בן כספית חשף כשלים בליכוד | גלעד קריב פנה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית

בן כספית חשף כשלים בליכוד | גלעד קריב פנה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית

בן כספית – צילום מסך אולפן שישי | גלעד קריב – צילום מסך ערוץ הכנסת – עריכה ניוז דסק

העיתונאי בן כספית חשף אתמול בערב כשלים באתר הליכוד בממשק שמאפשר למתפקדי הליכוד לוודא אם הם בספר הבוחרים של המפלגה.

"ברייקינג: הליכוד, אלא מי, עושה זאת שוב: באתר הליכוד הופיע ממשק חביב שמאפשר למתפקדי הליכוד לוודא אם הם בספר הבוחרים של המפלגה. לכאורה סבבה, נכון? לא נכון. נמשיך: אתה צריך להזין רק שם ושם משפחה. אם אתה בספר הבוחרים, אתה מקבל את איזור ההצבעה ו-4 הספרות האחרונות של מספר הת"ז דוגמה? תזינו "אילנה ספורטה". תקבלו את זה:

צילום מסך מתוך טוויטר בן כספית

כן, החשודה בשיגור הקליעים והאיומים למשפחת בנט, זו שאפילו צילמה את עצמה בשעת מעשה, זו שנתניהו אמר שתורחק מהליכוד, בעלת זכות הצבעה. מטריד, אבל זה עדיין לא הסיפור שלנו. תישארו איתי:

הסיפור הוא הפרטיות וחשאיות ההצבעה. כל אחד יכול להזין כל שם שיחפוץ לתוך הממשק הזה, לקבל את 4 הספרות האחרונות של הת"ז שלו (פרט אישי מוכמן) אבל לדעת אם האיש התפקד לליכוד או לא. במילים פשוטות: הממשק הזה יכול לאפשר למי שרוצה לבדוק שיוך פוליטי של אזרחים תמימים. מנהלים יכולים לבדוק אם העובדים שלהם התפקדו לליכוד, ולהיפך, שכנים יכולים לברר על שכניהם, בני ובנות זוג, אסירים, קולגות. זה מזכיר את כשלי תוכנת ה"אלקטור" של אותה מפלגה בבחירות קודמות, אבל זה חמור לכשעצמו. וזה עוד לפני שנגלה (אם נגלה) שהאקר סביר יכול להוריד את ספר הבוחרים של הליכוד לענן שלו, וכו'.

לאור החשיפה של כספית פנה חבר הכנסת גלעד קריב (עבודה) במכתב דחוף ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בעניין.

עוד מרחבי הרשת

>
s