זנדברג: אני גאה לומר שהובלתי את ישראל לאיפוס פליטות

זנדברג: אני גאה לומר שהובלתי את ישראל לאיפוס פליטות

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג (מרצ) נשאה היום (שלישי) דברים בכנס "סביבה 2050" שהתקיים במלון הילטון בתל אביב.

השרה התייחסה לפינוי המפעלים ממפרץ חיפה: "אנו נבנה מנהלת ייחודית שתדאג לפנות את המפעלים המסוכנים ממפרץ חיפה.

נעמוד על כך שמעבר לכלכלה לא מבוססת פחמן יהיה מעבר רציונלי כאשר ידוע לנו שמי שיפגע בדרך הן אותן אוכלוסיות מוחלשות כולל העובדים באותם מפעלים בתעשיות אלה – לכן כולנו צריכים ללכת יחד לדרך הזו".

עוד אמרה זנדברג: "אני גאה לומר שהובלתי את ישראל לאיפוס פליטות – ישראל עוברת לכלכלת מאופסת פליטות ונעמוד בשורה אחת עם העולם המערבי.

אנו מבינים שבשביל מטרות שאפתניות צריך לעבוד כבר עכשיו ולא בעתיד ב 2050 .

מדיניות האפס פליטות במפרץ אילת מנעה את היקף שינוע הנפט של קאצ"א – החלטה שזכתה לגבוי מבית המשפט, כמו כן, הקפאנו את כריית הפוספטים בכל הארץ".

"המאבק במשבר האקלים הוא כבר מזמן לא רק מאבק על העתיד, אלא ההווה.

ישראל נמצאת בקו ראשון לקטסטרופת האקלים, ועלינו לעשות הרבה יותר, והרבה יותר מהר. כדי להגיע ליעדים של 2050 עלינו להשתנות מהר, ואנחנו כבר מובילים את השינוי", אמרה השרה תמר זנדברג.

"יחד עם שותפינו בממשלה, נקדם את יישום ההחלטה לפינוי המפעלים במפרץ חיפה, ונקים מנהלת שתתכנן ותוביל את הפינוי. אנחנו גם תומכים במדיניות הפסקת חיפושי הגז בישראל, לא רק לשנה אחת, אלא לצמיתות. מפני שגז הוא אמנם דלק מעבר, אך הוא גם דלק העבר, כשכלכלה המבוססת על אנרגיה נקייה ומתחדשת נמצאת ממש מעבר לפינה ועלינו להשליך את כל יהבנו כדי למצות אותה".

עוד אמרה השרה תמר זנדברג כי "אני שמחה לומר שהתנענו מחדש את קידום חוק האקלים.

שנת 2022 תיזכר לדורות כשנה שבה ישראל העבירה חוק אקלים מקיף ואפקטיבי, שיקבע לראשונה מנגנון ממשלתי להתמודדות עם כל אתגרי שינויי האקלים, תוך עמידה ביעדים והיערכות להשלכות שעתידות לבוא.

אני מודיעה מכאן גם לשותפיי לממשלה שלא אתפשר על זה. אין לנו יותר זמן לבזבז, עבר מספיק זמן מאז שקמה הממשלה, והבטחות צריך לקיים. אני אעמוד על זה כתנאי בסיסי. חוק האקלים מעוגן בהסכמים הקואליציוניים, והחוק הזה ייכנס לספר החוקים של מדינת ישראל".

זנדברג הוסיפה בדבריה כי "לתעשייה יש אחריות גדולה מאוד והשפעה ממשית על עתידנו, ולכן עליה להיות חלק מהפתרון ולהתאים את עצמה למציאות המשתנה.

המעבר שלנו יהיה מעבר הדרגתי אך מהיר לכלכלה מבוססת על אנרגיות מתחדשות. מי שנושא עיניו לשינויי ממשל בישראל וחושב שאולי הממשלה הזו היא אפיזודה חולפת, וממשלות אחרות ישיבו לאחור את המגמות – טועה ומטעה.

בכל העולם, החברות הבינלאומיות והשוק הפיננסי כולו, מתאימים את עצמם לעידן של משבר האקלים. תעשייה שמעוניינת להישאר תחרותית ולשרוד בעולם החדש, תצטרך להתאים את עצמה".

עוד מרחבי הרשת

>
s