ישראל תגיב? | הפרשן צבי יחזקאלי: "פה אי אפשר לשתוק"

ישראל תגיב? | הפרשן צבי יחזקאלי: "פה אי אפשר לשתוק"

צביקה יחזקאלי
צילום מסך

הישג עצום | מתקפת הטילים המסיבית של איראן הלילה (ראשון) על ישראל נבלמה על ידי מערכות ההגנה המשוכללות של ישראל. ארה"ב ובריטניה סייעו ליירט לפחות 70 מהכטב"מים שנשלחו. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן בירך על הצלחה ההגנתית המרשימה של ישראל אך ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו להימנע מתגובה נגד איראן.

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי, התראיין הבוקר (ראשון) לרדיו 'גלי ישראל' ואמר כי אי אפשר לשתוק למתקפה מצד איראן.

"אי אפשר לומר שאיראן נכשלה. עצם התגובה האיראנית בירי בליסטי, בירי כטב"מים וטילי קרקע-קרקע בפעם הראשונה משטחה ולא תקפנו קודם בפעולת מנע – מבחינתם הם קבעו פה תקדים עצום ושינו את הנוסחה.

אנחנו פה בקרב ארוך מול ישויות שרק רוצות בהשמדתנו וכרגע בקרב מול איראן הם נתנו לנו סוג של עליית מדרגה בפגיעה בהרתעה. אני חושב שבשונה מההבלגה בזמנו של שמיר, פה אי אפשר לשתוק. לא בגלל שזה לא נכון טקטית, אלא בגלל שאתה בתוך עימות מסוים עם איראן שביום מן הימים אתה תצטרך להגיב – אם לא על המתקפה הזו, אתה תצטרך להגיב על המתקפה הבאה שלהם".

גם חבר הכנסת, צבי סוכות (הציונות הדתית) קרא להגיב: "חייבת להיות תגובה באיראן. העמדה שלנו הברורה היא שלא יכול להיות מצב בו אנחנו נותקף במדינת ישראל ולא תהיה תגובה על אדמת איראן. צריך תמיד לזכור שמאז הקמתה של מדינת ישראל העולם אוהב אותנו כשאנחנו מותקפים ויוצא נגדנו כשאנחנו תוקפים".

עוד מרחבי הרשת

>

כתבות נוספות

s