השרה מיכאלי: אני נכדה לד"ר ישראל קסטנר, אחד המצילים היהודים הגדולים

השרה מיכאלי: אני נכדה לד"ר ישראל קסטנר, אחד המצילים היהודים הגדולים

צילום מסך

שרת התחבורה, מירב מיכאלי (העבודה) סיפרה בחשבון הטוויטר שלה על סיפורי הגבורה בשואה, הזכירה גם את סבא שלה, ד"ר קסטנר וקיבלה תגובות זועמות מגולשים.

"אמא של ירדנה ארזי היתה רק בת 12 כשהיא החביאה בין הבגדים שלה כסף והעבירה אותו כדי להציל ילדות וילדים יהודים. אחותה הגדולה, דודה של ירדנה, הסתכנה עוד יותר, וברצף, והצילה עשרות ילדת ילדים מהשמדה.

השבוע שודר הסרט שמספר את סיפורן. אתמול גם פורסמה כתבה על רופאה יהודיה, ד"ר חנה דרוקר שהצילה לפחות 35 ילדים יהודים (ועוד כמה עשרות מבוגרים).

אלה הסיפורים שנחשפים עכשיו, והם מרגשים כל כך. הם חושפים את הגבורה שהיתה בתוך התופת, גבורה של מי שבעצמם נרדפו והיו בסכנת תפיסה והשמדה, אבל התעקשו לא לקבל את המצב כמו שהוא אלא לנצל כל פתח להצלת בנות ובני עמם.

זה רק אפס קצהו של הסיפורים האלה. וסוף סוף הם מתחילים להיחשף. סוף סוף אנחנו מתחילות ומתחילים להבין שלא רק לא-יהודים הצילו, אלא הרבה מאד יהודיות ויהודים, שנאבקו על גורלןם וגורל אחיותיהן ואחיהם לעם היהודי.

כנכדה לאחד המצילים היהודים הגדולים, אני יודעת כמה ארוכה הדרך עד שנבין את גודל המעשה שלהןם. כנכדה לד"ר ישראל קסטנר, שיחד עם ועדת עזרה וההצלה הציונית בהונגריה, הציל עשרות אלפי יהודיות ויהודים, אני יודעת כמה חשוב שהתחלנו את הדרך הזאת".

העיתונאי והמגיש אראל סגל כתב: "שרה בישראל משקרת ביום השואה במצח נחושה. קסטנר הציל רק את "רכבת המיוחסים"!!!

כל שנת 45 הוא הסתובב עם נאצים כמשת"פ. העיד לטובתם. שארית יהדות הונגריה ניצלה בעיקר בזכות ועד הפליטים האמריקני שהוקם בזכות העבודה הקדושה של הלל קוק ובן הכט".

עוד מרחבי הרשת

>
s