בנט: אני מבין את התסכול וקשוב אליו – נצטרך סבלנות וכושר עמידה

בנט: אני מבין את התסכול וקשוב אליו – נצטרך סבלנות וכושר עמידה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסביר הערב (ראשון) בפוסט בפייסבוק את החלטות הממשלה אל מול גל האומיקרון וכותב: "אני מבין את התסכול וקשוב אליו, אבל כולנו נצטרך סבלנות וכושר עמידה".

"קודם כל, אני מבין את התסכול וקשוב אליו. גם לי יש ילדים במערכת החינוך, וגם אנחנו מנסים לתמרן במצב המורכב הזה.
אני רוצה להסביר לכם כמה דברים, שיתנו לכם הבנה טובה יותר על המתרחש.

ראשית, האומיקרון לא דומה לאלפא ולא דומה לדלתא. הוא מדבק בהיקפים שלא הכרנו. בארצות הברית נדבקים כמליון איש ביום.

מידע שהוצג בישיבת הממשלה מצביע על כך שאצלנו, בישראל, ידבקו בסך הכל בין 2-4 מליון אזרחים בגל הנוכחי. זוהי סופה שעוברת על כל העולם, כולל מדינות שנקטו בסגר כללי.

אבל, גם בתוך הסופה, המטרה שלנו נשארה אותה מטרה – לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר, ולהגן על הפגיעים ביותר – המבוגרים, החולים, כל מי שנמצא בסיכון גדול לפתח מחלה קשה ולהגיע לאשפוז בבית החולים.

זה לא קל, אבל נערכנו ככל הניתן בזמן שקנינו, ואלה הפעולות שעשינו עד כה: • דאגנו למלאי תרופות, של פייזר ושל מרק, שיתנו מענה לאלה שבסיכון גדול להגיע למצב קשה. • אנחנו מגנים על בתי האבות, על הפגיעים ביותר, כמשימה עליונה. רק היום העברנו אליהם מיליון וחצי בדיקות אנטיגן.

• הכנו את בתי החולים לאשפוזים נרחבים. • הנגשנו חיסונים לילדים מגיל 5 ומעלה. • אנחנו מאפשרים למבוגרים ולאנשים בקבוצות סיכון לקבל חיסון רביעי, לראשונה בעולם, כפי שהיינו ראשונים עם הבוסטרים. ההיענות עצומה – כמעט רבע מליון כבר קיבלו בוסטר שני, בדיוק אלה שהכי זקוקים לעוד שכבת הגנה.

כשעומדים בתור קשה לראות את ההצלחות וצעדי ההערכות שעשינו, צעדים חשובים ביותר שיצילו חיים. אני מבין את התסכול, אבל מבקש מכם להיות מודעים גם לזה.

לגבי הבדיקות, בהיקפים כאלה של נדבקים ושל בדיקות, הבנו שלא נוכל לאפשר לכולם בדיקות PCR.
אין מספיק קיבולת במעבדות, התשובות יתעכבו, ובינתיים – האדם עלול להדביק את סביבתו.

לכן, אנחנו מאפשרים בדיקת אנטיגן מוסדית או ביתית. היום התחלנו לחלק בדיקות במערכת החינוך, 3 בדיקות בחינם לכל ילד ולצוותי ההוראה. אנו יכולים לעשות זאת כי היו לנו מספיק בדיקות במלאי, שכן נערכנו מבעוד מועד.

אני קשוב למצוקה, לתורים ולמחיר הגבוה של הבדיקות. בישראל, לשמחתנו, יש הרבה ילדים לכל משפחה, אבל כמובן שכתוצאה מכך העלות המצטברת גבוהה. בימים הקרובים אנו צפויים לראות עוד צעדים שיקלו על המצב בגזרה הזאת.

לסיכום, האומיקרון הוא לא תופעה יחודית לישראל. הימים הראשונים בתחילתו של כל גל הם קשים ומבלבלים, ודאי במצב שבו מספר המאומתים היומי גדול לאין ערוך מהגלים הקודמים. אנחנו מתאימים את ההחלטות להתנהגות הוריאנט ולמצב התחלואה.

אני מבין את הבלבול, את התסכול, ואת השיבוש בשגרת החיים. אנחנו פועלים להקל עד כמה שאפשר, אבל כולנו נצטרך סבלנות וכושר עמידה".

עוד מרחבי הרשת

>
s