ח"כ אלי כהן: מי שרוצה לחיות בישראל צריך לכבד אותה כמדינה יהודית ודמוקרטית

ח"כ אלי כהן: מי שרוצה לחיות בישראל צריך לכבד אותה כמדינה יהודית ודמוקרטית

אלי כהן – קרדיט צלם: אופיר אייבי

שר הכלכלה והמודיעין לשעבר, ח"כ אלי כהן (הליכוד) מאמין שהחוק שאותו יזם האוסר על הנפת דגל אש"ף בישראל ישים סוף לתופעה.

במקביל, הוא רואה שינוי מגמה משמעותי במדינות ערב כלפי ישראל. לדבריו, החדשנות והטכנולוגיה הישראלית הם נכס אסטרטגי.

בראיון מיוחד לאתר "ניוזדסק ישראל" מתייחס ח"כ אלי כהן ליוקר המחייה ולמשבר בענף הדירות ואומר כי צריך לשבור את המונופול של מנהל מקרקעי ישראל, לפתוח את שוק התכנון ובעיקר את השיווק לתחרות.

ואיפה הוא חושב שיהיה ממוקם ברשימת מפלגת הליכוד בפריימריז הקרובים? תקראו ותגלו.

1. הפריימריז בפתח, היכן אתה חושב שתהיה ממוקם ברשימת הליכוד?

"אני מאמין שמי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת. עבדתי קשה מאוד בשנים האחרונות, גם בתפקידיי כשר הכלכלה והמודיעין וכחבר הקבינט המדיני ביטחוני וצברתי הישגים רבים. התמיכה שאני מקבל מהשטח היא לא רק מפעולותיי בממשלה אלא כתוצאה ישירה מפעילותי באופוזיציה, בהעלאת שכר החיילים והעברת חוק הדגל שיצר שבר בממשלת לפיד/ עבאס כך שאני מאמין שציבור המצביעים יעריך את עבודתי ואת החוקים החשובים שהעברתי למען אזרחי ישראל".

2. יוקר המחיה לא החל לפני שנה, לצערנו ישראל הפכה למדינה מאוד יקרה בשנים האחרונות ובכל זאת הייתה לך הרבה ביקורת על התנהלות ממשלת בנט לפיד בעניין, מדוע?

"הדבר הראשון שצריך לעשות זה קודם כל לבטל את העלאת המחירים שהם בעצמם עשו. הממשלה הזו העלתה את המחירים על כל המוצרים הכי בסיסיים כמו: ארנונה, גז לבישול, חשמל ואפילו תרופות! אנחנו בלמנו את עליית מחירי החשמל, ביצענו הורדת מכסים, הוספנו תוספת של נק' זיכוי, הורדנו את המע"מ ב-1%, ייבאנו מוצרים בייבוא מקביל, קוקה קולה, משחות שיניים, ומוצרים נוספים.

אחד הדברים שמקוממים אותי בגל הזה הוא שחברת החשמל, חברה שהיא ב-100% בבעלות המדינה הרוויחה בשנת 2021 מעל מיליארד ₪ . אין שום הצדקה להעלות את המחיר, להיפך, היה צריך להוריד אותו. התקציב שאישרו לפיד וליברמן לא כלל שום בשורה לזוגות הצעירים ולעסקים הקטנים. במקום זה קיבלנו גזרות והטלות מיסים המטיבים עם הטייקונים על חשבון האזרחים במקום להוביל מדיניות של כלכלה חופשית לצד רגישות חברתית".

3. מאז הסכמי אברהם, ישראל הפכה לשחקן משמעותי מבחינה כלכלית במזרח התיכון, האם לדעתך זה יתעצם?

"שלום מביא צמיחה והמדינות הערביות מפנימות שהמגמה השתנתה ויש לאמץ גישה עדכנית שמנותקת מהזיקה המסורתית בין סוגיית הנורמליזציה לבין הסוגיה הפלסטינית. נרמול היחסים עם העולם העסקי באמירויות הוא מהפכה לכלכלת ישראל. מדינת ישראל היא אמנם מדינה קטנה אך היא מעצמה טכנולוגית אדירה וכתוצאה מהיחסים אנחנו צופים בפריחה בתחום ההייטק, הטכנולוגיות המתקדמות, סייבר ועוד. אנחנו צופים פריחה משקית משמעותית כתוצאה משיתופי פעולה עסקיים שייעשו בעתיד לשתי המדינות. פוטנציאל הסחר נאמד בכ-4 מיליארד דולר בשנה, לא כולל השקעות ישירות ורווח כלכלי נוסף מתיירות. ההסכם עם איחוד האמירויות פתח דלת לקידום יחסים עסקיים עם מדינות נוספות במפרץ ובאפריקה".

4. זה קשור לטכנולוגיה הישראלית? 

"החדשנות היא נכס אסטרטגי של ישראל. החדשנות הישראלית לא תורמת רק לאותם בודדים שמצליחים לעשות אקזיט חלומי, לעליה במספר המועסקים בהייטק, להכנסות המדינה ממסים או לנהירת חברות בינלאומיות לישראל אלא גם למעמדה המדיני של ישראל בקרב עמי העולם.

החדשנות הישראלית היא גורם מרכזי להתחזקות מעמדה הבינלאומי של ישראל ומגמה של הסכמי שלום היסטוריים דוגמת הסכם השלום עם האמירויות. אם פעם ביקורים של מנהיגים מחו"ל היו מסתכמים בביקור ביד ושם, בכותל ופגישה מדינית, הרי שהיום, מתווסף ללו"ז גם ביקור באתרי פיתוח חדשניים, בחברות פורצות דרך וחברות ביומד והייטק ישראליות".

5. כשר הכלכלה לשעבר, מה אתה חושב שצריך לעשות בטווח הקצר והארוך כדי להוריד את מחירי הדירות בישראל?

"משבר הדיור הוא כמו מגיפה מתפשטת אשר פוגעת בזוגות הצעירים ובמחוסרי הדיור, ועלינו להילחם בה בכל הכוח. קורת גג איננה מותרות, זה מוצר בסיסי עבור כל אחד.
כדי להחזיר את מחירי הדיור לשפיות, חייבים לשבור את המונופול של מנהל מקרקעי ישראל, לפתוח את שוק התכנון ובעיקר את השיווק לתחרות. זה יגדיל את ההיצע של הדירות, יהפוך את תהליך הבנייה למהיר ופשוט יותר, יסיר חסמים ובירוקרטיה מיותרת ויוריד את מחירי הנדל"ן.
את משבר הדיור אפשר לפתור, זו לא גזירת גורל. הגדלת היצע הדירות תאיץ את הצמיחה במשק, תצמצם פערים ותיתן אופק לזוגות הצעירים ולמחוסרי הדיור".

6. כשר המודיעין לשעבר, מה אתה חושב על הדיווחים הזרים על כך שאיראן קרובה כיום יותר מתמיד לפצצה?

"מדינת ישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם אך בזכות זרועות המודיעין שלנו, השב"כ, המוסד וצה"ל, אנחנו מצליחים לשמור על ביטחונה. מה שראיתם בסדרה טהרן הוא רק קצה הקרחון והמציאות עולה על כל דמיון. מדינת ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג גרעין או להתבסס בגבולה הצפוני. המדיניות היא שלא נאפשר שום שינוי שיפגע בעליונות האזורית הביטחונית של מדינת ישראל.

עם כל הכבוד לגורמים בשמאל, בזמן שהם תמכו בהסכם הגרעין, נתניהו והליכוד הובילו נגד דעת השמאל ונגד גורמים נוספים, לביטול הסכם הגרעין האיראני".

7. החוק שאוסר על הנפת דגל אש"ף אותו יזמת, עבר בקריאה טרומית בכנסת, לדעתך זה יעזור?

"לא יעלה על הדעת שבמדינה כלשהי יונפו הדגלים של אויביה, ובטח שלא במוסדות ובאוניברסיטאות אותם היא מממנת. דמוקרטיה אין משמעותה התאבדות או הפקרות.

המצעד עם דגלי אש"ף ביום הנכבה באוניברסיטאות מייצג שאיפות של אלו הרוצים לחסל את מדינת היהודים. הנפת דגלי אש"ף היא לא צעד של חופש אקדמי, היא צעד של הסתה והתרסה נגד מדינת ישראל.

הצועדים ביום הנכבה ביד אחת רוצים להניף את דגל אש"ף וביד השנייה לקבל כסף מהמדינה היהודית שהם כל כך שונאים. הצעתי שכל אחד יקבל ביטוח לאומי, שירותי בריאות, סבסוד הלימודים באוניברסיטאות מהמדינה שהוא מניף את דגלה. מי שרוצה לחיות במדינת ישראל צריך לכבד את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לכבד את ריבונותה וסמליה".

עוד מרחבי הרשת

>
s