חוזרים לחיים: הלוואות לעסקים לאחר הקורונה

חוזרים לחיים: הלוואות לעסקים לאחר הקורונה

הלוואה משבר הקורונה צילום: depositphotos.com

משבר הקורונה שפקד אותנו הביא להשלכות והשפעות רבות בכל תחומי חיינו ובמיוחד בעולם העסקים. המשבר השפיע על תזרים המזומנים של מרבית בתי העסק וישנם עסקים קטנים ובינוניים רבים המתקשים לעמוד בהתחייבויות ובהוצאות השוטפות וזקוקים לסיוע. במטרה לסייע לעסקים שנפגעו מבחינה פיננסית כתוצאה מהתפשטותו של נגיף הקורונה, הממשלה הקימה קרן סיוע ותמיכה לעסקים קטנים שנפגעו כתוצאה מהמשבר. הקרן מעניקה הלוואות קורונה ייעודיות ומיוחדות בתנאים נוחים, משתלמים ואטרקטיביים לעסקים הנמצאים בסיכון וזאת בהתאם לתנאי סף שנקבעו מראש ומתוך התחשבות במצב הבעייתי והמורכב אליו נקלעו בתי עסק רבים במדינת ישראל. בנוסף ישנן קרנות חברות פרטיות וגופים מקצועיים המציעים הלוואות בתנאים נוחים במטרה לסייע ולתמוך בעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו במהלך המשבר.

הלוואה משבר הקורונה צילום: depositphotos.com

אשראי נוח וזול והלוואות לעסקים שנפגעו במשבר הקורונה

התפרצותו של נגיף הקורונה ממשיכה להשפיע על כולנו בהיבטים שונים. רובם של העצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים נפגעו בצורה חמורה וקשה מהמשבר והכנסותיהם ירדו וקטנו בצורה משמעותית. בעקבות הנתונים הללו, הקשיים והמצוקה חברות וגופים מקצועיים המתמחים בסיוע לעסקים, התגייסו למשימה ולמטרה החשובה ומציעים הלוואות בתנאים נוחים ובהתאמה אישית לצרכי הלקוח ולמאפייני העסק. גם המדינה וגם קרנות סיוע פרטיות החליטו לנקוט שורה של צעדים על מנת לסייע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים וזאת באמצעות מתווה סיוע ייחודי וייעודי. המתווה כלל הקמה של קרן  סיוע לעסקים המציעה הלוואות בערבות המדינה בתנאים טובים במטרה לאפשר התמודדות עם התפשטות הנגיף והמשך המשבר.

קרנות סיוע לעסקים במשבר הקורונה

קרנות סיוע שונות, גופים פרטיים וחברות מקצועיות המתמחות במתן אשראי והלוואות לעסקים, מציעות לבעלי עסקים הלוואות בתנאים אטרקטיביים ובריבית נמוכה. הלוואות הסיוע המיוחדות והייעודיות הניתנות כתוצאה ממשבר הקורונה שהביא להפסדים כספיים עצומים לבתי עסק שנפגעו מהקורונה ניתנות בימים כתיקונים לעסקים גדולים ולחברות בלבד. את הלוואת הקורונה לעסקים הנמצאים בסיכון ניתן לקבל דרך מסלול מיוחד וייעודי המהווה חלק ומרכיב במסגרת פעילותן של קרנות הלוואות לעסקים.. את הבקשה לקבלת הלוואה ניתן להגיש באתר מקוון בצורה נוחה, קלה ומהירה, כאשר התשובה מתקבלת בתוך 7 ימים לכל היותר. חשוב לדעת כי עסקים שקיבלו הלוואת קורונה לעסקים הנמצאים בסיכון, רשאים ויכולים להגיש בקשה נוספת לקבלת הלוואה נוספת משלימה. את הבקשה ניתן להגיש בבנק או באתר המקוון וכמו כן יש אפשרות לשלוח את הבקשה לבנקים שונים דוגמת: בנק לאומי, בנק מזרחי, בנק טפחות ועוד.

תנאי הסף לקבלת הלוואות קורונה לעסקים

על מנת לקבל הלוואות מקרן קורונה בערבות מדינה ומחברות מקצועיות המתמחות בתחום, יש להגיש בקשה בצורה מסודרת ובהחלט מומלץ למלא את הבקשה ולשלוח אותה באופן מקוון. חשוב לדעת כי גם עסקים שכבר קיבלו הלוואות קורונה לעסקים הנמצאים בסיכון, רשאים ויכולים להגיש בקשה לקבלת הלוואה משלימה. את הבקשה ניתן להגיש באתר החברה באופן מקוון לבנק, כאשר יש אפשרות להגיש בקשה לבנקים שונים דוגמת: בנק לאומי, בנק מזרחי, בנק הפועלים ועוד.

 

על מנת לקבל הלוואות קורונה לעסקים יש לעמוד בתנאי סף מסוימים שנקבעו:

  • העסק חייב להיות רשום בישראל: רישום כעוסק מורשה, שותפות או חברה בע"מ, כאשר גם עמותות או מלכ"רים הינם רשאים להגיש בקשה.
  • העסק הינו בעל מחזור מכירות עד 400 מיליון ₪ בשנה הקודמת.
  • החשבון של העסק אינו מוגבל ולא חלים עלים עיקולים לרבות החשבון האישי וחשבונות של בעלי מניות במידה וישנם כאלה.
  • בית העסק לא נמצא בהליך של כינוס נכסים, הסדר נושים, הקפאת הליכים או פירוק.
  • בית העסק נקי לחלוטין מהליכי הוצאה לפועל הקיימים כנגדו.

חשוב לציין כי קרנות וחברות סיוע לעסקים מציעות הלוואה במסלול מוגבר ומיוחד גם לעסקים חדשים שהוקמו אחרי ה-1 בינואר 2020 ועד ל- 1 באפריל 2020 וזאת בתנאי שמחזור מכירותיהם נמוך מחצי מיליון ₪.

תנאי הלוואת קורונה לעסקים

הלוואה צילום: depositphotos.com

הלוואת קורונה לעסקים הנמצאים בסיכון מיועדת לבתי עסק שנקלעו לקשיים בתזרים וזאת כתוצאה מהמשבר. הלוואות הקורונה לעסקים הנמצאים בקשיים תזרימיים מוצעות במסגרת הפעילות השוטפת והן באופן מיוחד בהתאם למצב המשברי. לאחרונה השתנו התנאים של הלוואת הסיוע לעסקים שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה, כאשר התנאים העדכניים הינם:

  • סכום ההלוואה – עד שיעור של 40%  ממחזור ההכנסות, ולא למעלה מ-20 מיליון שקלים. כאשר מדובר בעסק שהוקם במהלך שנת 2020 חישוב מחזור ההכנסות מתבצע לפי הממוצע החודשי כפול 12.
  • תקופת ההלוואה – ניתן לקבל הלוואות קורונה לעסקים לפרק זמן של עד 5 שנים ועם גרייס של עד 12 חודשים.
  • ריבית – בשנה הראשונה של ההלוואה, המדינה או הקרן משלמת את הריבית והחל מהשנה השנייה ,הריבית תעמוד על פריים + 1.5%.
  • ביטחונות – יש להציג ביטחונות בגובה של עד 5% מסכום ההלוואה וזאת במקום 25% כפי שנהוג ומקובל.
  • משך הטיפול בבקשה הטיפול בבקשה להלוואה הינו מהיר ועומד על 7 ימי עסקים בלבד.
  • עלויות נוספות – אין עמלות ואין תשלומים נוספים לחברה המלווה, לבנק או למדינה.

 

כיצד להגיש בקשה להלוואה?

הליך הגשת הבקשה להלוואה לעסקים נפגעי קורונה:

  • בקשה להלוואה ניתן להגיש באופן מקוון באתר משרד האוצר או באתרים ייעודיים של חברות וגופים מקצועיים המתמחים במתן סיוע לעסקים. כל שנדרש מכם הוא למלא טופס מקוון ולהזין: תוכנית עסקית, פרטי הלוואה, פרטים על העסק ועוד. תהליך הגשת הבקשה הינו מהיר ונוח, אולם על מנת לשפר את הסיכויים לקבל את ההלוואה האטרקטיבית והנוחה, מומלץ לקבל ייעוץ וסיוע מיועצים מומחים ומנוסים בבנייה ובעריכה של תוכניות עסקיות ובהגשה של בקשות להלוואות מקרנות שונות בערבות המדינה.

במסגרת מסלול ייעודי לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה, יועמדו על ידי הבנקים וגופים מקצועיים שונים הלוואות סיוע ייעודיות:

  • העמדת הלוואות לעסקים שנקלעו לקשיים בהיקף של עד 4 מיליארד שקלים ובשלב השני יוקצו לטובת הפרויקט 4 מיליארד שקלים נוספים.
  • הלוואות לעסקים מיועדות לגשר על הפערים שנוצרו בתזרים המזומנים וניתנות בפריסה למשך 5 שנים  כולל אפשרות להתחיל בהחזרי הקרן בחלוף חצי שנה ממועד קבלת ההלוואה. מדובר בהלוואה ב- 60 תשלומים וגרייס של 6 חודשים. החישוב של גודל ההלוואה נעשה כך שההלוואה יכולה להגיע לעד 8% מהמחזור של בית העסק או ל- 500,000 ₪.
  • צמצום מהותי בדרישת הביטחונות: עד 10% מההלוואה בלבד וזאת במקום 25% כפי שהיה מקובל עד היום.
  • קיצור משך בדיקת ההלוואה, הטיפול בה ומתן אישור  לעד 9 ימי עסקים בלבד.
  • יתרון חשוב נוסף הינו שעלויות הבדיקה הפיננסית בוטלו.

הלוואות קורונה – קרן ההלוואות לעסקים וגופים פרטיים לסיוע במצבים של קושי תזרימי שנוצר כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. תנאי ההלוואה:

.

  • פריסה של עד 5 שנים ואפשרות לדחיית תשלומי הקרן עד 12 חודשים.
  • סכום ההלוואה–  בהיקף של עד 40% מהמחזור העסקי השנתי ועד 20 מיליון שקלים.
  • ימי טיפול- עד 7 ימי עבודה.
  • ההלוואות ניתנות ללא תשלומים נוספים או עמלות למדינה או לבנק.
  • פיקדון– עד 5% בלבד.
  • תשלום ריבית מלא ע"י המדינה במהלך השנה הראשונה.
  • הבקשה נשלחת במהירות לבנק בהתאם לבחירת הלקוח.. נציג מטעם הבנק יוצר קשר עם הלקוח למתן המשך טיפול וזאת בתוך יום עסקים אחד.

 

תנאי הלוואה לעסקים גדולים

  • פריסה של עד 5 שנים ועד 12 חודשי גרייס.
  • סכום הלוואה של עד 8% מהמחזור השנתי ולא למעלה מ- 100 מיליון שקלים. עבור חברות הייטק סכום ההלוואה יהיה 8% מהמחזור השנתי או 8% מסך כל ההוצאות אך ללא הוצאות מימון וזאת לפי הגבוה מבין השניים ובתנאי שהסכום אינו עולה על 100 מיליון ₪.
  • עלות– ההלוואות ניתנות ללא תשלומים נוספים או עמלות ובפיקדון של עד 5% בלבד.
  • הבקשה נשלחת מיד לבנק לפי בחירת הלקוח. ונציג מטעם הבנק ייצור קשר למתן המשך טיפול בתוך יום עסקים.
  • במידה והתקבל אישור להלוואה בסכום שנמוך מתקרת הזכאות של העסק, יהיה ניתן להגיש בקשה לקבלת הלוואה משלימה בתוך חודש וזאת באמצעות פנייה לגוף מתאים.
  • במידה והבקשה נדחתה על ידי הבנק, יש אפשרות להגשת בקשה לבנק או לגוף מוסדי אחר מיד עם קבלת העדכון לגבי סגירת הבקשה במערכת.

כאמור על מנת לקבל סיוע לעסקים שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה, יש לעמוד בכמה קריטריונים: העסק רשום במדינת ישראל כחברה, שותפות או עמותה. מחזור העסקים של העסק בשנה שקדמה להגשת הבקשה להלוואה עולה על 200 מיליון שקלים. העסק נקלע לבעיות וקשיים תזרימיים כתוצאה  מהתפשטותו של נגיף הקורונה. בתור בעל עסק הינך מעסיק 100 עובדים לפחות בישראל ולפחות 50% מהנכסים ומהקניין הרוחני של בית העסק רשומים  כפי שנדרש בישראל. תנאי נוסף הוא שלא קיבלת הלוואה מקרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים להתמודדות עם משבר הקורונה.

בשורה תחתונה,

משבר הקורונה גרם לעסקים רבים להתקשות מבחינה פיננסית בשל ירידה חדה או היעדר מוחלט של הכנסות. נוכח המצב הבעייתי, קרנות פרטיות, חברות וגופים מקצועיים וכן קרנות סיוע מטעם המדינה החליטו להרים את הכפפה ולספק פתרונות סיוע ותמיכה באמצעות הלוואות ייעודיות לעסקים לאחר הקורונה. ההלוואות ניתנות בתנאים נוחים וגמישים ונועדו לאפשר לעסקים להתאושש ולשפר את תזרים המזומנים שלהם על מנת להמשיך בפעילות העסקית ולא להכריז על פשיטת רגל ולסגור את העסק שהשקיעו בו מאמצים, משאבים וכספים רבים. ללא ספק, מדובר בסיוע חשוב וחיוני שיכול להועיל לבעלי עסקים רבים להתאושש ולשרוד את המשבר ואת התקופה המורכבת הזו ולצאת לדרך חדשה של צמיחה ורווחיות.

לקבלת ייעוץ חינם השאירו פרטים

בואו נדבר

עוד מרחבי הרשת

>
s