ח"כ לזימי מזועזעת ממה שקרה: "לראות את זה ולבכות"

ח"כ לזימי מזועזעת ממה שקרה: "לראות את זה ולבכות"

נעמה לזימי
צילום מסך ערוץ הכנסת

במהלך הפגנה שנערכה אתמול (מוצ"ש) בתל אביב נגד הממשלה והוכרזה על ידי המשטרה כלא חוקית, נעצרו לפחות 18 מפגינים, בהם אמיר השכל ומשה רדמן, ממנהיגי המחאה. המשטרה הפעילה מכת"זית לעבר מפגינים לאחר שחסמו את רחוב קפלן וקראו לצאת לבחירות. בנוסף, המשטרה השתמשה גם בפרשים.

חברת הכנסת, נעמה לזימי (העבודה) כתבה בחשבון ה -X שלה: "לראות את זה ולבכות. המשטרה פוגעת באזרח באופן מנוגד לנהלים לשימוש בכלים לפיזור הפגנות. נוהגת כאילו הציבור הוא אויב. כבר שבועות שאני אומרת שהדבר שהכי מדאיג אותי בתוך כל מה שיש לתקן הוא מצב המשטרה. צר לי שנתנו לגוף החשוב הזה להגיע למצב הקשה הזה שאפשר לבן גביר לעשות בו כרצונו מרגע שנכנס לתפקיד".

עוד כתבה לזימי: "חזרתי ממשטרת גלילות אליה הובילו את העצורים מההפגנות היום. האלימות הקשה שהופעלה היום כלפי מפגינים, כולל משפחות החטופים, צריכה להטריד ולהדאיג כל אזרח ואזרחית פה. דמוקרטיה נשענת בראש ובראשונה על אמון במערכות השלטון והחוק, מערכת אכיפת החוק מאבדת את אמון הציבור פעם אחר בפעם והתהליך הזה מסוכן והרסני.

בשיקום שנצטרך לעשות פה המשטרה צריכה לעמוד ראשונה בתור, המשטרה יכולה וצריכה להיות גורם חברתי וקהילתי ששומר על שלום הציבור ולא כזה המסכן ומפר אותו. משטרה ישרה וראויה שלא מקבלת תכתיבים פוליטיים מעבריין מורשע ופירומן בנשמתו וכזו שמקיאה מתוכה את תופעת האלימות המשטרתית ולא מטייחת. בוא יבוא היום. נביא את היום. תודה לעם הזה והציבור המדהים הזה שמראה ערבות הדדית מהי פעם אחר פעם, כבוד לעמוד לצדכם עבור ישראל שאנו חולמים וחולמות עליה".

עוד מרחבי הרשת

>
s