איילת שקד זועמת – "ימים נוראים. ידיעה מטלטלת."

איילת שקד זועמת – "ימים נוראים. ידיעה מטלטלת."

איילת שקד
איילת שקד – צילום מסך

ג'וש בריינר כתב הפלילים של עיתון הארץ פרסם היום (שישי) על המחדל של שב"ס שהכניס לתא מעצר את אבי בן שחר, בן 70 מההתנחלות כוכב השחר ביחד עם חוסיין אבו טאעה בן 25, מתאגרף מקצועי שרצח את אבי. העונש שקיבל חוסיין רק 6 וחצי שנות מאסר בהסדר טיעון.

"באמת שאין מילים.
חוסיין אבו טאעה בן 25, מתאגרף מקצועי, מוכנס במחדל של שב"ס לתא מעצר עם אבי בן שחר, בן 70 מההתנחלות כוכב השחר. בלילה בן שחר מוכה במכות רצח. שנה היה מאושפז עם נזק מוחי, עד שמת. הוכה למוות.

העונש? 6 וחצי שנות מאסר בהסדר טיעון. איך זה הגיוני?

אתמול נגזר דינו. זה מחדל אדיר בכל קנה מידה. הפרקליטות הסכימה לכך שאבו טאעה עשה את זה כי היה מסומם ו"חסר יכולת להבין מעשיו". נו, אז? תיעוד הרצח, זה רצח לכל דבר, לא נשמר. עוד מחדל. פסיכיאטרים העידו. הופ, רק 6 וחצי שנים. שנה הבא כבר עשוי להשתחרר. בן 70 מוכה למוות. אב לשמונה. סבא.

שווה להתעכב על מי שקיבל את ההסכם. פרקליטות מחוז י-ם. בגלל "קושי ראייתי" הגיע להסדר השערורייתי הזה וקיבלו את הטענה שעשה את המעשה כי היה מסומם. הבנתם? היום זו סיבה להקל.
ויחד איתם השופט אברהם רובין שהתחשב בכך שהאיש התחרט: "ההסדר סביר ומאוזן".
תגידו, אתם אמיתיים?

נסכם: מומחה לאגרוף תאילנדי בן 25 מסומם ואלים מכה עד מוות בן 70 בתא מעצר שיכול להיות אבא או סבא של כל אחד מאיתנו מתחת לאף של הסוהרים במחדל של שב"ס. התיעוד לא נשמר. מקבל על זה שש וחצי שנים. וזהו. העונש על אלימות עד מוות בהסדר טיעון "סביר ומאוזן".

השתגענו. לבי עם משפחת בן שחר."

שרת הפנים איילת שקד זעמה על הידיעה וכתבה:

"ימים נוראים. ידיעה מטלטלת. העונש הזה לא סביר בשום קנה מידה והסיבות שהביאו להסדר מביש שכזה – בראשן ככל הנראה רשלנות של השב״ס – מלמדות על עומק והיקף התיקון שנדרש במערכת האכיפה.
יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות."

עוד מרחבי הרשת

>

כתבות נוספות

s