אמנים ופוליטיקאים עונים לשלמה גרוניך: אין לנו סימפטיה לגזענים

אמנים ופוליטיקאים עונים לשלמה גרוניך: אין לנו סימפטיה לגזענים

אמנים ישראלים ופוליטיקאים רבים הגיבו לדבריו המכוערים של המוזיקאי שלמה גרוניך שאמר לקהל אמש (שלישי) בהופעה בפסטיבל עין גב: "אתם קהל נהדר. כולם אשכנזים ששרים יפים ואין אפילו צ'חצ'ח אחד".

לאחר מכן חזר בו: "אני מתנצל, זה נפלט לי".

הזמר קובי אוז: "בגיל מסוים מתקלף לך הטיח וכולם יכולים לראות שאתה בניין ישן ישן, שבנוי מאבנים ישנות ישנות, זה יכול להיות מכוער ויכול להיות יפה. אני נוטה לסלוח למתקלפים בני שבעים ושלוש – מקווה שלי זה לא יקרה".

התסריטאי מני אסייג: "האשכנזים הם אחים שלי ותמיד יהיו, הגזענים לא ולעולם לא יהיו! ההתנפלות של אחינו האשכנזים על שלמה גרוניך והסלידה מדבריו, זו הבשורה לעתיד טוב ומאחד לעם היהודי בארצו. בע״ה. התעוררתי אופטימי הבוקר".

הזמר אביב גפן: "אין לי סימפטיה לגזענים".

העיתונאית והמגישה קרן נויבך: "אתם יודעים מה לא פחות נורא מהאמירה הגזענית של שלמה גרוניך? העובדה שבאותו רגע בקהל וגם אחרי זה, כשהסיפור התפשט, היה מי שאמר לעצמו " נו, צודק". הגזענות כאן, בכל מיני צורות וביטויים כל הזמן. הצעד הראשון הוא להיות מודעים לה ולא להכחיש את המציאות. הצעד השני: להיות בני אדם אחד לשני/ה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "הזמר שלמה גרוניך בפסטיבל עין גב אומר כעת לקהל באלה המילים: ״אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד״. בושה וחרפה. גזענות עלובה ומחליאה. גרוניך, אתה איש בזוי. ויותר מזה: איך עוד לא גרשו אותו מהפסטיבל הזה?"

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "בושה וחרפה. הקהל צריך פשוט לקום ולצאת"

‏שר התרבות והספורט חילי טרופר: "מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם, את כל עם ישראל. טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל"

ח"כ איתמר בן גביר: "צ'חצ'חים, מנשקי קמיעות, מלחכי קש וגבב. תמשיכו לקרוא לנו בשמות. שלמה גרוניך אכזבת בגדול תתביש! כולנו יהודים!".

ח"כ אופיר כץ: "לא משנה כמה זמן יעבור, אצל אנשים מסוימים הגזענות תמיד הייתה ותמיד תהיה. שיתבייש, אמירה בזויה ומכוערת".

עוד מרחבי הרשת

>
s