השב"כ חשף: אזרחיות ישראליות גויסו בידי גורם מודיעין איראני שהתחזה ליהודי

השב"כ חשף: אזרחיות ישראליות גויסו בידי גורם מודיעין איראני שהתחזה ליהודי

היום (רביעי), הותר לפרסום כי במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ויאחב"ל להב 433 במשטרת ישראל, נחקר בשבועות האחרונים חשד, לפיו מספר אזרחיות ישראליות גויסו בידי גורמי מודיעין איראניים, לצורך ביצוע משימות בתחומי מדינת ישראל.

במסגרת המעקב הממושך אחר הפעילות וחקירותיהן של החשודות, עלה כי אלה קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני. בחקירות נאספו ראיות רבות על קשרים אלה, ובהתאם הוגשו כתבי-אישום כנגד חלק מהחשודות.

הפניה אל האזרחיות הישראליות נעשתה ברשת ה"פייסבוק", בידי מי שהתחזה בפני רובן כיהודי המתגורר באיראן, בשם "ראמבוד נמדר". לבקשת "ראמבוד", נמשך הקשר בינו לבין החשודות באמצעות אפליקציית "ווטסאפ".

זאת, תוך שהוא נמנע, בשיחות צ'אט מצולמות שניהל עמן, מלחשוף את פניו, בטענה שהמצלמה שברשותו מקולקלת. יודגש, שחרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, המשיכו חלקן את הקשר עמו, הסכימו לבצע עבורו משימות שהטיל עליהן, וקיבלו ממנו כספים.

גורם בכיר בשב"כ: "מדובר בפרשייה חמורה, בה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל. במקרה זה, אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל, באמצעות פניה בכיסוי "תמים" לישראליות ודרדורן לקשר ממושך.

זאת, חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, ונוכח בחירתן להמשיך עמו את הקשר ואף לבצע עבורו משימות. במעשיהם החמורים סיכנו המעורבים את עצמם, את בני משפחתם וכן אזרחים ישראלים תמימים, שפרטיהם הועברו למודיעין האיראני, זאת בנוסף למידע שהועבר על יעדים ישראלים ואמריקאים בישראל באופן שעלול לשמש למטרות טרור."

 

עוד מרחבי הרשת

>

כתבות נוספות

s