גנץ: "אין לנתניהו לגיטימציה לפרק" | סער: "דבריו היו לא פחות מהוצאה להורג"

גנץ: "אין לנתניהו לגיטימציה לפרק" | סער: "דבריו היו לא פחות מהוצאה להורג"

סער – צילום:shutterstock/ By Roman Yanushevsky | גנץ. – צילום: shutterstock/ By point of you

שר המשפטים, יריב לוין (הליכוד) הציג אתמול (רביעי) במסיבת עיתונאים את הנושאים הראשונים שיתוקנו ברפורמה במערכת המשפט.

שינוי הנציגים בוועדה לבחירת שופטים, העברת פסקת ההתגברות, ביטול "עילת הסבירות" ושינוי היחס כלפי היועצים המשפטיים.

שר הביטחון לשעבר, בני גנץ (המחנה הממלכתי) הגיב לרפורמה של השר לוין ואמר בראיון לערוץ 13: "אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולפנות לנתניהו, כן, נבחרת על ידי הרוב, כן יש לך לגיטימציה להקים ממשלה, כן מצופה ממך למשול, לשלוט ולעשות – אין לך לגיטימציה לפרק את המשטר בישראל".

שר המשפטים לשעבר, גדעון סער (המחנה הממלכתי) תקף בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "השר לוין איזכר הערב בפתח דבריו את מנחם בגין, מנהיגו המיתולוגי והראשון של הליכוד. אך דבריו היו לא פחות מהוצאה להורג של משנתו הדמוקרטית והמשטרית של מנחם בגין.

אין ספק שמנחם בגין היה דוחה כל אחד מסעיפי התוכנית לשינוי המשטר בישראל. על תלמידיו האמיתיים מוטלת החובה להאבק בה. וכך אעשה".

העיתונאית ערה גרמן כתבה בעקבות דבריו של סער:

גדעון סער הערב: אאבק בתכנית המשפטית של לוין
גדעון סער לפני שנתיים: משיק תכנית משפטית ובעיקרה, פסקת התגברות, פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, שימוע פומבי למועמדים לשפיטה בעליון, צמצום עילת הסבירות והחרגת יישומה על נבחרי ציבור.
מתוך תכנית סער תיקון מערכת המשפט באתר "תקווה חדשה"

סער השיב:

"שקרים וסילופים של עתונאית מטעם: שימוע פומבי למועמדים לעליון-העברתי כשר משפטים בקונצנזוס רחב. חוק יסוד חקיקה מאוזן הכולל פסקת התגברות ברוב מיוחס – תמכתי ותומך. לא פסילה רק פה אחד והתגברות ב-61 כפי שהציע לוין. זה ביטול של הביקורת השיפוטית החוקתית. צמצום עילת הסבירות – אינה ביטולה."

עוד מרחבי הרשת

>

כתבות נוספות

s