ירידה בשמיעה אצל כלבים : מה צריך לדעת?

ירידה בשמיעה אצל כלבים : מה צריך לדעת?

ירידה בשמיעה אצל כלבים
תוכן שיווקי בשיתוף ביי פוסט | קרדיט לתמונה : שאטרסטוק

חוששים שהשמיעה של הכלב שלכם נפגעה? כל הפרטים שחשוב לדעת – כולל דרכים לבדוק ירידה אפשרית בשמיעה, דרכי טיפול אפשריות וטיפים להתנהלות במידה שנגרם נזק בלתי הפיך.

 

לכלבים שלנו יש שמיעת-על, המאפשרת להם לקלוט צלילים גבוהים יותר מאשר בני אדם וגם רעשים המגיעים למרחק שגבוה פי 4 מטווח השמיעה של האוזן האנושית. אך כמו בני האדם, גם השמיעה של הכלבים שלנו עלולה להיפגע לאורך השנים. איך אפשר לזהות ירידה בשמיעה, מהם הבדיקות והטיפולים האפשריים ולא פחות חשוב: איך אפשר להמשיך ולנהל חברות מאושרת גם אחרי שהשמיעה כבר נפגעה?

 

האם הכלב שלי סובל מירידה בשמיעה?

מענה אפשרי ראשוני לשאלה הזו יכול להגיע דרך התנהגות הכלב בשגרת היומיום. הכלב לא מגיב כשאתם קוראים בשמו או אומרים פקודות שהוא מכיר? רעשים שעוררו תגובות בעבר כמו דפיקה בדלת, זיקוקי דינור או רעשים אחרים לא מקפיצים אותו? הוא לא מתייחס לנביחות של כלבים אחרים? כל אלו הם סימנים שיכולים להעיד על ירידה בשמיעה, אך זה לא בהכרח אומר שהיא בלתי הפיכה. במקרים של חשש לירידה במשמיעה, חשוב לקבוע תור לווטרינר כדי לבדוק את הסיבות ודרכי הטיפול האפשריות. יתכן למשל שסיבה אפשרית יכולה להיות דלקת באוזן. לחילופין, אפשר לבצע בדיקה עצבית ולבדוק את תגובת האוזן והמוח לגירויי צליל שונים.

 

מהן הסיבות המרכזיות לירידה בשמיעה?

מערכת השמיעה מורכבת ממספר חלקים, פגיעה בכל אחד מהם יכולה להוביל לחירשות או ירידה בשמיעה: האוזן מחולקת ל- 3 חלקים – שבהם האוזן הפנימית, התיכונה והחיצונית. בנוסף, יכולת השמיעה נשענת על מרכיבים עצביים וגם על מרכז השמיעה המצוי במוח. בהתאם לכך, הסיבות לירידה בשמיעה יכולות להיות מגוונת: כך למשל עשוי להיגרם נזק לאוזן התיכונה או הפנימית בעקבות דלקות, גידולים, טפילים או נזק לעור התוף.

 

בנוסף, עשויים להיגרם נזקים לרכיבים העצביים שמשפיעים על יכולות השמע, בעקבות גידולים, פגיעה בזרימת הדם (למשל בעקבות דימום או אוטם), נטילת תרופות מסוימות ועוד. לצד זאת, הפגיעה בשמיעה עשויה להיגרם בעקבות אובדן תאים, במסגרת תהליך ניווני המתרחש כשהכלב שלנו מזדקן.

 

מהן דרכי הטיפול האפשריות?

מכיוון שהסיבות לחירשות וירידה בשמיעה יכולות כאמור להיות מגוונות, אופן הטיפול תלוי בטיב האבחנה הרפואית. כך למשל אם הסיבה היא תהלך דלקתי, אפשר לטפל בו באמצעות מתן אנטיביוטיקה ותרופות נוגדות דלקת. בהקשר זה, חשוב לבצע טיפול מונע כדי למנוע מראש התפתחות דלקות אוזניים, במיוחד בקרב כלבים בעלי אוזניים שמוטות.

 

כאשר הכלב חולה או סובל, חשוב לנו לעשות הכול כדי שהוא יקבל את הטיפול הטוב ביותר. אך מה עושים כשהביקור אצל הווטרינר, הבדיקות השונות וגם הטיפולים התרופתיים מכבידים על הכיס? כאן נכנס לתמונה ביטוח לחיות מחמד של הפניקס , שמאפשר לשמור על החבר הכי טוב שלכם וגם על הכיס.

 

ביטוח חיות מחמד של הפניקס כוללת מעטפת כיסויים רחבה, שנועדה לכסות שורה ארוכה של הוצאות רפואיות. חוששים שהשמיעה של הכלב שלכם נפגעה? במידה שיש לכם כבר ביטוח חיות מחמד של הפניקס, הוא מאפשר לכם להעניק לחבר הכי טוב שלכם את הטוב ביותר – ולבחור כל וטרינר או מומחה שתרצו. כמובן שהביטוח יכול לשמור על הכלב ועל הכיס לא רק במקרים של פגיעה בשמיעה – והוא מכסה תרופות, טיפולים רפואיים, ניתוחים ואשפוזים.

 

ירידה בשמיעה אצל כלבים

 

ואם הפגיעה בשמיעה היא בלתי הפיכה?

גם כלבים שסובלים מלקות כזו או אחרת – כמו פגיעה בלתי הפיכה בשמיעה, יכולים ליהנות מחיים טובים ומאושרים. לצד האהבה שתמשיכו להרעיף על הכלב שלכם, ישנן מספר פעולות שיכולות לסייע לו וגם לכם. בכל הקשור לתקשורת עם הכלב, חשוב ליצור קשר עין כאשר אתם פונים אליו, וללוות פקודות באמצעות תנועות ידיים וחיוויים חזותיים. כך למשל כשאתם רוצים להוציא את הכלב לטיול, עימדו מולו עם הרצועה ותגידו לו "בוא". בנוסף, כאשר אתם מתקרבים לכלב וודאו שהוא רואה אתכם, ונסו להימנע מהגעה מהצד או מאחור כדי לא להבהיל אותו.

 

יוצאים לטיול עם הכלב? במידה שהוא סובל מירידה ביכולות השמיעה, חשוב לזכור שהוא פגיע יותר ועשוי לא לשמוע רעשים של רכבים או בעלי חיים אחרים בקרבתו. לכן חשוב להקפיד להוציא אותו עם רצועה ולשמור על ערנות.

 

ואחרי הכול חשוב לזכור: הכלב אוהב אותנו אהבה שאינה תלויה בדבר, גם לא בחדות השמיעה. מאחלים לכם ליהנות מעוד הרבה רגעי אושר משותפים.

 

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. בכל מקום של סתירה בין המידע המופיע בפרסום זה לבין תנאי הפוליסה- תנאי הפוליסה גוברים. ההצטרפות לביטוח הינה בכפוף לתהליכי הצירוף ומדיניות החיתום של החברה. המידע לעיל אינו מהווה חוות דעת או המלצה ואינו מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של המבוטח. סכומי הביטוח המפורטים צמודים למדד על פי תנאי התכנית.

עוד מרחבי הרשת

>
s