החשיבות של A/B טסטינג בשיווק דיגיטלי לעסקים ואיך עושים את זה.

החשיבות של A/B טסטינג בשיווק דיגיטלי לעסקים ואיך עושים את זה.

תוכן שיווקי בשיתוף בסט לינק | קרדיט תמונה: Pixabay

מה זה בדיקת A/B Testing בשיווק דיגיטלי לעסקים, מתי נכון להשתמש בבדיקה הזו, איך בוחרים את רכיבי הקמפיין לבדיקה ואיך מבצעים את הבדיקה הלכה למעשה? כל התשובות בפנים

האם מסעות הפרסום השיווקיים שלך מניבים ביצועים טובים ככל שניתן? בין אם מסע פרסום אינו עומד בציפיות או מספק תוצאות משביעות רצון, תמיד יש פוטנציאל לשפר אותו. האתגר, עם זאת, הוא להבין אילו שינויים ישפרו את הביצועים. הדרך היחידה לדעת בוודאות היא לבדוק אותם. זה המקום שבו בדיקות A/B  נכנסות לתמונה.

מה זה בדיקת A/B Testing בשיווק דיגיטלי לעסקים?

בדיקת A/B, הנקראת גם בדיקה מפוצלת, היא שיטה לבדיקת גרסאות של מודעה, דף נחיתה או כל רכיב אחר בקמפיין שיווקי לקבלת ביצועים טובים יותר. כדי לבצע בדיקת A/B, צריך לשנות היבט אחד של מסע הפרסום ולהפעיל את שתי הגרסאות, תוך איסוף נתונים על ביצועים. לאחר מכן ניתן ליישם את השינוי שהביא לתוצאות טובות יותר.

מתי נכון להשתמש בבדיקת A/B?

בדיקת A/B יכולה להיות בעלת ערך בכל פעם שהתאמה של רכיב של נכס או מודעה מקוונים יכולה לשפר את הביצועים ולעזור להשיג את מטרת מסע הפרסום. כפי שהוזכר קודם לכן, אינכם יכולים לדעת בוודאות אם שינוי ישפר את ביצועי מסע הפרסום שלך עד שתבדקו אותו. ייתכן שתוכלו להשתמש בשיטות מומלצות כלליות כדי להתחיל, במיוחד עבור אסטרטגיות רחבות יותר. עם זאת, כשמדובר בפרטים, אתם צריכים לבדוק רעיונות שונים כדי לקבוע מה יתאים לכם ביותר.

בדיקה מפוצלת מאפשרת לכם לבדוק את הקמפיינים שלכם בפועל עם הקהל האמיתי שלכם ונותנת לכם נתונים כדי לגבות את ההחלטות שאתם מקבלים. אופטימיזציית קמפיינים של שיווק דיגיטלי לעסקים גדולים קטנים או בינוניים בדרך זו יכולה לעזור לכם לעמוד ביעדי מסע הפרסום שלכם, בין אם אתם מחפשים להגביר את המכירות באתר מסחר אלקטרוני, להגביר את המעורבות בערוצי המדיה החברתית שלכם או להשיג מטרה אחרת.

אתם יכולים לבדוק רכיבים אלה בכל שלב במהלך מסע הפרסום שלכם. בדיקת A/B יכולה להיות שימושית בתחילת הקמפיין, אבל כדאי להשתמש בה גם כדי לכוונן את האסטרטגיה שלך תוך כדי תנועה. ככל שתבצעו יותר בדיקות, כך תוכלו לחדד את מסע הפרסום שלכם. עם הזמן, תוכלו לשפר את ביצועי מסע הפרסום שלכם באופן דרסטי. כדאי גם לחזור מעת לעת ולבדוק מחדש אלמנטים, שכן מה שעובד הכי טוב יכול להשתנות עם הזמן.

בחירת רכיבי הקמפיין לבדיקת A/B

אתם יכולים להשתמש בבדיקת A/B כדי להעריך את האפקטיביות של כל אלמנט שעשוי להשפיע על התנהגות הלקוחות או להשפיע על שיעורי ההמרה. אלמנטים אלו כוללים כותרות, כותרות משנה, טקסט הנעה לפעולה, שורת נושא בדוא"ל, תמונות, גרפיקה, תיאורי מוצרים, טקסט מודעה, הצעת ערך, תקופת ניסיון ללא עלות, מודל תמחור ועוד.

כיצד מבצעים את הבדיקה?

  1. קבעו אילו רכיבי מסע פרסום ברצונכם לבדוק – חפשו דפי נחיתה, מודעות או היבטים אחרים עם ביצועים נמוכים, או הערכת מסעות פרסום קודמים. לאחר מכן, השתמשו בניתוחי רשת ובכלי מחקר אחרים כדי לפתח השערה מדוע אלו אינם מניבים ביצועים טובים. דרגו את האלמנטים שאתם שוקלים לבדוק, והתחילו עם הפריט שבראש סדר העדיפויות.
  2. צרו שתי וריאציות של אלמנט זה -לאחר שתחליטו מה אתם רוצים לבדוק, בחרו או צרו את שתי הווריאציות. לדוגמה, תוכלו לעצב שתי גרסאות של מודעת באנר – אחת עם תמונה ואחת בלי. לחלופין, אתם יכולים לבדוק גרסה חדשה של אלמנט מול גרסה קיימת. לדוגמה, אתה יכול להשאיר דף נחיתה אחד כפי שהוא ולהשוות אותו עם אותו דף, אבל עם כפתור CTA גדול יותר.
  3. קבעו תוכנית למדידת התוצאות שלכם -ודאו שיש לכם אסטרטגיה למעקב אחר המדדים של מסעות הפרסום שלכם. דעו אילו אינדיקטורים אתם מודדים, בין אם זה יותר מכירות, לידים, יותר הרשמות לניוזלטר, יותר תגובות על הפוסטים שלכם בפייסבוק או משהו אחר. כמו כן, הגדירו כמה גדול השינוי יהיה מובהק סטטיסטית. אם אתם בודקים משהו עבור רכיב מסע פרסום קיים, אתם יכולים להשתמש בביצועים הנוכחיים שלו כבסיס.
  4. כמו כן במידה ואתם בשלבי בחירת סוכנות לשיווק דיגיטלי מדידת הצלחה של הקמפיינים היא קריטית, להלן כתבה בנושא מדדים להערכת ביצועי חברת שיווק דיגיטל.
  5. הגדירו ציר זמן למבחן שלכם -קבעו כמה זמן תפעילו את הבדיקה. ודאו שתקופת הבדיקה שלכם אינה קצרה מדי או ארוכה מדי, שכן הדבר עלול להוביל לתוצאות לא מדויקות.
  6. הריצו את הבדיקה – עכשיו, הגיע הזמן להפעיל את הבדיקה. ודאו שאתם בודקים אלמנט אחד בכל פעם, כדי שתדעו איזה אלמנט השפיע על התוצאות. כדי להימנע מגורמים שעלולים להטות את התוצאות, הפעילו את שתי הווריאציות בו-זמנית ונסו שהקבוצות יראו כל גרסה דומה בגודלה, בדמוגרפיה ובמשתנים אחרים.
  7. בדקו את התוצאות שלכם ויישמו שינויים – לאחר שהבדיקה שלכם רצה במשך פרק הזמן שנקבע מראש, תקבלו את התוצאות. אם הבדיקה לא הניבה תוצאות חותכות, התאימו את ההשערה שלכם והריצו עוד אחת. אם אכן התגלה מנצח ברור, יישמו את הווריאציה שהצליחה יותר. הזינו את הנתונים מהניתוח שלכם בפלטפורמת ניהול הנתונים כדי לעזור לכם לשפר את מסעות הפרסום הנוכחיים והעתידיים.
  8. חזרו על התהליך – אתם יכולים להשתמש בבדיקות A/B שוב ושוב כדי להמשיך ולחדד את הקמפיינים השיווקיים שלכם לביצועים טובים עוד יותר.

היתרונות של בדיקות A/B בשיווק

מומחים המתמחים בשיווק דיגיטלי לעסקים לרוב בסוכניות דיגיטל יכולים להפיק יתרונות עצומים משימוש בבדיקות אל,  הנה כמה מהיתרונות העיקריים שהן מספקות:

  1. וודאות מוגברת לגבי אסטרטגיות
  2. שיפור ביצועי קמפיינים והתקדמות לקראת יעדי השיווק הדיגיטלי
  3. רעיונות לשיפור ואופטימזציה להחזר ROI משופר

לסיום,

יהיו יעדי הקמפיינים שלכם אשר יהיו, באמצעות A/B טסטינג, אתם מבטיחים לעצמכם יעילות גבוהה יותר, תוצאות הרבה יותר מדויקות וטובות והחזר השקעה גבוה יותר תוך הגעה לקהלים הנכונים לכם.

עוד מרחבי הרשת

>
s