חיזוק לכלכלה: נחתם הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות

חיזוק לכלכלה: נחתם הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות

קרדיט צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי ושר הכלכלה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי חתמו הבוקר (שלישי) על ההסכם בדובאי.

ההסכם, שהינו מקיף, משמעותי ופורץ דרך, צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות, בסחורות ובשירותים, להגדיל את היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות ולהעניק פטור ממכס באופן מיידי או הדרגתי על 96% מהסחר בין המדינות: מזון, חקלאות, קוסמטיקה, ציוד רפואי, תרופות ועוד. כן כולל ההסכם סוגיות רגולציה ותקינה, מכס, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "זהו אירוע בעל חשיבות היסטורית ליחסים הכלכליים בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות – הסכם סחר חופשי ראשון עם מדינה ערבית – הסכם הסחר החופשי עליו חתמנו הבוקר צפוי לחזק את הסחר בין המדינות, להסיר חסמים ולקדם הזדמנויות ושותפויות עסקיות חדשות, שיהוו בסיס איתן לדרכנו המשותפת.

אני מבקשת להודות למינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אשר ניהלו מו"מ מקצועי בקצב מואץ, לראש הממשלה ולשר החוץ על מעורבותם האישית בקידום הישג חשוב זה".

שר החוץ יאיר לפיד: "רגע היסטורי וחשוב למדינת ישראל. לפני שעה חתמה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי על הסכם סחר חופשי עם איחוד האמירויות! זה הסכם ראשון מסוגו עם מדינה ערבית שיחזק את הכלכלה הישראלית ויפתח עבור כל אזרחי ישראל הזדמנויות חדשות ומרגשות".

עוד מרחבי הרשת

>
s