בני גנץ: "מחזק את הדרג המדיני ואת צה"ל על ההחלטה"

בני גנץ: "מחזק את הדרג המדיני ואת צה"ל על ההחלטה"

צילום: shutterstock.com| by lev radin

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שני) בביירות, בעומק ובדרום לבנון, ובהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, עשרות מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים ששימשו את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חיזבאללה לפעילות טרור נגד מדינת ישראל. דובר צה"ל מסר כי חיזבאללה מאחסן מאות מיליוני דולרים בסניפי האגודה, בהם כספים שמשויכים באופן ישיר לארגון הטרור חיזבאללה.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ בני גנץ (המחנה הממלכתי) כתב בחשבון ה -X שלו: "המתקפה שביצע צה״ל הלילה על הנכסים הכלכליים שמחזיקים בכספים שאיראן מזרימה לחיזבאללה חשובה ומבורכת ואני מחזק את הדרג המדיני על ההחלטה ואת צה״ל על הביצוע המדויק והעוצמתי.

למה זה חשוב? איראן מימנה בשנים האחרונות את חיזבאללה בלמעלה מחצי מיליארד דולר בשנה. זה סכום אסטרונומי במדינה במשבר כלכלי כמו לבנון. התוצאה היא שבזמן שחיילים בצבא לבנון סובלים ממחסור במזון – מחבל של כוח רדואן מקבל אספקה של מזון חם לו ולמשפחתו. כשבלבנון היה משבר דלק, איראן שלחה מיכליות וחיזבאללה היה הפטרון שלהן.

זו השיטה של איראן לאחוז את לבנון בגרון. גדיעת צינור החמצן הכספי והעובדה שהיא התבצעה במתקפה בעומק לבנון חשובות כדי שלצד פירוק התשתיות הצבאיות, נפרק גם את השיטה האיראנית. המסר ברור: נכה אתכם בכל מקום, ובכל דרך".

עוד מרחבי הרשת

>
s