זלנסקי לישראל: מדוע אי אפשר לקבל מכם נשק? לפני 80 שנה הצלנו יהודים

זלנסקי לישראל: מדוע אי אפשר לקבל מכם נשק? לפני 80 שנה הצלנו יהודים

צילום: shutterstock.com

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, נאם הערב (ראשון) בפני חברי הכנסת, תקף את רוסיה, ביקש סיוע צבאי וקרא למדינת ישראל לבחור בצד של מי היא נמצאת.

"אני בטוח שרבים מכירים את המילים של גולדה מאיר: אנו רוצים לחיות אך השכנים שלנו רוצים לראות אותנו מתים.

זה לא נותן לנו הרבה מקום לפשרות. העמים שלנו קשורים. אנחנו בתנאים שונים לחלוטין אך האיום עומד בפנינו אחד.

ישראל אני רוצה שתרגישו, שתחשבו על תאריך זה, 24 לפברואר, תחילתה של הפלישה של רוסיה לאוקראינה.

יום זה נזכר בהיסטוריה העולמית פעמיים כטרגדיה לעולם כולו. ב-24 בפברואר בשנת 1920 נוסדה המפלגה הנאצית אשר הרגה מיליונים הרסה מדינות שלמות ניסתה לעשות רצח עם.

102 שנה אחרי גם ב-24 בפברואר ניתנה פקודה על תחילה של פלישה רוסית לאוקראינה אשר הרגו כבר אלפי אנשים.

העם שלנו נודד בעולם מחפש להישאר בעולם בשלום כפי שגם אתם חיפשתם.

פלישתה של רוסיה לאוקראינה זה לא סתם מבצע צבאי כפי שטוענים במוסקבה, מדובר במלחמה כוללת ובלתי צודקת אשר נועדה להרוס את העם שלנו. את כל מה שהופך את האוקראינים לאוקראינים.

כל העולם מסתכל. לכן אני יכול לעשות את ההקבלה להיסטוריה שלכם. הקשיבו לדברי הקרמלין הם משתמשים בטרמינולוגיה שהמפלגה הנאצית השתמשה.

כשהם רצו להרוס ולהכניע את כל אירופה. ראיתם איך הטילים פגעו בבאבי יאר. אתם יודעים שזו אנדרטה לקורבנות השואה. וגם בעיר אומן עיר שעשרות אלפי ישראלים באים לבקר כל שנה.

מה יישאר מאוקראינה לאחר מלחמה מחרידה זו? אני בטוח שאתם חשים בכאב שלנו. אך האם תוכלו להסביר למה אנו קוראים למדינות רבות ומבקשים עזרה.

אפילו אשרות כניסה. מה זה חישובים ללא בחירת צד? אני רוצה לציין שהאדישות הורגת.

בישראל יודעים שמערכת כיפת ברזל היא מערכת היירוט הטובה ביותר, אנו יודעים שאתם יודעים לסייע להגן על אוקראינה, על יהודי אוקראינה, אפשר לשאול מדוע אי אפשר לקבל מכם נשק. לפני 80 שנה הצלנו יהודים, יש ביננו חסידי אומות עולם, עם ישראל, גם לכם יש בחירה".

עוד מרחבי הרשת

>
s