העיתונאי יאיר שרקי על דבריו של סמוטריץ': לא חכם פוליטית ומזעזע יהודית

העיתונאי יאיר שרקי על דבריו של סמוטריץ': לא חכם פוליטית ומזעזע יהודית

עיתונאי חדשות 12, יאיר שרקי, מתח ביקורת על דבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' שאמר בראיון ברשת ב' כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת".

בחשבון הטוויטר כתב שרקי: "הייתי שמח לדלג מעל השוחה הזאת, מכל הסיבות שבעולם, אבל איני יכול: לקרוא לא להכניס לבית כנסת אנשים בגלל שהניתוח הפוליטי שלהם את המציאות שונה משלך, זה לרדת מהפסים. לא חכם פוליטית ומזעזע יהודית".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הסביר מאוחר יותר: "צר לי לקטוע את ריקודי ה"מה יפית" הסוערים.

למי שלא הקשיב לראיון המלא, הבהרתי כי חברי ימינה שהונו את בוחריהם ביודעין ומכרו את מדינת ישראל לשמאל הקיצוני והתנועה האסלאמית ראויים להרגיש לא רצויים בציבור, וההתקרבנות שלהם בעניין הזה מוזרה.

הבהרתי כי איני מקבל את הדה-לגיטימציה שהם עושים למחאה דמוקרטית לגיטימית מצד המצביעים שלהם שכואבים, כועסים וחשים נבגדים.

הדוגמא של בית הכנסת לא נאמרה בהקשר הדתי אלא התרבותי. אנשי ימינה לא רצויים בשלל אירועים ציבוריים בקרב הציבור שאותו הונו, וזה אך טבעי ומתבקש.

שליח ציבור שעושה רצון שולחיו זוכה להערכה ואהבה. שליח ציבור שמפנה עורף לשולחיו שלא יצפה להתקבל באהבה בקרב הציבור. כן, גם בבית הכנסת".

השר לשירותי דת, מתן כהנא: "דרכו של סמוטריץ, המנהל מדיניות קיצונית של שריפת אסמים מביישת את המושג "ציונות הדתית".

עכשיו הוא מנסה לשווק את פוליטיקת השנאה שלו לבתי הכנסת. לאמירות המשסעות האלו אין קונים. תחפש דרך אחרת להתמודד מול בן גביר ומעוז".

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) כתב: "בתי הכנסת הם מבני ציבור שצריכים לשרת את הציבור. ברוב המוחלט של המקרים הם נבנים על קרקע ציבורית שמוקצת למטרה זו ללא תמורה.

זה לא של סמוטריץ' ולא של חבריו הגזענים. מה שהם חושבים זה לא מעניין. נמצא דרך להפסיק את אלימות הגזענים ואת ההתנכלויות הבזויות על רקע פוליטי. יהדות זה לא".

יו"ר הועדה לשירותי דת, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) כתבה: "טוב לדעת שבצלאל סמוטריץ' נהיה סלקטור על היהדות. קודם הוא הפך חצי מהעם לבוגדים וניסה להפוך את הממשלה ללא לגיטימית רק בגלל שהוא לא חלק ממנה. עכשיו הוא מחליט מי ראוי או לא ראוי להכנס לבתי כנסת. אני ממש לא רוצה לדעת מה יהיה הצעד הבא שלו".

עוד מרחבי הרשת

>
s