באמצעות כיסא חשמלי: ח"כ בן גביר מקדם את חוק עונש מוות למחבלים

באמצעות כיסא חשמלי: ח"כ בן גביר מקדם את חוק עונש מוות למחבלים

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר יעלה ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים לחקיקה את חוק עונש מוות למחבלים. בן גביר הגיש את החוק יחד עם ח"כ מאי גולן.

על פי הצעת החוק של שיזם ח"כ בן גביר מחבל שרצח אזרח ישראלי דינו גזר דין מוות. כלומר, מוות באמצעות כיסא חשמלי.

על פי הנוסח בהצעה נקבע כי כל אדם שגורם למותו של אזרח ישראלי ממניע גזעני, תוך רצון לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו – דינו עונש מוות. בנוסף, החוק מבקש לקבוע כי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מחבל שקיבל עונש מוות, במטרה למנוע אפשרות לכלול מחבלים שנידונו למוות בעסקת שחרורי מחבלים.

בדברי ההסבר לחוק צויין כי "לאחר כל אירוע טרור, מבטיחים ראשי מערכת הביטחון כי 'זרועה הארוכה של מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצחים'. בפועל – כלל המרצחים זוכים לתנאים משופרים בבתי הכלא, למשכורות מהרשות הפלסטינית, ובבוא העת רובם משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר מסר בתגובה: "עונש מוות למחבלים זה צו המוסר, ההיגיון והשעה. אין שום סיבה בעולם שחלאות אדם שרוצחים משפחות וגודעים חיים יראו אור יום, או ישוחררו בעסקת שחרור מחבלים. העונש הזה לא רק שיפחית את המוטיבציה לבצע פיגועים, אלא גם ימנע חלומות על עסקאות חטיפה.

בפרט נוכח מדיניות הכל כלול בבית הסוהר בישראל, ראוי לחוקק עונש כזה שיקל על האפשרות לבצעו בבית דין צבאי. מול גל הטרור ברחובותינו ומול האויבים שלנו במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט, אין דרך אחרת להתמודד בנושא זה – מה שטוב לארצות הברית טוב גם לנו".

עוד מרחבי הרשת

>
s