יהודה שפר תוקף את אילה חסון: לא פרשות יהודה שפר אלא "פרשת איילה חסון" שחטפה את ערוץ 13

יהודה שפר תוקף את אילה חסון: לא פרשות יהודה שפר אלא "פרשת איילה חסון" שחטפה את ערוץ 13

יהודה שפר – צילום מסך עכשיו 14

עיתונאית ומגישת תכנית "שישי" בערוץ 13 אילה חסון פרסמה אתמול בערב (שישי) תחקיר על תיק שהסעיר את מערכות המשפט והצבא בו היה מעורב סא"ל במיל' יהודה שפר שהיה גם בכיר בפרקליטות.

לפי התחקיר סג"מ דנה מועד התלוננה בשנת 2001 כי שפר הטריד אותה מינית וזוכה מחמת הספק , חסון חשפה את מעורבותו לכאורה של שפר בחקירה.

שפר מגיב לתחקיר ותוקף את חסון:

"לא פרשות יהודה שפר אלא "פרשת איילה חסון" שחטפה את ערוץ 13 ומשתמשת בו ככלי לחיסול חשבונות. בעבר עלו טענות כנגד איילה חסון בפרשת גל בק שם מיחזרה תאונת דרכים בת 10 שנים שבה הדורסת היתה ביתו של אדם שנמצא בסכסוך עסקי עם בן זוגה. (מבלי לגלות זאת לצופים).

בחודש האחרון מאז ביקרתי את איילה חסון על "פייק תחקיר" בענין גל הירש בו השתלחה ללא כל ריסון בפרקליטות (והתעלמה מתגובה של דובר הפרקליטות בענין) פתאום אני מוצא את עצמי מותקף אישית.
תחילה הקרינה איילה חסון קטעים מכתבה ישנה של אמנון לוי בנושא תאונת דרכים בה הייתי מעורב לפני 8 שנים.

לאחר שבועיים פרסמה איילה חסון כתבת תחקיר נוספת על התאונה עם "גילויים חדשים" על פגמים כביכול בחקירת התאונה בה הייתי מעורב. זאת מבלי לבקש כלל את תגובת המשטרה והפרקליטות הצבאית לנקודות שהועלו. התירוץ לעיתוי הכתבה היה תביעה אזרחית שהגישה המשפחה – אך התביעה הוגשה לפני כמעט שנתיים!

ואתמול – כתבה חדשה על הליך משמעתי מלפני 22 שנה שבו זוכיתי. מדוע הליך משמעתי ? משום שכפי שקבע אז הפרקליט הצבאי הראשי לא נתגלה חשד לעבירה פלילית לכן ומסיבה זו בלבד (ולא בגלל שמדובר בפרקליט) הובא הענין לדיון בדין משמעתי. כך היה נעשה גם היום בהעדר ראיות לעבירה פלילית.

זוכיתי בדין המשמעתי לאחר הליך מסודר שקיים קצין השיפוט כתב בהחלטתו: "לקראת סופו של הדיון ולאחר ששמעתי שוב את הנאשם השוויתי בין תוצאות פוליגרף (שהגישו לי הן המתלוננת והן הנאשם) ובין גירסאותיהם, סברתי שאיני יכול בלב שלם להרשיעו.

ייתכן שנאמרו דברים מסוימים על ידי הנאשם תוך כדי שיחה, אך נראה לי שהמתלוננת ראתה את המציאות בדרכה שלה, הנסערת והרגישה, תוך שהיא מוציאה, כנראה, דברים מהקשרם ואולי רואה את הסיטואציה והדברים שנאמרו באופן שונה ממה שהיה בפועל. לאור כל האמור לעיל זיכיתי אותו בלב כבד".

עתירה לבג"ץ שהוגשה כנגד החלטת קצין השיפוט הבכיר נדחתה וכך נקבע בהחלטת בג"ץ:
"בסופו של דבר נותר בליבו ספק והוא זיכה את שפר האלוף פעל ביושר, בלא משוא פנים, הוא נהג כבוד בעותרת, והוא עשה כמיטב יכולתו לקבוע ממצאים שבעובדה בענין שבו הכרעה עובדתית קשה היא. הוא התלבט עד הרגע האחרון"

בכתבה הוצגו חלקי דברים שאמרתי לקצין השיפוט בענין הרס הקריירה שלי. הדברים נאמרו לאחר שקצין השיפוט אמר לי שלמרות שיש לו ספק אם נעברה על ידי עבירת משמעת, לאחר שהוא שוחח עם אבי המתלוננת על כך, הוא שוקל לנזוף בי, אבל להמליץ כי אשאר בתפקיד מג"ד וכי לא אפגע.

לדברים אלה הגבתי כי אם הוא משוכנע שעברתי עבירת משמעת הוא חייב להרשיעני אך אם יש לו ספק הוא חייב לזכותי וכי המחשבה שלא אפגע מהרשעה אינה נכונה וכי תהיה לכך השפעה על כהונתי כפרקליט.

לסיכום אילה חסון לא תצליחי להשתיק אותי או לפגוע בפרקליטות. פרקליטות המדינה לא הייתה מעורבת ואני איני חיב לה דבר מלבד 25 שנות שירות בארגון איכותי מקצועי ובעל יושרה המושמץ בתוכניתך מדי שבוע ועל כך אני נזעק בלא שיש לי אינטרס בדבר אך בשל התנהלותך הנלוזה אני בהחלט משלם על כך מחיר."

עוד מרחבי הרשת

>
s