יאיר גולן: לימין המשיחי והביביסטי אין כבוד לחוקים – רק לצו אלוקי עלום ולמנהיג מושחת

יאיר גולן: לימין המשיחי והביביסטי אין כבוד לחוקים – רק לצו אלוקי עלום ולמנהיג מושחת

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן (מרצ) תקף היום (רביעי) את הימנים שצעדו בצורה לא חוקית אמש לחומש ושצפויים לצעוד בערב בעיר העתיקה בירושלים בזמן מתיחות ביטחונית.

בציוץ בחשבון הטוויטר כתב גולן: "לימין הקיצוני-משיחי ולימין הפופוליסטי-ביביסטי אין שום כבוד לחוקיה של ישראל. אין להם כבוד למדינה, למוסדותיה, לממשלתה הנבחרת, לבית מחוקקיה, לסמליה, או למשרתיה.

יש להם רק דבר אחד: כבוד לצו אלוקי עלום שהם פרשניו הבלעדיים, או כבוד למנהיג מושחת עם נטיות דיקטטוריות מוכחות".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר החליט להשתתף בצעדת הדגלים שצפויה להתקיים היום בערב (רביעי) בירושלים.

לדבריו: "בנט הפקיר את הר הבית, הפקיר אותנו לאויבים, נתן להם לנצח ולכן אני לא יכול לשתוק ואשתתף ביחד עם פעילי הימין בצעדה לכיוון שער שכם, נרים את הדגל בגאון, עם ישראל חי".

מהמשטרה נמסר: "בהמשך לפרסומים שונים שהיו במהלך היממה האחרונה בנוגע לתהלוכת מחאה (לא מדובר בריקוד הדגלים המסורתי המתקיים מדי שנה ביום ירושלים): יובהר כי לאחר שהוגשה שלשום בקשה לקיום תהלוכה בירושלים כנדרש בחוק, בוצע שיח עם מארגן האירוע וניסיונות לאפשר את התהלוכה במתווה מוסכם.

לאחר שיח שהתקיים, אתמול הסכימה המשטרה למסלול החלופי שהוצע על ידי המארגן ויאפשר את אבטחתה, אך כעבור זמן קצר הוא הודיע כי חוזר בו מהצעתו.

בהתאם נבהיר שוב כי בשלב זה המשטרה לא מאשרת את קיום תהלוכת המחאה במתווה המבוקש".

אלפי בני אדם הגיעו אתמול (שלישי) לצעדת חומש – צה"ל אבטח את הצעדה לאחר לחצים שהפעילו חברי כנסת ואישי ציבור.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הודיע לאחר הודעת צה"ל כי הכניסה לצעדה תהיה אסורה גם לחברי כנסת כי יגיע בכל מקרה לחומש ושלא ניתן למנוע את כניסתו ולפגוע בחופש תנועתו.

הצעדה אובטחה כאמור, ושאטלים מסודרים הסיעו את אלפי הצועדים שצעדו כ-3 קילומטרים עד לחומש, שם הוקמו למענם מתחמי קמפינג, מתנפחים, פינות יצירה לילדים ובמקום התקיימה הקבלת פני רבו בהשתתפות גדולי הרבנים בציונות הדתית.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר נאם בחומש: "הממשלה מזכירה לנו את תקופת המנדט הבריטי. ממשלה שאוסרת על יהודים להתפלל בהר הבית, ממשלה שהיום הודיעה שלא תאשר לרב אליהו להתפלל ליד הכותל, ממשלה שלא רוצה לאשר צעדות של יהודים בירושלים, אבל ראאד סלאח והחמאס והטרור מציפים את הר הבית".

ח"כ איתמר בן גביר: "הבוקר הזה הממשלה מזכירה לנו את תקופת המנדט הבריטי. ממשלה שאוסרת על יהודים להתפלל בהר הבית, ממשלה שהיום הודיעה שלא תאשר לרב אליהו להתפלל ליד הכותל, ממשלה שלא רוצה לאשר צעדות של יהודים בירושלים אבל ראאד סלאח והחמאס והטרור מציפים את הר הבית.

אנחנו באים אליהם לומר להם: אנחנו כאן בחומש, ניהיה בירושלים, נסתובב בכל מקום ברחבי ארצינו הקדושה.

ואני אומר כאן למשפחת הר-מלך, למשפחת דימנטמן היקרה, לכל המשפחות שמסרו נפש על קידוש ה'. לכל המשפחות שהקריבו קרבן, שבעזרת ה' זה יהיה הקרבן האחרון.

אנחנו אומרים לטרור: אתם לא תנצחו אותנו, בעזרת ה' אנחנו ננצח, ואנחנו מקווים ומתפללים שכמו שעידית (סילמן) עשתה את הצעד הכל כך חשוב, ומגיע לה כפיים, היו עוד כאלה שיהיה להם אומץ לעשות את הצעד הכל כך חשוב הזה, ולומר לממשלת המנדט: לכו הביתה! ארץ ישראל שלנו, חומש שלנו, ירושלים שלנו, הר הבית שלנו".

עוד מרחבי הרשת

>
s