השר גנץ: כל מי שהיה שותף להנהגה לא יכול להסיר אחריות – גם אני

השר גנץ: כל מי שהיה שותף להנהגה לא יכול להסיר אחריות – גם אני

צילום: shutterstock.com| by lev radin

חבר הקבינט הביטחוני המצומצם, השר בני גנץ (המחנה הממלכתי) נשא היום (חמישי) הצהרה לתקשורת ובה התייחס למלחמה בה נמצאת מדינת ישראל.

גנץ נשאל לאחריות על המחדל ואמר: "כל מי שהיה שותף להנהגה והובלה של מדינת ישראל לא יכול להסיר מעל עצמו את האחריות וגם אני, אינני משחרר את עצמי מאחריות".

גנץ התייחס לכניסתו לממשלה ולהמשך הצעדים בלחימה: "מדינת ישראל מתמודדת עם אתגר שהיא לא חוותה מאז הקמתה. אנחנו נמצאים במערכה רחבה, שדורשת אחריות ושיקול דעת בהכנת המהלכים הנדרשים ונחישות בביצועם. צפויים לנו אתגרים ורגעים קשים. בסופם – אנחנו נצא מחוזקים מבפנים ומבחוץ. עברו שבועיים מאז שנכנסנו לממשלת החירום והקמנו את קבינט ניהול המלחמה – אני אומר בביטחון מלא, שזה היה הצעד הנכון למדינת ישראל, והצעד הזה כבר הוכיח את עצמו. בקבלת ההחלטות, בהתנהלות המדינית והביטחונית, במסר הפנימי לחברה הישראלית ובמסר החיצוני לאויבינו. אנחנו מנהלים את המערכה באופן שיאפשר לנו לממש את המטרות המדיניות, הצבאיות, והאזרחיות.

בצד המהלכים בהגנה ובהתקפה, אנחנו מקדמים את המשך המערכה ואת המוכנות לעליית מדרגה במתקפה מול החמאס, ובכל החזיתות ככל שיידרש, ומחזקים את ההגנה בגבולות.

אנחנו עוסקים בשבועיים האחרונים לילה ויום במאמצים בלתי מתפשרים, כדי לקיים את הצו המוסרי והחובה הלאומית – להשיב הביתה את בנותינו ובנינו. החזרת השבויים והנעדרים היא חלק בלתי נפרד מהמאמץ המלחמתי. המערכה תיכנס בקרוב לשלבים נוספים – בעוצמות גדולות יותר. אני יורד לשטח יום יום ופוגש את המילואמניקים והמפקדים. אני שומע את הפטריוטים שעזבו את בתיהם בדרום ובצפון. אני פוגש את הילדים שהמסגרת החינוכית והחברתית שלהם השתנתה. אני מדבר עם בעלי העסקים שפרנסתם נפגעה. וכמובן, אני מבקר ומחבק את משפחות החללים, הנרצחים, השבויים והנעדרים, שליבנו איתן כל הזמן.

אני מבקש לומר לכם – למרות תנאי הפתיחה הקשים והאכזריים, אי אפשר להישאר אדיש לגיבורים הרבים כל כך שבינינו. החברה ישראלית בחזיתות ובעורף מתגלה בתפארתה ובמלוא עוצמתה. כשאני שומע שעה-שעה, מכל חלקי החברה ש״אנחנו חייבים לנצח״, אני יודע באמונה שלמה שכך יהיה.

אנחנו נפעל לעיצוב מחדש של המרחב, והלחימה מול הטרור בעזה תימשך בשטח הרצועה ולעומקה בכל מקום ובכל זמן שנידרש לכך, כדי להבטיח ביטחון ליישובים שיחזרו וייבנו מחדש. התמרון הוא רק שלב אחד במהלך ארוך טווח שכולל היבטים ביטחוניים, מדיניים וחברתיים שיארכו שנים. סכנת ההשמדה לא תהיה מנת חלקנו – אלא גורלם של מבקשי רעתנו. מאחורי הדמעות, מתגלה האומץ והגבורה. מתוך התופת – נבנה וניבנה, בכוח ובצדק. וכשזה יגמר, ידע כל העולם, שעם ישראל חי.

עוד מרחבי הרשת

>
s