בנט על חתימת הסכם הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות: "רק התחלנו"

בנט על חתימת הסכם הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות: "רק התחלנו"

צילום: חיים צח, לע"מ

אחרי חודשים של דיונים, הושלם המשא ומתן על הסכם סחר חופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך בחשבון הטוויטר וכתב: "היום השלמנו את המשא ומתן להסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות.

זהו הסכם היסטורי שישדרג את היחסים בין המדינות ואת רווחת הציבור.

המשמעות: יותר מסחר, יותר מקומות עבודה, מוצרים טובים במחירים נמוכים יותר. כל הישראלים יהנו מזה.

בפגישתי האחרונה עם יורש העצר, סיכמנו להאיץ את התהליך ולהביאו לידי סיכום בתוך ימים, וכך אכן קורה.

היחסים הטובים והחמים בינינו לבין איחוד האמירויות עולים מדרגה נוספת. רק התחלנו".

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי (יש עתיד) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "זכות גדולה לסיים היום משא ומתן לגיבוש הסכם סחר חופשי מלא ומקיף עם איחוד האמירויות, הסכם פורץ דרך, ראשון מסוגו עם מדינה ערבית.

95% מהמוצרים הנסחרים בין המדינות כלולים בהסכם ויהיו פטורים ממכס. מודה לרה"מ ולשר החוץ על ריכוז המאמץ המשותף להשגת ההסכם".

היתרונות המרכזיים של ההסכם: היקף ההטבות ההדדיות על מוצרים אשר הוסכמו בין הצדדים מכסה למעלה מ-95% מספרי המכס של שני הצדדים וכולל בין היתר הורדות מכסים על כמעט כל המוצרים התעשייתיים וכן הטבות במוצרי מזון וחקלאות.

ההסכם גם מקדם את תחום הסחר בשירותים בין המדינות, זאת על ידי הבטחת וודאות רגולטורית בתחומים כגון סחר אלקטרוני, שירותים מקצועיים ועסקיים, שירותי הפצה (סיטונאות וקמעונאות), מחשוב ועוד.

כעת עם סיום המו”מ, יעבור ההסכם לעריכה משפטית, לאחר מכן ייחתם על ידי השרים ויעבור תהליך של אשרור בכל אחת מהמדינות, לאחריו ייכנס לתוקף, כאשר הוא צפוי לסייע בהגדלת היקף הסחר הבילטרלי, הרחבת הקשרים הכלכליים בין המדינות ומימוש פוטנציאל הסחר הכלכלי הגדול הטמון בקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות .

הטבות ביצוא: במוצרי מזון וחקלאות לדוגמא פטור מלא על זרעים, דבש, מיצים, מוצרי בשר ודגים, פרחים וצמחי נוי, ירקות קפואים, תבלינים. במוצרי תעשיה פטור מלא והדרגתי על פני מספר שנים במוצרי כימיקלים, דשנים, מוצרי קוסמטיקה, מוצרי פלסטיק, מוצרי קרמיקה, תכשיטים ויהלומים, מכונות ורכיבים אלקטרונים וציוד רפואי.

הטבות ביבוא: פטור מלא או מכסות פטורות ממכס או הפחתה בשיעור המכס על בשר ומוצריו, סוגים שונים של גבינות, פרחים וצמחי נוי, חלבה, שוקולד, אגוזים, פירות יבשים תבלינים. פטור הדרגתי ומלא בתרופות, מוצרי פלסטיק וגומי, קרמיקה, מכונות ורכיבים אלקטרונים, כבלים מוליכים, תכשיטים וכלי רכב.

עוד מרחבי הרשת

>
s