איך 10 דקות מדיטציה ביום יכולה לשפר לכם את הבריאות?

איך 10 דקות מדיטציה ביום יכולה לשפר לכם את הבריאות?

מה 10 מדיטציה יכולה לעשות לבריאות שלכם
צילומים: pexels.com

שילוב התרגיל הפשוט הזה, כדרך לטיפול עצמי במהלך שגרת היום יום שלכם, יכול לשנות את הגישה והיחסים שלכם עם עצמכם, עם הקרובים אליכם ועם העולם הסובב אתכם.

מתי בפעם האחרונה עצרתם והרחתם את ריחם המתוק של הוורדים, נהניתם מרגע של רוגע מוחלט, משוחרר מדאגות לעבודה, לילדים או למה שאתם הולכים לאכול לארוחת ערב? מדיטציה קבועה יכולה להגביר את הרווחה שלכם, להפחית מתח ולהכניס לא מעט שמחה לחייכם – איך? הנה כמה טיפים ממתרגלי מדיטציה שיכולים לשנות את חייכם מקצה לקצה

החיים בתרבות מערבית ומתקדמת מביאה איתה שלל יתרונות כמו, חיים ארוכים יותר, תרופות למחלות שונות וגם, אורח חיים נוח מאוד – הכול נגיש לנו במרחק נגיעה. יחד עם זאת ובאופן די משעשע, אותה התרבות הביאה איתה גם לא מעט מתחים, בין אם כי אנחנו רוצים להיות הכי מוצלחים, להרוויח הכי הרבה, להספיק כמה שיותר – כל אלו מייצרים לנו המון לחץ שבסוף פוגע באיכות החיים שלנו, עד כדי יוצר מחלות. אך האם זה חייב להיות כך? התשובה לכך אינה חד משמעית, אך מה שבטוח – אנחנו יכולים לעזור לעצמינו להרגיש טוב ולהיות בריאים יותר, בעזרת תרגול קצר של מדיטציה אנחנו יכולים לחולל בחיינו פלאים.

מהי מדיטציה?

אם מצאתם את עצמכם מתבלבלים בעבר בנושא מהי מדיטציה, אתם לא לבד. קשה להגדיר מהי מדיטציה במילים. בדרך כלל, זה מורכב ממיקוד תשומת הלב שלכם כדרך להרגיע את הנפש. נשימה היא נקודת מיקוד נפוצה בסוגים רבים ושונים של מדיטציה, מכיוון שהישארות בריכוז על הנשימה מסירה הסחות דעת אחרות, דאגות וחוסר שקט מהנפש.

בעוד שתרגול המדיטציה מתוארך למאות אם לא אלפי שנים, בנשים האחרונות הוא זכה לפופולריות חדשה. אתם בטח תוהים מה גרם לעלייתו הפתאומית של התרגול לתודעת האנשים? אז, מדיטציה היא תרגול שנגיש לכולם וניתן להתאים אותה כך שתתאים למגוון מגבלות זמן, אחריות תובענית, מוגבלויות פיזיות וחוסר מקום.

מדיטציה היא צורה בריאה של טיפול עצמי, מומחי וחובבי תרגול מדיטציה אומרים שזוהי תרופת פלא חשובה נגד הקצב המהיר של התרבות המודרנית המונעת על ידי הטכנולוגיה שלנו. מדיטציה לא רק עוזרת לנו להירגע ולהוריד מתח – היא גם עוזרת לנו לראות את התוכן של המוח והלב שלנו, להבין את הדרך בה אנו בונים את העולם ואת הכאב שאנו נושאים סביבנו בבהירות, חמלה וקבלה רבה יותר. בדרך זו למדיטציה יש את הכוח לשנות את מערכת היחסים שלנו עם עצמינו ועם כל מה שסובב אותנו.

למה כדאי לעשות מדיטציה
צילום: depositphotos

למה לעשות מדיטציה?

למדיטציה יש מגוון רחב של יתרונות בריאותיים, נפשיים ופיזיים גם יחד. כיום, הנתונים הללו אינם ערטילאיים יותר, הם מגובים באלפי מחקרים המוכחים כי מדיטציה להכניס לחייכם לא מעט אושר- אם רק תשבו בשקט ותצללו אל תוך עצמיכם.

הנה כמה מהיתרונות הבריאותיים שמדיטציה יכולה לחולל בחייכם:

מפחיתה חרדות

 מחקרים רבים מצאו כי מדיטציה עשויה לעודד צמיחה וחידוש של נוירונים חדשים במוח עד ידי יצירת קשרים חדשים בין נוירונים קיימים. מחקר זה הגיע למסקנה כי השפעות נוירולוגיות אלו מצביעות על כך שמדיטציה היא טיפול יעיל בחרדה ואף עשויה לסייע במניעת חרדות התפתחות חרדות בעתיד.

כאשר אנו מתרגלים טכניקות גוף-נפש כגון מיינדפולנס, מדיטציה ומשימות מכוונות וממוקדות, אנו משפיעים על פעילות המוח באזורים האחראיים על הפחתת מתח פסיכולוגי והגברת התגובה הפאראסימפתטית. זה אומר שעם תרגול יומיומי אתם יכולים לחוש הקלה בתסמיני החרדה ואף תחושו שיפור ניכר במצב רוחכם.

משפרת את השליטה ברגשות

תחושת חסר שליטה רגשית יכולה להחמיר את מצבינו הנפשי. יש לכך פתרון די פשוט שיכול לשפר את תפיסתכם הרגשית באופן דרסטי. מדיטציה היא כלי בריא לשימוש כאשר מנסים לשלוט ברגשות שליליים.

מדיטציה יכולה ללמד אתכם איך להתנהל במצבי לחץ שבדרך כלל היו מכניסים אתכם לפאניקה. אתם יכולים להשתמש במדיטציה כי לקחת את הזמן ולהעריך מחדש את הסיבה שאתם מרגישים רגשות עזים כל כך והאם אתם יכולים לתקן את המצב. לאחר מכן, אתם יכולים לקבוע מה לעשות כדי למנוע מאותן בעיות להתרחש שוב.

 

למה כדאי לעשות מדיטציה
צילום: depositphotos

מגבירה את יכולות הריכוז של המוח

מחקרים הראו כי מדיטציה יכולה להגביר את יכולות המוח לעבד מידע ולהגדיל את טווח הקשב. ככל שהמוח שלכם יכול לעבד יותר נתונים ללא הסחות דעת, כך תוכלו לצלוח את היום שלכם ללא מאמץ. ככל שהמוח שלכם מקבל יותר עזרה להכשיר ולעבד מידע בצורה יעילה יותר, זה הופך להיות הרבה יותר קל לדחוק הצידה הסחות דעת ולהתמקד במשימות העומדות לפניכם.

מפחיתה אובדן זיכרון

מדיטציה לא תעזור לכם לזכור היכן שמתם את המפתחות שלכם, אבל היא יכולה להפחית אובדן זיכרון הקשור לגיל. שיטות מדיטציה שמתעדפות מיקוד והגדלת טווחי קשב עוזרות למוח להישאר צעיר יותר.

התוצאות של מדיטציה על מניעת אובדן זיכרון, היו הגבוהות ביותר כאשר תורגלו באופן עקבי לאורך תקופה ממושכת. כאשר המדיטציה הסירה את הלחץ, איכות השינה השתפרה ואיתה גם התפקוד הקוגניטיבי.

 

יתרונות של 10 דקות מדיטציה ביום
צילום: depositphotos

משפרת את איכות השינה

אם אתם נכנסים למיטה ומחשבותיכם מתחילות מיד להתרוצץ, מדיטציה מודרכת של 10 דקות לשינה עשויה להיות בדיוק מה שאתם צריכים. תרגול מדיטציה לא רק עוזר לאדם להירגע אלא משחרר מתח שעלול לגרום לאי שקט. מיקוד קבוע של מחשבותיכם לפני השינה יכול להרחיק מחשבות מונעות שינה ולעזור לכם לישון עמוק ולאורך זמן רב יותר.

מגבירה את המודעות העצמית

מדיטציית חקירה עצמית מאפשרת לכם לצלול עמוק לתוך המחשבות הפנימיות, הרצונות וההבנה הכוללת שלכם את עצמכם. בזמן שאתם מבלים במדיטציה אתם יכולים לחשוף את המחשבות השליליות שגורמות לכם לתחושת חוסר בטחון ולסלק אותן.

בנוסף, מדיטציה יכולה לעזור לכם ליצור מרחב בטוח לשנות מחשבות שליליות ולמצוא דרכים להפוך אותן למנטרות בונות שיעזרו לכם לבנות את עצמכם. ככל שתהיו יותר מודעים לפעולות שלכם, חיוביות ושליליות, כך תוכל להתגבר מהר יותר על אתגרים על ידי הכרה בנקודות החוזק שלכם ושיפור נקודות החולשה שלכם.

 

יתרונות של מדיטציה
צילום: depositphotos

מדיטציה מפחיתה כאב

למרות שהיא לא יכולה להעלים כאב, מדיטציה צברה מוניטין של הפחתת כאב בנסיבות רבות. המדענים חלוקים בדעותיהם לגבי הסיבה המדויקת לכך, אך רבים מאמינים ששינויים במוח עוזרים לשנות את תפיסת הכאב של האדם. זו עשויה להיות הסיבה שרבים מדווחים על חווית רווחה והקלה בכאב לאחר תרגול מדיטציה.

מדיטציה גם עוזרת להסיר את המיקוד מכאב כרוני. אם אדם יכול למקד את מחשבותיו הרחק מהכאב, קל יותר להתעלם או לחוות פחות כאב. רבים מהאנשים הסובלים מכאב כרוני מדווחים שחשו עד 30% פחות כאב לאחר התרגולים, בהשוואה לתקופה בה הם לא תרגלו.

מדיטציה – זה אפשרי כמעט לכולם!

לסיכום, לפני שאתם מרגישים שזה גדול עליכם, חשוב שתדעו – כדי לתרגל מדיטציה אתם לא חייבים לחיות במנזר. מספיק שתשלבו 10 דקות של מדיטציה בלוח הזמנים שלכם כדי לגרום לגוף ולנפש שלכם להודות לכם מיד. יש מגוון סוגי מדיטציה שיכולים להתאים לכם, בהתאם למי שאתם. למעשה, כמעט כל פעולה יכולה להיות מדיטטבית אם היא נעשית בתשומת לב.

 

עוד מרחבי הרשת

>
s