טיול בעקבות הזוהר הצפוני – טיול בסקנדינביה

טיול בעקבות הזוהר הצפוני – טיול בסקנדינביה

טיול בעקבות הזוהר הצפוני
צילומים: pexels.com, depositphotos.

יש שיגידו שצפייה בזוהר הצפוני זה כמעט כמו מיצג חזותי של מוזיקה שמיימית, המלווה לרוב בצבעי ורוד, ירוק, צהוב, כחול, סגול ולעיתים גם בכתום ולבן! הצפייה בזוהר הצפוני הפכה לחוויית חובה לפחות לפעם בחיים עבור אוהבי טיולים וצלמים. הזוהר המסתורי מעט חמקמק וכנראה שתצטרכו לצאת למסע כדי למצוא אותו, אם כי בסופו של דבר זה מתגמל במיוחד!

חבל ארץ סקנדינביה הוא ללא ספק אחד היעדים הטובים ביותר לציידי הזוהר הצפוני, הכוללים את היעדים הפופולריים – צפון נורבגיה, שוודיה ופינלנד. הנה כמה מהיעדים המומלצים לטיול בעקבות הזוהר הצפוני והפלאי הטבע של המדינות הנורדיות

הזוהר הצפוני הוא אטרקציה תיירותית ומרכזית מאד בסקנדינביה בחודשים שבין ספטמבר לאפריל. ההתעניינות בסקנדינביה גדלה מאוד עם התפתחות המדיה החברתית המבוססת על צילומים איכותיים. אלו, הביאו לכך שאנשים רבים גילו את נפלאות הזוהר הצפוני יותר מאי פעם.

אז אם אתם משוגעים לדבר כמו שאומרים, אתם מוזמנים לחוות בצפייה בזוהר הצפוני בכמה מהיעדים הקסומים והמופלאים בסקנדינביה והנורדיים. מרחבים של שממה בתולית, ביתו של סנטה קלאוס! מדינות סקנדינביה יספקו לכם חוויות בלתי נשכחות, החל מלילות בבקתות עם גג זכוכית שבה תוכלו להתפעל מהזוהר הצפוני ממש מהמיטה ועד לחוויות טבע פראיות ומרגשות.

אילו חודשים מומלצים לצפייה בזוהר הצפוני?

בכדי לחזות בפלא הצפוני צריך לילות חשוכים ובהירים. אלו, גלויים לנו מסוף אוגוסט ועד תחילת אפריל בכל עת בשעות החשיכה. במקומות כמו אביסקו, בשוודיה או טרומסו, בנורבגיה האורות הצפוניים יכולים לרקד כמעט 24 שעות ביממה בימות החורף.

למעשה, הזוהר הצפוני פעיל כל השנה, אך נדרשים תנאי מזג אוויר מסוימים כדי שנצליח לראות אותם. כך, שהם אינם נראים לעין שלנו בין אפריל לאוגוסט, בתקופה זו אזור הזוהר הצפוני חווה כמעט 24 שעות של אור יום.

מנובמבר ועד ינואר, החשכה מתחילה מהצהריים ואילך, כך ששעות הצפייה האפשריות ארוכות, ומצד שני זה גם הזמן בשנה עם סיכויים גבוהים למשקעים, שזה אומר שיכול להיות מאוד מעונן, מה שיכול להקשות על זיהוי הזוהר הצפוני. מסיבה זו, ספטמבר-אוקטובר ופברואר-מרץ נחשבים בדרך כלל ל"עונות השיא" בקרב רודפי הזוהר הצפוני.

 

מסע בעקבות הזוהר הצפוני
צילום: pexels.com

הנה כמה מהמקומות הטובים ביותר לצפות בזוהר הצפוני, וגם לשלב אטרקציות מלהיבות במיוחד:

  • טרומסו, נורבגיה

העיר הגדולה ביותר בצפון נורבגיה, טרומסו נמצא בראש רשימת היעדים לטיול וצפייה בזוהר הצפוני. אמנם מומלץ להתרחק מאורות מלאכותיים, אך לעיתים קרובות תוכלו לראות תצוגות מרהיבות של אורות צפוניים בשמי הלילה גם מרחובות העיר טרומסו בצפון נורבגיה, מדובר במחזה של פעם בחיים! אם תרצו להעצים את החוויה תוכלו לעלות לרכבל, מה שיספק לכם תצפית בלתי נשכחת, אל תשכחו להתלבש חם במיוחד מכיוון שהרוחות באזורים גבוהים יכולות להיות מצמררות במיוחד.

מלבד הצפייה בזוהר הצפוני, תוכלו למצוא אטרקציות נוספות שייקחו אתכם למסע ממש כמו המקומיים – טיול מודרך בקתדרלה הארקטית, סיורים בגלריות ייחודיות, וטיולי מזחלות רתומות להאסקים יבטיחו לכם טיול משעשע ושובר שגרה. כמו כן, העיר מציעה לכם גם הזדמנות לבקר בפלנטריום במרכז צפון נורבגיה, כך תוכלו לחקור ולגלות עוד על המדע מאחורי הזוהר הצפוני. ואם לא תשבעו מהעיר הגדולה, ישנם כמה יעדים פופולריים נוספים בצפון נורבגיה כמו, אלטה, סניה ואיי לופוטן.

  • סבאלברד, נורבגיה

החל מסוף אוקטובר ועד אמצע פברואר השמש נשארת מתחת לאופק בארכיפלג סבאלברד.  מה שאומר שהקהילה הגדולה ביותר באיים לונגיירביין נמצאת בחושך מוחלט מלבד אור הירח. מה מהווה עבורכם ייתרון אדיר, עם רמה נמוכה מאוד של אור מלאכותי, סבלאברד היא בחירה מצוינת לצפייה בתצוגת הזוהר הצפוני.

 

  • קירונה, שבדיה

קירונה היא העיר הגדולה ביותר בצפון שבדיה, היא מהווה אופציה נהדרת לציידי הזוהר הצפוני. ואם אתם חושקים באטרקציות נוספות לשעות היום, תוכלו לצאת לדייג ייחודי מעל הקרח, לסייר במכרה העופרת והברזל הגדול בעולם! ממש כמו בטרומסו, קירונה מציעה מגוון רחב של טיולי אורות צפוניים מודרכים וייחודיים הכוללים: טיולי סקי, מזחלות רתומות לכלבים או אופנועי שלג, לאוהבי האקסטרים.

הזוהר הצפוני בנורבגיה
צילום: pexels.com
  • תחנת אורורה סקיי, שבדיה

60 קילומטר מערבית לקירונה, בעומקו של הפאר הלאומי אביסקו, תמצאו את תחנת אורורה סקיי, המרוחקת היטב מכל האורות המלאכותיים וגם מקו החוף המעונן. כך, שהיא מעניקה את התנאים האידיאליים ביותר לאיתור הזוהר הצפוני. התחנה מבטיחה שיעורי הצלחה של 70% בצפייה באורות הצפוניים בלילות שבהם היא פעילה. התחנה כוללת מרפסת חיצונית גדולה ומגדל תצפית, ובמקום תמצאו מסעדה המגישה מטבח נורדי אותנטי שיעסיק אתכם בזמן ההמתנה לאורות המיוחלים. המקום מעט מאתגר להגעה באופן עצמאי ולכן התחנה מציעה הסעות מקירונה וגם מנרוויק שבנורווגיה.

הזוהר הצפוני אי שם, במקומות אחרים באזור הנורדי:

  • פינלנד

לאלו שרוצים למקסם את הסיכויים לצפות בזוהר הצפוני ובמקביל לחוות חוויה פראית וחמימה, תוכלו לשכור איגלו מזכוכית או בית עץ מסורתי בן מאה שנה עם סאונה פרטית באתר הנופש Kakslauttanen Arctic Resort בצפון פינלנד. אפשרויות הלינה בפינלנד מגוונות והן יכולות לאפשר לכם להנות מהטבע הפראי.

הזוהר הצפוני בפינלנד
צילום: depositphotos

 

  • איסלנד

איסלנד היא המדינה הנורדית היחידה שניתן לצפות ממנה בזוהר הצפוני כמעט בכל מקום על בסיס די קבוע. האי כולו נמצא בתוך אזור הגלוי לזוהר הצפוני גם בימים מעוננים. דרום איסלנד מציעה שפע של פעילויות המתאימות למזג אוויר קר, מצפייה בלוויינים וטיולי מזחלות כלבים ועד סיורי קרחונים ודיג במים מתוקים, אבל הסימן התיירותי הגדול מכולם הוא הזוהר הצפוני. האזורים הכפריים הם המומחים ביותר לצפייה בזוהר, עם זיהומי אור מינימליים, מה שמאפשר תנאי צפייה אופטימליים במהלך העונה (אוגוסט עד תחילת מאי). בעיר הבירה רייקיאוויק תוכלו למצוא שלל אטרקציות נהדרות לבסיס הטיול.

  • גרינלנד

אתם יכולים לשקול גם את גרינלנד במסלול הטיול ששלכם. עם זיהומי אור מינימליים וראות כמעט מושלמת במקומות מסוימים, גרינלנד מספקת סיכויים יוצאי דופן לצפייה בזוהר הצפוני. שהייה של שלושה ארבעה ימים במהלך העונה הזוהרת (ספטמבר עד תחילת אפריל) מציעה את הסיכויים הטובים ביותר לחזות באורות. תוכלו ללון באיגלו על שפת הקרח, או אם אתם בסגנון יותר מחוספס ופראי, תוכלו לתכנן טיול לקאנגרלוסואק, בסיס צבאי אמריקאי לעבר הנמצא ליד שדה התעופה נמצא במיקום בו ניתן לספור 300 לילות של אור צפוני בשנה. הבסיס מארח טיולי זוהר הכוללים תצפיות ולינת לילה על משטחי הקר של גרינלנד (חוויה השמורה בדרך כלל רק למטרות מחקר). כמו כן תוכלו לשלב אטרקציות שונות כמו טיולים לנופיה המדהימים של גרינלנד ופעילויות מקומיות כך, שההזדמנות לראות את הזוהר הצפוני יכולה להיות הדובדבן שבקצפת.

הזוהר הצפוני בגרינלנד
צילום: depositphotos

טיולים מודרכים

אם אתם מעדיפים לתת למישהו אחר לעשות את עבודת התכנון הקשה, ולהיות בראש שקט ולהנות מהדרך, אתם יכולים להיעזר בסוכנויות טיולים שתבנה לכם מסלול ייחודי או להצטרף לקבוצה מודרכת. רוב הסיורים המודרכים משלבים טיולים ארקטיים מרגשים עם הזדמנויות לצפייה בזוהר הצפוני במקומות מעולים. טיולים מסוימים אפילו משלבים תצפיות מרהיבות עם טבילה בלגונות גיאותרמיות סודיות וארוחות במסעדות כפריות.

צפייה אחת שווה אלף מילים

אם אתם מתכננים טיול לאירופה, ורוצים להפוך אותו לחוויה יוצאת מן הכלל בכל קנה מידה אפשרי – כדאי שתבחרו את אחת מהמדינות הנפלאות לצפייה בזוהר הצפוני בסקנדינביה.  כדאי שתקדישו זמן לתכנון הטיול ואולי לשקול להצטרף לקבוצה מאורגנת. אחרי הכול, הזוהר הצפוני יכול להיות חמקמק, אך בהחלט שווה את המסע עד אליו.

מחפשים נופש בסקנדינביה? השאירו פרטים וקבלו הטבה בלעדית לחברי ניוזדסק

בואו נדבר

עוד מרחבי הרשת

>
s