המשטרה סיכלה פיגוע דקירה בעיר העתיקה: ערבי נעצר עם סכין בהר הבית

המשטרה סיכלה פיגוע דקירה בעיר העתיקה: ערבי נעצר עם סכין בהר הבית

צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מחוז ירושלים סיכלו פיגוע דקירה בעיר העתיקה, לאחר ששוטרים עצרו בסופ״ש האחרון פלסטיני כשברשותו סכין בכניסה להר הבית. בחקירתו במשטרה, התברר כי התכוון לבצע פיגוע על רקע 'יום ירושלים'. מדובר באחד משלושה סיכולים בשבוע החולף ע״י מחוז ירושלים באזור. היום הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

בסופ״ש האחרון, בפעילות שוטרי יחידת הר הבית של מחוז ירושלים, הבחינו השוטרים בחשוד (21, תושב שכם), שעורר את חשדם. בעת שהוחשד ע״י השוטרים, החשוד נבדק וברשותו נתפסה סכין.

החשוד נעצר והועבר לחקירות במרחב דוד, ובהמשך מעצרו הוארך. מהחקירה במשטרה עלה כי החשוד התכוון להיכנס להר הבית במהלך הסופ״ש, ובהמשך לבצע פיגוע דקירה על רקע 'יום ירושלים' באמצעות הסכין שהייתה ברשותו.

היום עם סיום החקירה במשטרה, הוגשה נגד החשוד הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום ע״י הפרקליטות. מעצרו הוארך בבימ"ש ב- 5 ימים ימים עד לתאריך 6.6

כאמור במהלך השבוע האחרון, סיכלו שוטרי מחוז ירושלים שלושה פיגועים שונים באזור העיר העתיקה בירושלים.

בבוקר יום ירושלים בתחילת השבוע, עצרו שוטרי יס״מ ירושלים בהר הבית חשוד, זמן קצר לאחר שהתקבל מידע כי בכוונתו לבצע פיגוע. החשוד הועבר לחקירה בשב״כ.

יום למחרת (ב׳) הבחינו שוטרי מג״ב באזור שער שכם בחשוד (15, תושב ג׳בל מוכבר), שעורר את חשדם. בעת שהוחשד ע״י השוטרים, הוא החל במנוסה ונמלט מהמקום לתוך העיר העתיקה. כוחות משטרה של מרחב דוד במחוז ירושלים בסיוע והכוונה של תצפיתני מרכז השליטה של המרחב (מבט 2000), ביצעו מרדף וסריקות מהירות אחר החשוד. בתוך זמן קצר נעצר החשוד ע״י שוטרי מחוז ירושלים בשער הברזל, בסמוך לכניסה להר הבית. במקביל, שוטרים איתרו בחנות הסמוכה למקום את התיק אותו השליך החשוד במהלך מנוסתו מהשוטרים. בחיפוש בתיקו של החשוד, נתפסה סכין. החשוד נעצר והועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, שם עלה חשד כי התכוון לבצע פיגוע דקירה ומעצרו הוארך בבימ"ש.

עוד מרחבי הרשת

>
s