השר שיקלי: "נאום פוליטי שהפך לפיגוע מדיני מהדהד"

השר שיקלי: "נאום פוליטי שהפך לפיגוע מדיני מהדהד"

עמיחי שיקלי
צילום מסך: ערוץ הכנסת

השר עמיחי שיקלי (הליכוד) תקף היום (שלישי) את נאום הפרידה מצה"ל של אלוף פקמ״ז היוצא מר יהודה פוקס שגינה את "הפשיעה הלאומנית" ביהודה ושומרון ואמר כי צריך "רשות פלסטינית חזקה".

בחשבון ה -X שלו כתב: "אלוף פקמ״ז היוצא מר יהודה פוקס. הקדשת את מיטב שנותיך ומרבית חייך הבוגרים בשירות מדינת ישראל בתפקידים החשובים ביותר בצה״ל. בבחירתך במסע הזה שילמת מחירים אישיים ומשפחתיים כבדים ואני מוקיר ומעריך את תרומתך ללא אבק ציניות.

יחד עם זאת הצטערתי מאד לשמע דבריך בנאום פרידתך מצה״ל. ״אל תעש תורתך קרדום לחפור בה״ נאמר במקורותינו, נאום פרידה מהצבא הוא לא פלטפורמה לנאומים פוליטיים. גם אם כמי שנמצא במוקד העשייה הביטחונית בזירה כה מורכבת בוודאי שיש לך הרבה מה לומר.

אנחנו בעיצומה של מלחמה מול חמאס, חזבאללה ומול טרור הולך וגובר ביהודה ושומרון, הגזרה שהופקדת עליה: הברחות נשק בהיקפים חסרי תקדים, מטענים רבי עוצמה שלא פגשנו בעבר, ירי ליישובי בת חפר והגלבוע ואינסוף התנכלויות אלימות והצתות זדוניות כנגד מתיישבים יהודים בעיקר בחוות המרעה. כפי שהיטיב לסכם שר הביטחון: "איפה שזרקו בעבר אבן יורים היום ברובה, ואיפה שזרקו בקבוק תבערה מפעילים מטעני נפץ רבי עוצמה".

במונחים צבאיים, חרף המאמצים הרבים, תחת פיקודך ביטחון תושבי יו״ש וקו התפר התדרדר. אולם במקום להתריע על הסכנות הביטחוניות הנשקפות לתושבי יו״ש וקו התפר בחרת להצטרף, הפעם לא בעילום שם דרך הניו יורק טיימס אלא בקולך שלך, לקמפיין ״אלימות המתנחלים״ משל היית מנכ״ל Jstreet, בצלם או שוברים שתיקה.

כמו כן, הרשות הפלסטינית שאתה כל כך חפץ ביקרה מוסיפה לשלם מליארדים למחבלים שרוצחים יהודים, מחנכת בבתי הספר שלה לשנאת ישראל ולטרור, מסיתה במסגדים שלה, עשרות רבות מאנשי המנגנונים שלה אף ביצעו בעצמם פיגועים לאורך כהונתך, אולם כנראה המציאות הזו נעלמה מעיניך.

לסיכום, בצד הערכתי הכנה אני חושב שעשית טעות גדולה בהחלטה לשאת נאום בעל אופי פוליטי מובהק, מסורת בעייתית שהתפתחה בשנים האחרונות, בחוגים מסוימים, בצמרת צה״ל. נחצה פה שוב, קו תפר עדין ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. רבים מפקודיך ובתוכם קצינים, חיילים ולוחמים בסדיר ובמילואים שאינם מחזיקים בדעותיך הפוליטיות לא יכולים להשיב לדבריך, המכתב הזה הוא בראש ובראשונה עבורם".

בהמשך כתב שיקלי: "זה היה מהיר, גדולי השונאים של מדינת ישראל רצים להדהד את דבריו של אלוף פקמ״ז היוצא יהודה פוקס, נאום פוליטי שהפך לפיגוע מדיני מהדהד".

עוד מרחבי הרשת

>
s