא קר, שומר על הטמפרטורה גם בימים קרים ונעים למגע. הבחירה בפרקט בבתים מאפשרת ללכת יחפים גם כשבחוץ הטמפרטורה נמוכה ולאפשר לפעוטות לזחול על הרצפה ללא חשש.

סוגי פרקטים שונים לבחירה

אם בעבר הפרקט נחשב לעיצוב יוקרתי וגם יקר, הרי שהסוגים השונים הקיימים היום יחד עם הטכנולוגיה המתקדמת הביאו ליצירת מגוון רחב של אפשרויות בטווח מחירים גדול. לצד הפרקט העשוי עץ טבעי ישנם סוגים של פרקט למינציה שנראה טבעי לחלוטין, אך עלותו נמוכה בהרבה, הגוונים שלו רבים, עלות ההתקנה שלו נמוכה והוא אינו מצריך תחזוקה.

הסוגים העיקריים הקיימים:

פרקט עץ מלא (עץ גושני) – פרקט העשוי מקורות של עץ אמיתי שעבר תהליך עיבוד קל. סוגי העצים המשמשים להכנת הלוחות של פרקט עץ גושני הם דובדבן, אלון, בוק ועוד. סוג זה של עץ מלא מחזיק מעמד במשך שנים רבות אך דורש טיפול תקופתי כדי לשמור על מראהו, הוא כבד יותר והתקנתו יקרה יותר.

פרקט עץ שכבתי – פרקט המורכב משכבות של עץ, כשיש לוחות הכוללים חמש שכבות עץ, שלוש שכבות או שתי שכבות. השכבות המרכיבות את הפלטה אינן זהות בדרך כלל, אך השכבה העליונה תמיד עשויה מעץ מלא, והתחתונות כוללות תערובות שונות של נסורת, דבקים ועץ. עלותו זולה יותר מפרקט עץ מלא אך גבוהה יותר מפרקט למינציה.

פרקט למינציה – הוא החלופה הנוחה, הזולה יותר והיעילה. לוחות אלה עשויים באופן סינתטי ומלאכותי אך נראים כמו עץ טבעי. בתהליך ההכנה של לוחות אלה משתמשים בסיבי עץ דחוסים (HDF) ומעליהם מדפיסים הדפסי עץ בצורות שונות המצופים בשכבה עמידה של ניילון. באופן זה ניתן לקבל סוגים רבים של לוחות בגוונים שונים עם סגנונות רבים במחיר נוח של המוצר ובמחיר התקנה נמוך. יתרונותיו של הפרקט הסינתטי הם בכך שהוא עמיד בפני שריטות, אינו מצריך תחזוקה שוטפת של שיוף וצביעה כמו הפרקט הטבעי, עלותו נמוכה ומראהו טבעי.

הבחירה הנכונה לחדר

הפרקט העשוי באופן סינתטי כולל כמה שכבות כשעל השכבה העליונה הודפס תצלום דמוי לוח עץ במגוון דוגמאות וצבעים לבחירה שנראים טבעיים לחלוטין. המגע של המשטח נעים והוא משתלב היטב בכל מרחב וחדר. בחדרים שבהם יש שחיקה מרובה כתוצאה ממעבר אנשים או עגלות, גרירת רהיטים או בחדרי ילדים שבהם יכולות להיגרם שריטות ועלולים להישפך משקאות על הרצפה, ללמינציה יש עמידות רבה יותר, יכולת ניקוי טובה יותר וספיגה נמוכה יותר של נוזלים.

  • לפני שאתם בוחרים את הפרקט החדש שלכם, כדאי לחשוב על רמת השחיקה של הרצפה בחדר, על סוג השימוש, גיל המשתמשים, כמות האנשים שעוברים בו, אופן הניקוי ותדירות הזזת הריהוט.
  • החליטו על התקציב המיועד לחיפוי הרצפה, כיוון שיש פערים לא קטנים בין בחירת לוחות עץ גושני והתקנתם ובין לוחות של פרקט סינתטי והתקנתם. טווח המחירים נקבע לפי רמת היוקרה של סוג העץ ומחירו כשמדובר על פרקטים מעץ מלא. מחירו של הפרקט השכבתי זול יותר, אם כי גם הוא תלוי בסוג העץ. סוג הלמינציה הוא המשתלם ביותר מבחינת המחיר, וגם בו יש טווח מחירים התלוי בסוג העבודה ורמת האיכות והדמיון לעץ אמיתי.

עוד מרחבי הרשת

>
s