ביטול חוקי יסוד | יו״ר הכנסת אוחנה – " הערב אני מבקש להציב תמרור עצור"

ביטול חוקי יסוד | יו״ר הכנסת אוחנה – " הערב אני מבקש להציב תמרור עצור"

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה קיים מסיבת עיתונאים מיוחדת בה שלח מסר לקראת הדיון בבג"ץ - "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה" • יו"ר האופוזיציה תקף: "נאומו המחפיר של אמיר אוחנה אינו מייצג את הכנסת"
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה קיים מסיבת עיתונאים מיוחדת בה שלח מסר לקראת הדיון בבג"ץ - "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה" • יו"ר האופוזיציה תקף: "נאומו המחפיר של אמיר אוחנה אינו מייצג את הכנסת"
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה
צילום מסך מתוך 'פגישה עם רוני קובן' – כאן | 11

על רקע הדיונים בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות וחוק הנבצרות, שחוקקו בתור חוקי יסוד בכנסת, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נאם אתמול (רביעי) במשכן הכנסת ושלח מסר תקיף – הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה

"גם הגבול האחד שטרם נחצה עד כה והוא ביטול של חוקי יסוד על ידי רשות השופטת עלול חלילה להיחצות. הערב אני מבקש להציב תמרור עצור. הכרעה אחרת של בג״ץ אינה נגד הקואליציה או מפלגה מסוימת, הכרעה אחרת היא נגד הכנסת והדמוקרטיה הישראלית"

על אפשרות שבג״ץ יפסול או ישנה חוקי יסוד אמר אוחנה: "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה. מתוקף תפקידי כיו״ר הכנסת אני מציע לביהמ״ש הכירו גם במגבלות הכוח שלכם, הכירו בכך שבדמוקרטיה אף רשות היא לא כל יכולה"

נאומו של אוחנה זכה לחיזוקים מחברי הקואליציה. יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן כתב: "מחזק את ידי יו״ר הכנסת חה״כ אמיר אוחנה על דבריו החשובים.
במדינה דמוקרטית כל רשויות השלטון מחוייבות לחוק וראוי שכל הנוגעים בדבר יפעלו בהתאם.
שופטים בהתמנותם מצהירים אמונים למדינת ישראל *ולחוקיה*.
מי שקורא תיגר על הרעיון הבסיסי של שלטון העם באמצעות נציגיו
ומי שקורא תיגר על סמכותם וחובתם של נציגי העם לקבוע את החוק אינו יכול לדבר בשם הדמוקרטיה."

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב: "אני מחזק את יו״ר הכנסת, חברי אמיר אוחנה על דבריו החשובים.

אין לבית המשפט העליון סמכות לדון או לפסול חוקי יסוד.
עצם הדיון בעתירות לפסול חוקי יסוד הוא קריאת תיגר על מוסד הכנסת ועל הדמוקרטיה הישראלית והוא מוכיח שוב את חשיבותם של התיקונים במערכת המשפט אותם אנו מובילים."

באופוזיציה גינו ותקפו את נאומו של אוחנה. יו"ר האופוזיציה לפיד כתב: "נאומו המחפיר של אמיר אוחנה אינו מייצג את הכנסת והוא אינו מדבר בשמם של רוב הח״כים, כולל חברים רבים בקואליציה שמאמינים עדיין בשלטון החוק ובצורך לציית לבית המשפט. מי ששמע אותו היום שאל את עצמו איפה הם יעצרו? למה חשוב להם כל כך לפצל ולשסע את העם? מדוע יו״ר הכנסת מנסה להרוס את הכנסת?"

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "מי שאומר שרוצה להגיע להסכמות שישמרו על שלטון החוק בבוקר – לא יכול לאיים לפרק אותו בערב. האמירה של יו"ר הכנסת שלא יקבל פסיקת בית משפט "בהכנעה", היא מבוא לאנרכיה. נתניהו חייב להתנער ממנה, אחרת מדינת ישראל תגלוש למדרון מסוכן".

חבר הכנסת גלעד קריב כתב: "ליו"ר הכנסת אין מנדט לאיים על בית המשפט העליון ושופטיו בשמה של הכנסת כולה. דבריו מהווים חציה של קו אדום והם אלו שמאיימים על הדמוקרטיה הישראלית ועל היחסים בין הרשויות.

אם ח"כ אוחנה מבקש לרמוז כי הכנסת לא תכבד את פסיקות בית המשפט העליון הוא אינו ראוי לשמש יותר כיו"ר הבית."

חברת הכנסת מרב מיכאלי כתבה: "אוחנה חושב שהאיומים המאפיוזים שלו על שופטות ושופטי בית המשפט העליון יפחידו את השופטים. רק שהוא לא מבין שלתוך המשוואה הזו נכנסים מיליוני אזרחיות ואזרחים שהתעוררו על החיים שלהם והם לא יתנו לקואליציית המושחתים הזו להרים את היד על בית המשפט ולחרב את הדמוקרטיה הישראלית. לא ניתן לכם להרוס את מדינת ישראל."

עוד מרחבי הרשת

>

כתבות נוספות

s