"ירדן היא פלסטין" | בעולם הערבי זועמים על וילדרס שלא שותק יותר

"ירדן היא פלסטין" | בעולם הערבי זועמים על וילדרס שלא שותק יותר

חירט וילדרס
צילום מסך

חירט וילדרס, מנהיג הימין ההולנדי וידיד ישראל גדול, רשם בשבוע שעבר הישג ענק בבחירות בהולנד, לאחר שמפלגתו הכפילה את מספר המושבים שלה בפרלמנט. על הדרך, וילדרס הצליח לעצבן את העולם הערבי ואת ארגון הטרור חמאס לאחר שקרא להעביר את כל הפלשתינים לירדן, שלדבריו זאת המדינה האמיתית שלהם.

במשרד החוץ הפלשתיני זעמו: "מגנים בחריפות את דבריו הגזעניים של הפוליטיקאי ההולנדי חירט וילדרס לפיהם מקומם של הפלשתינים הוא בירדן, שם צריכה להיות המדינה הפלשתינית. משרד החוץ הפלשתיני דורש מממשלת הולנד לגנות את דבריו של וילדרס".

לא רק ברשות הפלשתינית זעמו, גם בירדן, איחוד האמירויות, בחריין, תימן והליגה הערבית. "הצהרות חסרות אחריות של חבר הפרלמנט ההולנדי חירט וילדרס נחשבות להתערבות בענייניה הפנימיים של הממלכה ההאשמית של ירדן והן נדחות", מסרו בשגרירות איחוד האמירויות בהולנד.

חירט וילדרס נודע כמבקר חריף של האסלאם ומתנגד באופן נחרץ להגירת מוסלמים לאירופה ולמדינתו הולנד. כאמור, וילדרס נחשב לידיד גדול של ישראל ובשנות העשרים של חייו התנדב והתגורר במושב תומר שבבקעת הירדן במשך כשנה.

וילדרס רואה בישראל את קו ההגנה הראשון של המערב כנגד האסלאם הקיצוני. באחד הנאומים שלו אמר: "ישראל היא מגדלור של אור בים של חושך אסלאמי. כשגרתי בישראל הרגשתי בבית, זה הבית שלנו. זו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, היא חולקת איתנו את אותם ערכים. אם האסלאם יכבוש את ישראל, אנחנו נהיה הבאים בתור".

 

עוד מרחבי הרשת

>
s