בנט: במשך יותר מדי שנים הביטחון האישי היה בשחיקה, בגלי טרור צריך להתאחד ולנצח

בנט: במשך יותר מדי שנים הביטחון האישי היה בשחיקה, בגלי טרור צריך להתאחד ולנצח

צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר היום (שלישי) באוגדת איו"ש יחד עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, ובכירים נוספים.

"אני מסיים עכשיו ביקור כאן בגזרת יהודה ושומרון, יחד עם הרמטכ"ל, עם מפקד פיקוד המרכז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מפקד האוגדה ומפקדי החטיבות.

אני רוצה לספר לכם על הרשמים. יש לנו מפקדים ולוחמים נחושים, ממוקדי מטרה, חותרים למגע. מוקדם יותר הבוקר, ביקרתי ביחידת המודיעין שמלווה את הפעילות ועם החיבור בין התושייה וההברקה של הצעירים והצעירות שם במודיעין לבין רוח הלחימה של הלוחמים שלנו, בצה"ל, במג"ב, במשטרת ישראל ובשב"כ – אין לי ספק שאנחנו ננצח.

אתמול הייתי בבית החולים רמב"ם, וביקרתי את הלוחמים הפצועים שלנו. חיבקתי את מפקד הפלגה ש' שנפצע קשה ושמחתי לראות שהוא חזר להכרה מלאה.

רוח הקרב שלהם היא דוגמה ומופת. יש על מי לסמוך. אני רוצה לומר לכל הכוחות, לכל חייל וחיילת ברחבי המדינה, מחיילים שנמצאים על חוף הים ועד שוטרים בבאר שבע או בקריית שמונה, אני רוצה לומר להם, בשם אזרחי ישראל, תודה. נחישות הלוחמים בשטח מעניקה רוגע לאזרחים ברחוב, וזו המטרה שלנו.

השבועיים האחרונים, בהם אנחנו מתמודדים עם פיגועים קשים, הם קריאת השכמה עבור כולנו. אנחנו נחושים לא לתת לגל הטרור הזה לחלוף ולעבור בלי תיקון אלא להתעורר מקריאת ההשכמה הזאת, אחרי הדחקה והזנחה של שנים – ולתקן את מה שצריך לתקן בכל הכוח.

אנחנו כרגע פועלים בצורה מאוד אגרסיבית. עד עכשיו, כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל סיכלו יותר מ-15 פיגועים משמעותיים שתוכננו על ידי גורמי טרור ביהודה ושומרון ובשאר חלקי ישראל.

כוחות הביטחון עצרו 207 חשודים וביצעו כבר עשרות פשיטות על בתים. בנוסף לזה, אנחנו איתרנו ונגענו – דרך פגישה פיזית, דרך מעצר או טלפון – ביותר מ-400 חשודים, או אנשים שהיה להם קשר אי-פעם עם דאע"ש או ארגוני ג׳יאהד קיצוני.

הפעולות היזומות האלה מצליחות לבלום הרבה מאוד יוזמות טרור בצד השני. נדמה לי שאין אזרח במדינת ישראל שלא מרגיש את התגבור המאסיבי של כוחות השיטור והביטחון במדינה. תחושת הביטחון היא מבחינתנו יעד מאוד מאוד חשוב.

אבל כל זה לא מספיק. עד עכשיו דיברתי טקטיקה, ובכל משבר יש הזדמנות. ההזדמנות שלנו כאן – היא לעשות צעד אסטרטגי לחיזוק הביטחון האישי במדינת ישראל.

במשך יותר מדי שנים, הביטחון האישי של אזרחי ישראל – מפשיעה חקלאית, דרך פשיעה בחברה הערבית, דרך טרור כזה או אחר – בשחיקה.

אחרי שנים רבות שמשטרת ישראל הורעבה – אנחנו מתקנים בחיזוק אדיר, תקציבי, טכנולוגי וגם בתקנים ואנשים. אישרנו כבר באופן מיידי סיוע חירום של 180 מיליון ש"ח, שישמשו לגיוס עוד שוטרים ותקנים.

חברים, אנחנו רוכשים עוד קסדות, שכפצ"ים קרמיים, סייעני לייזר. כמו שאמרתי, אישרנו 180 מיליון ש"ח לטובת הצטיידות, גם להקמת חטיבת מג"ב חדשה – זה כוח מאוד משמעותי שישמש אותנו גם בשגרה, וחלילה גם בחירום, כדי שלא נגיע למצבים כמו בשומר החומות.

הייתה גם הזנחה רבת שנים של הרבה ממשלות בסוגיית הנשק בחברה הערבית. בשקט בשקט, לאורך שנים, ממשלות ישראל לדורותיהן אפשרו לכ-250,000 כלי נשק להצטבר באופן בלתי חוקי בחברה הערבית. אין ברירה, אנחנו חייבים עכשיו לטפל ולנקות באמצעות פעולה עקבית ועמוקה. היא תיקח זמן, זה קשה, זה מורכב, זה מעורר התנגדות.

כשבאים ליטול נשק זה יוצר סיטואציות וחיכוך, אנחנו רואים את זה גם במאבק מול משפחות הפשע בחברה הערבית, אבל זה עובד. חלק מראשי הפשע ברחו לחו"ל, משפחות פשע אחרות נוטרלו. היה לנו יותר קל להמשיך ולגלגל את הכדור הזה למשמרת הבאה, אבל אין ברירה – צריך לקחת את העניין הזה למשמרת שלנו.

אתמול הייתה פעולה משמעותית מאוד של כוחות משטרת הנגב ומג"ב ביישוב הבדואי בלקיה. הם תפסו מאות כלי נשק, חלקי נשק, ומכלולים מתחת לאדמה – וכך אנחנו נמשיך. המבחן יהיה בעקביות ובהתמדה. מבצע אחרי מבצע, פשיטה אחרי פשיטה, לא להתייאש ולא להפחיד את עצמנו.

העובדה שהבעיות וההזנחה הצטברו במשך שנים היא נכונה, אבל זה לא תירוץ. זו המשמרת שלנו עכשיו והחובה שלנו לתקן. אנחנו התחלנו לתקן.

בזמן הקרוב אנחנו נמצאים במצב שאני מכנה "שגרה דרוכה". המשמעות עבור אזרחי ישראל היא שחייבים לחזור לשגרה, אבל עבור כוחות הביטחון, בכל המימדים, כל המערכות עכשיו משועבדות להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי ישראל.

המטרה של המחבלים היא לא רק לרצוח ולהרוג, אלא גם לזרוע אימה בלבבות אזרחי ישראל כדי לשבש את השגרה. אסור לנו לתת להם להצליח.

אנחנו לא עוצרים את החיים. אני קורא לכולם להמשיך וללכת כרגיל לעבודה, לשלוח את הילדים לבית הספר, לצאת לבלות וכן, בהחלט לטייל ברחבי הארץ.

שנים ארוכות הם מנסים להזיז אותנו מהארץ הזו, לפגוע ברוח של העם ולגרום לנו לוותר. זה לא עבד אז, וזה לא יעבוד אף פעם.
סוד כוחנו הוא בערבות ההדדית.

פה אני קורא לכל חלקי העם, בלי קשר לפוליטיקה: הטרוריסטים רוצחים את אזרחי ישראל, לא מישהו אחר. ההיגדים כאילו הממשלה היא שדוחפת לזה, לדברים מזעזעים – הם לא במקום.

בגלי טרור צריך להתאחד, להיות ביחד ולנצח. בעזרת ה' זה מה שהולך לקרות".

עוד מרחבי הרשת

>
s