גליקמן על נאום אסתר חיות: "מבינה שזו מלחמה ולכן עלתה למתקפה"

גליקמן על נאום אסתר חיות: "מבינה שזו מלחמה ולכן עלתה למתקפה"

אביעד גליקמן

הכתב לענייני משפט, אביעד גליקמן, התייחס לנאומה של השופטת אסתר חיות וטען כי מעולם לא נשמע נאום כזה של נשיא עליון נגד שר המשפטים.

בחשבון הטוויטר כתב: "וואו!! איזה נאום של הנשיאה חיות. מעולם לא נשמע נאום כזה של נשיא עליון נגד שר המשפטים. חיות מבינה שזו מלחמה ולכן עלתה למתקפה. לא סתם היא אמרה מה שאנחנו אומרים כבר שבועיים: התוכנית לריסוק מערכת המשפט".

גליקמן התייחס גם לנאומו של שר המשפטים יריב לוין וכתב: "מישהו צריך להזכיר לשר המשפטים שהוא לא שיתף את הנשיאה חיות בתוכנית שלו ולא הציג לה אותה. חיות מגנה על הדמוקרטיה הישראלית. וכן, זו מלחמה על הדמוקרטיה. לוין ונתניהו רוצים לרסק ולהשמיד את מערכת המשפט הישראלית. הנשיאה חיות והיועמשית בהרב מיארה מוכיחות כרגע שיש על מי לסמוך ולא ממצמצות".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תקפה אמש (חמישי) בצורה חריפה את הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין.

"זוהי מתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט, משל היתה אויב שיש להסתער עליו ולהכניעו", אמרה חיות בכנס העמותה למשפט ציבורי בחיפה.

"ככל שתוכנית השינויים שהוצגה תתממש, תיזכר שנת ה-75 לישראל כשנה שבה נפגעה זהותה הדמוקרטית של המדינה פגיעה אנושה".

שר המשפטים, יריב לוין (הליכוד) הגיב גם הוא בצורה חריפה לנאומה של חיות: "אזרחי ישראל, היום נפל דבר. מסתבר שקיימת בישראל מפלגה נוספת ששמה את עצמה מעל הכנסת מעל העם. שמענו היום רטוריקה של הפגנות הדגלים השחורים.

ההצטרפות האוטומטית של הנשיאה לאמירות של יאיר את יאיר, לפיד וגולן, היא ההוכחה לאובדן הדרך של מערכת המשפט. דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב, אבל היא גם לא עריצות המיעוט. האזרחים נחושים להחזיר את האיזון".

עוד מרחבי הרשת

>
s