דיווח ברויטרס: איראן החלה לספק מאות טילים בליסטיים לרוסיה

דיווח ברויטרס: איראן החלה לספק מאות טילים בליסטיים לרוסיה

איראן, טילים, טרור, צבא איראן
צילום: shutterstock.com/ Mohasseyn

העיתונאי גיא אלסטר פרסם בחשבון ה-X שלו כי לפי דיווח ברויטרס, איראן החלה לספק מאות טילים בליסטיים לרוסיה, כחלק מהעמקת הברית הצבאית בין שתי המדינות. לחלק מהטילים יש טווח של עד 700 ק"מ.

גורמים איראניים אמרו לרויטרס כי בין כ-400 הטילים שסופקו למוסקבה, רבים מהם הם חלק ממשפחת פאתח-110, טילים בליסטיים לטווח קצר. האספקה החלה בחודש שעבר, והגורמים אמרו כי יהיה משלוחים נוספים בקרוב

בכיר איראני אחר אמר כי חלק מהטילים נשלחו לרוסיה בספינה דרך הים הכספי ואחרים הועברו במטוסים. "יהיו עוד משלוחים", אמר בכיר איראני שני. "אין סיבה להסתיר את זה. מותר לנו לייצא נשק לכל מדינה שנרצה".

אלסטר הוסיף: באוקטובר פג תוקפן של ההגבלות של מועצת הביטחון של האו"ם על ייצוא חלק מהטילים, המל"טים וטכנולוגיות אחרות של איראן. עם זאת, ארצות הברית והאיחוד האירופי שמרו על הסנקציות על תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן על רקע חששות מייצוא נשק לשלוחיה במזרח התיכון ולרוסיה. באוקראינה אמרו כי טרם מצאו ראיות לכך שרוסיה שיגרה טילים איראניים לשטחה

רוסיה כבר משתמשת יותר משנה בכטב"מים איראניים מסוגים שונים, שבאמצעותם היא מטווחת את ערי אוקראינה ומרוקנת את מאגרי טילי ההגנה האווירית שלה. כל זאת בזמן שהסיוע האמריקני תקוע בקונגרס בשל התנגדות תומכי טראמפ במפלגה הרפובליקנית להמשיך אותו, כשהם קושרים אותו בכל פעם לנושא אחר.

עוד מרחבי הרשת

>
s