בנט: כשאמרתי שנקיף את המדינה בחומת לייזר היו ספקנים שקפצו – דברים זזים בישראל

בנט: כשאמרתי שנקיף את המדינה בחומת לייזר היו ספקנים שקפצו – דברים זזים בישראל

נפתלי בנט
צילום: shutterstock.com/ By Gil Cohen Magen

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הסביר הערב (חמישי) בפוסט בדף בפייסבוק מדוע חשוב שישראל תשקיע במערכת לייזר כנגד רקטות.

"כשאמרתי לפני כחודשיים: 'נקיף את ישראל בחומת לייזר שתיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו', היו ספקנים שמיד קפצו להסביר למה זה לא אפשרי או ייקח שנים ארוכות. הספקנים ספקנים, אבל אנחנו עקשנים.

היום אנחנו עוברים עוד שלב בפרויקט הלייזר, שהופך, יום אחר יום, מחזון למעשה. למה זה כל כך חשוב לנו? ראשית, זו הגנה משלימה מצוינת לכיפת ברזל.

אך בעיקר— במקום שהאויב ירושש אותנו כלכלית, אנחנו נרושש אותו. אסביר: כרגע העלות ליירוט רקטה של האויב היא גבוהה לאין ערוך מעלות הרקטה עצמה.

ברגע שמערכות הלייזר ייפרסו ויהיו בשימוש מלא (מספר שנים), הרי שעלות היירוט תהא אפסית (בסה״כ עלות חשמל של פולס חשמלי), וכך לאויב לא ישתלם כבר כלכלית. זה שומט את השטיח מתחת לתפיסת האויב. דברים זזים בישראל".

שר הביטחון בני גנץ אישר להוציא לדרך השקעת ענק של מאות מיליוני ש"ח לפיתוח וייצור של מערכת לייזר רב-עוצמה ליירוט רקטות ופצמ"רים. במקביל חושף מפא"ת לראשונה משדר לייזר עוצמתי – פריצת דרך טכנולוגית שתאפשר את קידום המערכת.

שר הביטחון גנץ: "אנו עושים צעד דרמטי לשינוי זירת הקרב ושדרוג בביטחון אזרחי ישראל מול האיומים מעזה, לבנון וסוריה בחסות איראן וארגוני הטרור.

המערכת תשולב במערך ההגנה האווירית ותהווה יכולת משלימה ל'כיפת ברזל׳ כחלק מהשמירה על העורף, והיכולת של הדרג המדיני לקבל החלטות אסטרטגיות בלחימה".

עוד מרחבי הרשת

>
s