כיצד עורך דין רשלנות רפואית בלידה מקצועי יכול לעזור לכן?

כיצד עורך דין רשלנות רפואית בלידה מקצועי יכול לעזור לכן?

רשלנות רפואית בלידה
תוכן שיווקי בשיתוף בייפוסט

הבאת ילד לעולם היא אירוע משמעותי, מלא בהתרגשות, תקווה ושמחה. הורים לעתיד שמים את מבטחם בידיהם של אנשי מקצוע רפואיים במהלך ההריון והלידה הן במסגרת מעקב רפואי בהריון בקופת החולים ובן במסגרת ביקורות וחדר הלידה בבית החולים, והכל תוך ציפייה ללידה בטוחה ובריאה. עם זאת, לעיתים, טעויות רפואיות או רשלנות במהלך הלידה עלולות להוביל לתוצאות קשות הן עבור התינוק והן עבור האם המלוות בגרימת אחוזי נכות רפואיים משמעותיים ולכל החיים לאם או ליילוד.

זה בדיוק המקום שבו עורך דין רשלנות רפואית בלידה יכול למלא תפקיד מקצועי ומכריע בחיפוש אחר גילוי האמת לרבות מה היו הגורמים לנזק גוף שנגרם וכן להשיג פיצויים מקסימליים לנפגעים. במאמר מקיף זה, נבדוק כיצד עורך דין רשלנות רפואית בלידה יכול לסייע לכן, במצבים מאתגרים ומורכבים שכאלה שלעיתים אף מצריכים הגשת תביעה לבית משפט ע"מ לקבל פיצויים.

הבנת רשלנות רפואית בלידה

לפני שמתעמקים כיצד עורך דין לענייני רשלנות רפואית יכול לעזור, חשוב להבין בדיוק מהי רשלנות רפואית בלידה. רשלנות רפואית כאמור לעיל, מתרחשת כאשר במסגרת המעקב הרפואי בקופת חולים ו/או בבית חולים, ע"י רופאים, אחיות או צוות סיעודי או מיילדות במסגרת בתי חולים או קופת החולים בה חברה היולדת, חורגים מסטנדרט הטיפול הצפוי במהלך ההיריון והלידה, וכתוצאה מכך נגרם נזק לאם או לתינוק שלה. רשלנות רפואית בלידה יכולה להגרם בין היתר בכל אחת מהמקרים המפורטים להלן, אולם יש להדגיש כי אין המדובר ברשימה סגורה:

 

  • אי אבחון או טיפול רפואי או סיעודי מתאים.
  • שימוש במכשירים רפואיים לא מתאימים או שימוש במכשירים רפואיים מתאימים אך בצורה רשלנית.
  • מתן תרופות לא מתאימות או מתן תרופות במינון לא מתאים (כגון פיטוצין).
  • ניתוח קיסרי מאוחר או לא ביצועו בצורה רשלנית.
  • רשלנות בניטור סימנים חיוניים לרבות של דופק העובר.

 

כאשר מתרחשת רשלנות רפואית במהלך הלידה, היא עלולה להוביל למגוון של פגיעות רפואיות או סיבוכים לתינוק ו/או לאימו, מקל ועד חמור ביותר. פגיעות אלה עשויים לכלול לתינוק, גרימת שיתוק מוחין,  Erb's palsy (בעברית: שיתוק על שם ארב), נזק מוחי ופציעות לאם כגון בין היתר קרעים בלידה.

כיצד עורך דין רשלנות רפואית בלידה יכול לעזור לך?

להלן מקצת הנקודות שיש לשים עליהן דגש כאשר את בוחנת מומחיותו וכישוריו המתאימים ביותר של עורך דין רשלנות רפואית בהריון ולידה על מנת לקבל ממנו ייצוג מועיל ומקצועי:

מומחיות משפטית

תיקי רשלנות רפואית בלידה הם בדרך כלל מורכבים ביותר מבחינה משפטית ורפואית, ומאתגרים להתנהל בהם ללא מומחיות של עורך דין מנוסה. עורך דין מנוסה שמתמחה בדיני רשלנות רפואית ומבין את הפרטים והדרישות המורכבות הכרוכות במקרים כאלה, יכול להעריך את הנסיבות סביב מצבכן ולספק ייעוץ משפטי מקיף, מועיל עד להשגת פיצויים מקסימליים ליולדת ו/או לתינוקה.

הערכת מקרה

הצעד הראשון בחיפוש אחר האמת המשפטית הוא לקבוע האם מבחינה משפטית בהתאם לחוק בישראל, יש לך תביעת רשלנות רפואית תקפה שניתן להגישה לבית המשפט עם סיכויי הצלחה גבוהים. עורך דין לרשלנות רפואית בלידה ילמד בקפידה את המקרה שלכן, יבחן את התיעוד הרפואי, יתייעץ עם מומחים רפואיים מתאימים בנושא הספציפי וכן יעריך את הנסיבות שהובילו למקרה.

וכל זה במטרה להגיע למסקנה המשפטית, אם הוא מאמין שיש טענה תקפה מבחינה משפטית, ואז ובהתאם לכך הוא ימשיך לבנות תיק משפטי חזק בשמכן ועבורכן.

איסוף עדויות

תיקי רשלנות רפואית מסתמכים על ראיות משמעותיות להוכחת רשלנות. עורך דין מנוסה ומקצועי יפעל בשקידה לאיסוף מסמכים רפואיים, עדויות עדים וחוות דעת מומחים רפואיים מובילים כדי לבסס מקרה ברור של רשלנות. עדות זו היא חיונית בהדגמה שקופת החולים ו/או בית החולים המעורבים לא עמדו בסטנדרט הטיפול הרפואי הצפוי והמקובל.

מומחיות רפואית

מקרי רשלנות רפואית בלידה דורשים הבנה מעמיקה של הטרמינולוגיה והנהלים הרפואיים. עורך דין עובד בשיתוף פעולה הדוק עם מומחים רפואיים מובילים שמטרתם היא לספק ממצאים ומסקנות בהתייחס להיבטים הרפואיים הספציפיים של התיק. מומחים אלו יכולים לסייע בפענוח ותרגום המשמעות של הרשומות הרפואיות ולספק עדות התומכת בטענתכן הן בקשר הסיבתי הרפואי והן ב"אשם" ו/או ה"מחדל" של הצוות הרפואי.

ניהול משא ומתן מול חברות ביטוח

במדינת ישראל ברוב המקרים, חברת הביטוח של קופת החולים או בית החולים תהיה מעורבת במשא ומתן להסדר ולרבות מינוי עורכי דין מטעמה שייצגו את בית החולים בבית המשפט וידווחו לה במישרין בכל דבר וענין. עורך דין רשלנות רפואית בלידה צריך להיות אחד כזה שהוא יודע לנהל משא ומתן בצורה מיומנת ומקצועית וכן כזה שיפעל להבטיח פשרה הוגנת בשמכן ועבורכן. עורך דין שכזה מבין את הטקטיקות ו/או האסטרטגיות בהן משתמשות חברות הביטוח של בתי החולים השונים ויכול לתמוך בזכויות המשפטיות והכספיות שלכן במרץ וביעילות.

הגשת תביעות

במקרים רבים, אם לא ניתן להגיע להסדר כספי, עורך הדין שלך יגיש תביעה בשמכן. הוא ילווה אתכן בתהליך ההתדיינות, לרבות הגשות לבית המשפט, גילוי מסמכים, תצהירי עדות ראשיים והכנה למשפט. עורך דין שכזה יהיה מסור לצידכן ויבטיח לכן את הייצוג המשפטי הטוב ביותר האפשרי במהלך תקופה לא קצרה ומאתגרת שכזו.

תמיכה רגשית

מקרי רשלנות רפואית עלולים להיות מכבידים מבחינה רגשית, במיוחד כאשר הם כוללים פגיעות במהלך לידה שיש להן השלכות לכל החיים. עורך דין רשלנות רפואית בלידה יכול וצריך להציע תמיכה רגשית והרגעה לאורך כל התהליך המשפטי, לעזור לכן ולמשפחתכן להתמודד עם האתגרים העומדים בפניכן. בעניין זה בד"כ העדיפות של כלל הלקוחות ע"מ לקבל תמיכה רגשית ומשפטית מקסימאלית היא ע"י קבלת ייצוג אישי בתביעת רשלנות רפואית ולא ייצוג קולקטיבי בתוך משרד עורכי דין רשלנות רפואית גדול יחסית, שבו התביעה שלכן עוברת מעורך דין אחד למשנהו, מה שמקטין הסיכויים ליצירת יחסי אמון עם העורך דין לאורך הדרך.

קבלת פיצויים

המטרה העיקרית של עורך דין רשלנות רפואית בלידה היא לעזור לכן להשיג את הפיצוי המגיע לכן, קרי מבחן התוצאה. פיצויים אלה יכולים לכסות הוצאות רפואיות, עלויות שיקום, כאב וסבל והפסדים כספיים נוספים הנובעים מרשלנות. פיצויים אלה גם רואים גם פני עתיד, קרי עשויים גם להבטיח שהילד יקבל את כל הטיפולים הרפואיים והתמיכה הדרושים לעתידו הן במסגרת ציבורית והן במסגרת פרטית.

עורך דין למען צדק

בנוסף לפיצויים, פועל עו"ד רשלנות רפואית בלידה כדי להטיל אחריות משפטית על הצדדים הרשלניים על מעשיהם. על ידי רדיפת אמת או צדק באמצעים משפטיים, הוא תורם למניעת אירועי רשלנות רפואית עתידיים ומקדם ומתמרץ את בתי החולים לנקוט בשיטות בריאות ובטוחות יותר.

פעולה בזמן

התיישנות תביעת רשלנות רפואית משמעותה, היא אי יכולת של התובעת ו/או התינוק שלה להגיש תביעה לבית המשפט ולקבל פיצויים כספיים, וזאת בשל חלוף הזמן, בהתאם לחוקי ההתיישנות במדינת ישראל.

חשוב לציין כי ע"פ החוק בישראל קיימים דיני התיישנות למקרי רשלנות רפואית, המשתנים לפי עילת התביעה, פרטי המקרה ו/או זהות התובע (קטין/בגיר?). שכירת עורך דין מומחה בנושאים אלה מיידית היא חיונית כדי להבטיח שלא חו"ח תפספסו את חלון ההזדמנויות להגשת תביעה. עורך דין רשלנות רפואית בלידה אמור לדעת לעזור ולסייע לכן לעמוד בכל הדרישות הנדרשות בהתאם לדיני ההתיישנות בישראל.

 

חיפוש צדק במקרים של רשלנות רפואית בלידה, הוא צעד מכריע במתן דין וחשבון לנותני שירותי הבריאות על מעשיהם הרשלניים שגרמו לנזק גוף קבוע, וחשוב מכך, להבטיח את שלומם של הילד והמשפחה שנפגעו. ההשפעה של פציעה או פגיעה במהלך לידה יכולה להיות קבועה ולכל החיים, להשפיע לא רק על הילד אלא גם על הוריהם ובני משפחה אחרים שאולי יצטרכו לספק טיפול ותמיכה.

הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה – כיצד היא יכולה לסייע לכן?

עורך דין רשלנות רפואית בלידה ממלא תפקיד מרכזי בסיוע למשפחות לנווט היטב מתחילת הדרך את ההליך המשפטי ולהבטיח לכן את המשאבים הדרושים כדי לספק את צרכיו ארוכי הטווח של הילד שנפגע. הפיצוי המתקבל בתביעה משפטית שכזו, יכול לכסות הוצאות שונות, לרבות:

 

  • עלויות רפואיות: פציעות או פגיעות במהלך לידה מחייבות לרוב טיפול רפואי, טיפול ושיקום מתמשכים. הפיצוי המתקבל יכול לכסות את ההוצאות הכספיות הללו, ולהבטיח שהילד יקבל את הטיפול הטוב ביותר גם לעתיד.
  • ציוד מיוחד: בהתאם לאופי הפציעה, ילדים עם פגיעות קשות במהלך לידה עשויים להידרש לציוד רפואי או שיקומי מיוחד או מכשירי עזר כדי לשפר את איכות חייהם. פיצוי כספי שכזה יכול לעזור להורים לרכוש ולתחזק את הציוד הרפואי החיוני הזה.
  • תמיכה חינוכית: פציעות או פגיעות בלידה רבות גורמות לאתגרים קוגניטיביים או פיזיים הדורשים חינוך בדמות הוראה מתקנת וכן תמיכה פדגוגית מיוחדת. הפיצוי יכול ואמור לממן תוכניות חינוכיות, שיעורים וטיפולים המותאמים לצרכי הילד.
  • שינויים בבית או התאמת דיור: לעיתים קרובות יש צורך בהתאמת הסביבה הביתית כדי להתאים לצרכיו של ילד נכה שניזוק בעקבות רשלנות בלידה. הפיצוי יכול לכסות את העלויות הכספיות המשמעותיות של התאמת דיור לנכה בבית, כגון ולרבות רמפות לכיסא גלגלים, פתחים מורחבים או חדרי אמבטיה נגישים לנכה.
  • אובדן או פגיעה או ירידה בשכר של ההורים: במקרים רבים ייתכן שהורים או קרובי משפחה בדרגה ראשונה המטפלים בילד, יצטרכו לצמצם את שעות העבודה שלהם או לעזוב את עבודתם כדי לטפל בילדם שנפגע. פיצויים יכולים לסייע בקיזוז אובדן שכר והכנסה משמעותיים משך השנים.
  • כאב וסבל ו/או עוגמת נפש: פיצויים אלה ניתנים בשל הטראומה הפיזית והרגשית והפסיכולוגית שחוו הילד והמשפחה, כתוצאה מהפגיעה בלידה שנגרמה להם.
  • טיפול רפואי ותמיכה עתידיים: פציעות לידה עלולות לגרום לנכויות לכל החיים, הדורשות טיפול ותמיכה מתמשכים. פיצוי כספי משמעותי יכול גם להבטיח שהילד או האם יקבלו את הסיוע הרפואי הדרוש לאורך חייהם ובצורה מיטבית והכל על מנת שלא יגרם להם חסרון כיס.

 

בנוסף לשיקולים כספיים אלו, ניהול תיק רשלנות רפואית בלידה יכול לשמש גם למניעת מקרים עתידיים של רשלנות רפואית. על ידי העמדת ספקי שירותי בריאות באחריות למעשיהם, צעדים משפטיים יכולים להניע שיפורים בשיטות הבריאות ולשפר את תקני בטיחות המטופלים. בדרך זו, משפחות שנפגעו מרשלנות רפואית בלידה יכולות לתרום למערכת בריאות בטוחה יותר לכולם.

 

מה שחשוב להבין הוא שלא כל המקרים של פגיעה בלידה הם תוצאה של רשלנות רפואית. צוותי הרפואה ו/או האחיות יכולים לעשות טעויות, אולם לא כל טעות רפואית עולה לרמה של רשלנות. עורך דין רשלנות רפואית בלידה יעריך בקפידה את נסיבות המקרה שלכן, כדי לקבוע אם יש מבחינה משפטית תביעה תקפה שניתן להגישה. אם הוא מאמין שהתרחשה רשלנות, הוא יפעל במרץ כדי לבנות תיק חזק בשמכן ועבורכן.

 

לסיכום, ליווי של עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית בלידה יכול לעשות שינוי משמעותי בחיי משפחות המתמודדות עם אתגרי פוסט פגיעה בלידה שנגרמה מרשלנות רפואית. איש מקצוע זה לא רק עוזר להשיג פיצויים אלא גם מספק תמיכה רגשית ומביא לגילוי האמת. אם אתן מוצאות את עצמכם במצב קשה שכזה, חיוני לפנות לייעוץ משפטי מועיל ובהקדם, על מנת להבטיח שזכויותיכם המשפטיות והכספיות מוגנות, ושיש לכן את הסיכוי הטוב ביותר להבטיח את המשאבים הכספיים שילדכם זקוק להם, ויזדקק להן בעתיד מזהיר ובטוח יותר, תוך התמודדות יום יומית לא פשוטה, עם מצבו הרפואי המורכב.

מאמר זה נכתב באדיבותו של עורך דין רשלנות רפואית בלידה אלי מאור , מי שמייצג בהצלחה באופן אישי למעלה מ-20 שנים בבתי המשפט השונים בישראל, נפגעות רשלנות רפואית בהריון ולידה.

 

עוד מרחבי הרשת

>
s