הטלת סנקציות על גדוד נצח יהודה | נתניהו: "שיא האבסורד". גנץ: "תקדים מסוכן"

הטלת סנקציות על גדוד נצח יהודה | נתניהו: "שיא האבסורד". גנץ: "תקדים מסוכן"

חיילי צה"ל
צילום: shutterstock.com/ By Alex Lerner

לראשונה אי פעם | ארה"ב צפויה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה בשל טענות לפגיעה בערבים ביהודה ושומרון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ההחלטה וכתב בחשבון ה -X שלו: "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל. בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

השר בני גנץ (המחנה הממלכתי) כתב: "גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה"ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה"ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקנים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) כתב: "סנקציות על חיילנו זה קו אדום! השר גלנט חייב לגבות במיידי את "נצח יהודה". במידה לא, נקלוט אותם במג"ב – כגיבורים גדולים".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית): "החלטה להטיל סנקציות אמריקאיות על צה״ל בזמן שישראל נלחמת על קיומה היא טירוף מוחלט. הזהרנו שהסנקציות של ממשל ביידן נגד המתיישבים ימשיכו לצה"ל ולכל מדינת ישראל. זה חלק ממהלך מתוכנן לכפות על מדינת ישראל להסכים להקמת מדינה פלסטינית ולהפקיר את ביטחון ישראל."

עוד מרחבי הרשת

>
s