טיול במזרח הרחוק עם ילדים– בעד ונגד

טיול במזרח הרחוק עם ילדים– בעד ונגד

צילומים: depositphotos.com

טיול משפחתי למדינות המזרח כבר לא נחשב כחוויה לאמיצים בלבד – עם גוון מקומות ייחודיים לבקר בהם, תרבות עתיקה ומרתקת, נופים עוצרי נשימה, שלל אטרקציות אקזוטיות ומקצב חיים שאפשר להתמכר אליו, המזרח מעולם לא היה מזמין יותר עבור טיולים משפחתיים!

אז אם אתם מלאי סקרנות אבל גם קצת חוששים לרכוש כרטיס, אולי אוסף היתרונות והחסרונות הללו יעזרו לכם לקבל החלטה.

אם התחלתם לחשוב על שינוי מסלול משגרת הטיולים הסטנדרטים לאירופה, יכול להיות שדווקא טיול למזרח זה בדיוק מה שאתם צרכים – בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות בוחרות לבלות את החופשה שלהן באחת ממדינות המזרח, על אף החששות מהפערים התרבותיים, המנהגים הזרים ושירותי רפואה והיגיינה לא מפותחים. היום ניתן לומר שאולי השוני הגדול הוא שהופך את הטיול לחוויה חושית ומהנה לכל המשפחה.

טיול למזרח עם כל המשפחה, האי קו פי פי
האי קו פי פי בתאילנד הוא יעד מושלם לכל המשפחה! צילום: depositphotos.com

אז, מה היתרונות בטיול עם הילדים וכל המשפחה למזרח הרחוק?

  • מפגש בין תרבויות- מדינות רבות ברחבי המזרח שימרו את מנהגיהן האותנטיים, מה שיכול להעניק לכל המשפחה שלכם הצצה ייחודית לחייהם של בני אדם החיים במציאות שונה לגמרי ממה שאתם רגילים ומכירים – מפגשים עם נזירים, לבוש מסורתי, תפילות וטקסים ייחודיים. כל מפגש יכול להיות הרפתקה חדשה שתהפוך את הטיול שלכם לחוויה בלתי נשכחת ואולי גם מלמדת.
  • חוויה קולינרית- מדינות המזרח מתפארות במטבח מסורתי צבעוני ומרשים. אם אתם נמנים עם אוהבי הטעמים והריחות, תוכלו למצוא את עצמכם נשבים בקסמיהם של המעדנים המקומיים שמחכים לכם בכל מדינה. מדובר בחגיגת תבלינים מלאת טעם ואולי גם קצת חריפה. בכל שוק מקומי תוכלו למצוא שפע של פירות טרופיים מתוקים ויפהפיים ובמחירים זולים במיוחד. דוכני האוכל פשוטים פרוסים בכל עיר ויישוב, יוכלו לספק לכם חוויה מדהימה וגם יספרו לכם על תרבות האוכל המקומית. החדשות הטובות – גם אם ילדיכם אניני טעם ואוכלים רק אורז, פיצה צ'יפס המבורגר ופסטה, כמעט בכל מקום מגישים מזון מערבי. מה שבטוח – לא יהיה לכם משעמם בפה.
  • מזג האוויר מושלם- היתרון הגדול במדינות רבות במזרח, הוא שבמידה ותטוסו בעונה המתויירת, סביר להניח שתזכו להנות משמש טרופית יפה וחמה שתהפוך את הבילוי שלכם בחופים כחולי המים, לחוויה הפסטורלית במיוחד.
  • אטרקציות ייחודיות- כל מדינה במזרח מתפארת בנופים אקזוטיים ופראיים, עם הרים ומצוקים מרשימים הנישאים מעל חופי הים, נחלים, ג'ונגלים ואפילו, הרים מושלגים. כל מדינה מציעה מגוון עשיר של אטרקציות וחוויות של פעם בחיים – החל מצלילה בשוניות אלמוגים, טרקים בהרים מושלגים, באנג'י בתוך גו'נגל סבוך, סיורים במקדשים מפוארים, טיולים בשווקי רבגוניים ועוד שלל הרפתקאות לכל משפחה.

 

האם כדאי לצאת לטיול במזרח עם המשפחה
האוכל במזרח זו חגיגה קולינרית מדהימה. צילום: depositphotos.com

  מה חסרונות בטיול משפחתי למזרח הרחוק? 

  • תרבות אוכל שונה- אחת השאלות המרכזיות הניצבות בפני כל משפחה לפני טיול למזרח, היא מה הילדים יאכלו? האוכל במזרח בעל טעמים חזקים וחריפים יותר מהמטבח הישראלי, במרבית הכפרים לא מגישים מנות מערביות, כך שעניין האוכל יכול להיות מאתגר אם אתם בוחרים להתרחק מהערים הגדולות.
  • נסיעות בתחבורה הציבורית- אם בחרתם לטייל במזרח באופן עצמאי הכולל נסיעות בתחבורה ציבורית, כדאי שתתכוננו לנסיעות ארוכות של 8 שעות ומעלה, תלוי באזור אליו אתם מתכוונים להגיע. אם לא שכרתם נהג צמוד ואתם מתכוונים לעשות את דרככם אל אזור פחות מוכר ומפותח, כדאי שתכינו את עצמכם מראש לאוטובוסים צפופים ולא משודרגים. זאת הולכת להיות חוויה מטלטלת (תרתי משמע) שלבסוף גם מצטרפת לסך החוויות שהופכות את הטיול במזרח לייחודי כל כך.
  • מים נקיים- מי הברז בכל המזרח אינם ראויים לשנייה, בין אם בעיר או בכפר, וגם במלונות הטובים ביותר. הקפידו להצטייד בבקבוקי מים מינרליים באופן יומיומי ושתו רק מהם (בעת הרכישה, וודאו שבקבוקי המים סגורים באופן הרמטי).
  • היגיינה ובריאות- הבדלי התרבויות בין המדינות אינו מסתכם באוכל ומנהגים מסורתיים, קיימים הבדלים גדולים בין הרגלי ההיגיינה שאנחנו רגילים אליה, לזו הקיימת במדינות המזרח. חשוב לבדוק היכן אתם קונים אוכל והאם המקום שומר על היגיינה – מאכלים רבים עלולים לגרום לכם קלקולי קיבה. לעיתים מאחר והאוכל וסביבתו לא היו נקיים מספיק, או פשוט כי הגוף מתמודד עם סביבה חדשה. יש להקפיד לשטוף את הידיים לפני שאתם אוכלים כך תוכלו למנוע מהגוף להתמודד עם חיידקים וזיהומים שונים. בנוסף, בכל מדינה יש סיכון קטן לחלות במחלות הנפוצות באותו אזור כמו, צהבת, מלריה, קדחת המוח היפנית. אך יש לכך פתרון פשוט, ניתן להתחסן מראש, בהתאם למדינה אליה אתם טסים, כמו כן הקפידו לקחת איתכם תרופות למחלות נפוצות.
טיול במזרח עם ילדים
נסיעה ב"טוקטוק" המפורסם במזרח זו חוויה שונה, אבל היא לא תמיד נוחה צילום: depositphotos.com

 

טיול למזרח הרחוק עם ילדים– מה המסלול שלכם?

לאחר שהחלטתם מה יהיה היעד שלכם לטיול המשפחתי, כדאי לבחון כיצד הטיול שלכם יצא לפועל, ועומדות בפניכם מספר אפשרויות:

  • טיול מאורגן מראש – משפחות רבות מעדיפות לצאת לטיול עם חווית וודאות מסוימת, כאשר כל הטיול מתוכן מראש לפי לוח זמנים יומי, כך שאינכם צריכים לדאוג לדבר פרט להנאה המשפחתית, ואולי לרכוש כמה מזכרות. סוכנויות טיולים רבות מוציאות טיולים מאורגנים למזרח, עם מדריך ישראלי המתמחה במדינה המיועדת ויוכל לספק לכם שלל סיפורים חווייתיים על כל אתר. החיסרון של טיולים מאורגנים הוא, שהם יקרים יותר מאשר טיולים עצמאיים ואין הרבה מקום לספונטניות מאחר והמסלול קבוע מראש.
  • טיול ספונטני ועצמאי – אם אתם מרגישם עצמאיים בשטח, אתם יכולים לרכוש מפות, מדריכים ואף לשוטט בבלוגים של טיילים, ולתכנן את הטיול שלכם מתחילתו ועד סופו. אין כמו לבנות את הטיול לבד, לפי ההעדפות האישיות שלנו ועם יכולת להיות דינאמיים ולשנות את התוכני בהתאם למציאות. חשוב לזכור שמדינות רבות במזרח אינן מפותחות, כך שתצטרכו להזמין מקומות לינה מראש ולדאוג לעצמכם לתחבורה, אולי ציבורית ואולי עם שירותי הסעות קבועים.
  • טיול עצמאי ומאורגן – אם אתם בכל זאת מעדיפים להשאיר את הקצב והבחירה בידיים שלכם, תוכלו לפנות לאחת מהחברות שמומחיותן היא לייעץ לטיילים ולסייע להם לבנות ולתכנן את הטיול שלהם במזרח כבר מהארץ, לפי הצרכים ההעדפות ותחומי העניין שלכם. תוכלו לסגור מקומות לינה מהארץ, ואם תרצו, תוכלו לשכור את שירותיו של מדריך מקומי דובר אנגלית שיאסוף אתכם מנקודות שונות כמו, שדה התעופה והמלון, ויתלווה אליכם לחלקים שונים של הטיול. המסלול הזה יכול להתאים עבור משפחות רבות המבקשות לטייל באופן עצמאי, מודרך וקצת יותר מוזל.

 

טיפים שיעזרו לכם לפני הטיול הגדול למזרח 

  • פתרונות מנוחה לקטנטנים- אם אתם טסים עם ילדים מתחת לגיל 5, חשוב לזכור שילדים מתעייפים מהר בטיולים, ואולי תרצו לקחת איתכם עגלה או מנשא שיהיה לכם נוח לטייל ולהתנייד.
  • אל תשכחו משחקים- קחו בחשבון שלעיתים תצטרכו להמתין מספר שעות בין טיסות או בהמתנה לאוטובוס. זכרו לארוז בתיק הגב שלכם משחקים שיעסיקו את הילדים שלכם – זה יכול להיות קלפים, חוברות צביעה ספרים או משחקי חשיבה.
  • שתפו את הילדים שלכם- טיול משפחתי למזרח זה בהחלט הרפתקה, ואם תכינו את ילדכם מראש, תוכלו להנות אפילו יותר. ספרו להם לאן אתם הולכים לטוס, אילו כללי התנהגות חלים במדינה החדשה. כללי זהירות כמו, לא להתרחק אחד מהשנייה ולשמור על קשר עין. אתם יכולים להיות רגועים – סיבר להניח שהילדים שלכם יסתגלו למצב החדש מהר ממה שאתם חושבים.

טיול במזרח הרחוק עם ילדים – עולם של חוויות חדשות

אין ספק שכל טיול טומן בחובו יתרונות וחסרונות המשתנים ממקום למקום ובהתאם לחוויה של כל אחד ואחת. טיול משפחתי למזרח יכול להית חוויה נפלאה ובלתי נשכחת לצד האתגרים, עם תכנון והתארגנות מוקדמת, תוכלו לצאת לטיול מופלא ומרתק. שיהיה בהצלחה!

 

מחפשים נופש במזרח הרחוק? השאירו פרטים וקבלו הטבה בלעדית לחברי ניוזדסק

בואו נדבר

עוד מרחבי הרשת

>
s