ההודעה נגד בג"ץ | סער: "שלב נוסף בנסיון להפיכת ישראל למדינת מאפיה"

ההודעה נגד בג"ץ | סער: "שלב נוסף בנסיון להפיכת ישראל למדינת מאפיה"

שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער זועם על ההודעה של מפלגת הליכוד נגד בג"ץ ותוקף: "איומים בוטים וגלויים. בניגוד לנתניהו, אין לי כל כוונה לומר להם כיצד עליהם לפסוק".
שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער זועם על ההודעה של מפלגת הליכוד נגד בג"ץ ותוקף: "איומים בוטים וגלויים. בניגוד לנתניהו, אין לי כל כוונה לומר להם כיצד עליהם לפסוק".
צילום: shutterstock.com/ By Roman Yanushevsky

שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) תקף הבוקר (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת הקואליציה בעקבות הודעת הליכוד נגד בג"ץ.

אתמול דווח, כי לראשונה בהיסטוריה כל 15 שופטי בג"ץ ישתתפו בדיון על העתירות שהוגשו לביטול החוק לצמצום עילת הסבירות ובשל כך במפלגת הליכוד הגיבו: "ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד. שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה.

כל סטייה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות".

בחשבון הטוויטר כתב סער: "האיומים הבוטים והגלויים של נתניהו ואנשיו על בית המשפט העליון, שמתיימרים להורות לו כיצד עליו לפסוק בענין שתלוי ועומד בפניו, הם שלב נוסף בנסיון להפיכת ישראל למדינת מאפיה. התערבות שיפוטית בחוק יסוד היא באמת חסרת תקדים. אך כזה הוא גם השפל אליו דרדרו את המשטר הדמוקרטי בישראל. אנשי הקואליציה סרבו בשיחות בבית הנשיא לחוקק את חוק יסוד:החקיקה שמעניק עליונות משפטית לחוקי יסוד וקובע דרך ייחודית ושונה לחקיקתם ומגדיר את תכניהם. לשיטתם, די בכותרת ״חוק יסוד״ לכל דבר חקיקה ובלי קשר לתוכנו ולאופן חקיקתו – כדי להעניק לו חסינות מביקורת שיפוטית. הם כלל לא טורחים להתמודד עם ההבדל בין פעולת הכנסת כרשות מכוננת לכובעה ״הרגיל״ כרשות מחוקקת.

הממשלה הנוכחית עושה שימוש לרעה בכוחותיה ובסמכויותיה בכל דבר וענין. כך גם היא מבזה את המעשה החוקתי והופכת את המושג חוק יסוד לחוכא ואיטלולא. יש לבדוק את המהות ולא רק את הכותרת או את ההיבט הפרוצדורלי. יותר מבכל תקופה אחרת בתולדות המדינה על בית המשפט לשקול בפסיקתו החוקתית את ההגנה על ליבת ערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הנשיאה חיות עשתה נכון כשהחליטה לכנס את ההרכב

הרחב ביותר האפשרי לדיון בעתירות נגד החוק לביטול עילת הסבירות לנבחרי ציבור. בניגוד לנתניהו, אין לי כל כוונה לומר להם כיצד עליהם לפסוק. עומדת בפניהם דילמה לא פשוטה. דבר אחד ברור – בבואם לפסוק עליהם לפעול קשובים לציווי המקראי: ״לא תגורו מפני איש״!".

עוד מרחבי הרשת

>
s