איזה רקע מומלץ לשים על כרטיס ביקור?

איזה רקע מומלץ לשים על כרטיס ביקור?

איזה רקע מומלץ לשים על כרטיס ביקור
תוכן שיווקי בשיתוף seorush | קרדיט תמונה: Photo by Apollo Photography on Unsplash

כרטיסי ביקור הם אחד הכלים השיווקיים הפשוטים והחשובים ביותר של כל עסק ואנשי מקצוע – הם מייצגים את המותג שלכם ואת המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות, לכן יש לעצב אותם בצורה מדויקת ומוקפדת. אחד ההיבטים המרכזיים בעיצוב הוא בחירת הרקע הנכון, שכן צבע הרקע יכול להשפיע בצורה משמעותית על איך הכרטיס ייתפס, על מידת הקריאות שלו ועל יכולתו להעביר את המסר בצורה ברורה. כיצד בוחרים רקע עבור כרטיסי ביקור מעוצבים ומה עדיף – רקע צבעוני או לבן? על כך ועוד בהמשך.

למה צבע הרקע כל כך חשוב?

צבע הוא אחד המרכיבים החזקים ביותר בתקשורת חזותית ואמנם יש לנו נטייה לקחת אותו כמובן מאליו בתור לקוחות פוטנציאליים, אך כדאי לדעת שעומדת מאחורי הבחירה שלו מחשבה רבה. הוא משפיע על איך אנשים תופסים את הכרטיס שלכם, הוא משפיע על הרגשות שהוא מעורר בהם ובחירה נכונה של צבע הרקע יכולה לחזק את המסר השיווקי שלכם, בעוד שבחירה לא נכונה עלולה להוביל לאובדן עניין מצד הלקוח ולחוסר הבנה של המידע המופיע לפניו.

רקע לבן – פשטות וקריאות

הרקע הלבן הוא הבחירה הקלאסית והמועדפת על ידי רבים, וכאשר כרטיסי ביקור מעוצבים עם רקע לבן יש לכך מספר יתרונות:

  • קריאות מקסימלית – הרקע הלבן מאפשר לכל טקסט או גרפיקה להבליט את עצמם בצורה הטובה ביותר, וטקסט בצבע כהה על רקע לבן מהווה את השילוב הקל ביותר לקריאה, מה שהופך אותו למתאים במיוחד לכרטיסים עם הרבה מידע.
  • פשטות וניקיון – הצבע הלבן משדר ניקיון, מקצועיות ופשטות, והוא מתאים במיוחד למותגים שמעוניינים לשדר מסר חד וברור, ללא הסחות דעת.
  • גמישות עיצובית – רקע לבן מאפשר חופש כמעט מוחלט בבחירת הצבעים של האלמנטים האחרים בכרטיס, כמו לוגו, טקסט וגרפיקה.

יחד עם כל היתרונות, ישנם גם חסרונות ברקע לבן, הוא עשוי להיתפס כפשוט מדי, וככזה שלא מבליט את המותג בצורה ייחודית ובנוסף, בכרטיסים עם מעט מאוד אלמנטים גרפיים, רקע לבן עלול להיראות ריק.

רקע צבעוני – יצירתיות ונוכחות

אם אתם רוצים שהמותג שלכם יבלוט, רקע צבעוני יכול להיות בחירה מצוינת. עבור כרטיסי ביקור מעוצבים הרקע צבעוני מוסיף ממד של עומק ועשוי ליצור אפקט אותו אנשים יזכרו יותר והנה היתרונות של רקע זה:

  • זהות מותגית – צבעים מסוימים יכולים להדהד את הזהות המותגית שלכם, לדוגמה, עסק בתחום הבריאות עשוי לבחור בגוונים ירוקים או כחולים המסמלים רוגע וטבעיות, בעוד שעסק בתחום הקריאייטיב עשוי לבחור בצבעים נועזים ויוצאי דופן כדי לשדר חדשנות או מקוריות.
  • ייחודיות – כרטיס ביקור עם רקע צבעוני בולט ומפתיע יותר מכרטיסים לבנים, מה שמגדיל את הסיכוי שהלקוח יזכור את המותג.
  • שימוש מתקדם בגרפיקה – רקע צבעוני יכול לשמש כרקע גרפי עשיר יותר, עם דוגמאות, מרקמים או משחקי צבעים שמשדרים את אופי המותג.

ושוב, לצד היתרונות אנחנו רוצים לדבר אתכם גם על האתגרים שיש בבחירת הרקע הצבעוני – קודם כל, יש לוודא שהטקסט והאלמנטים המהותיים יהיו עדיין קריאים וברורים, כי רקע כהה או צבעוני מדי עלול להקשות על הקריאה, במיוחד אם משתמשים בטקסט בהיר על גביו. כמו כן, שילוב של יותר מדי צבעים או דוגמאות עלול ליצור עומס ויזואלי שעלול להסיח את הדעת מהמסר המרכזי.

אז איך דואגים שהרקע לא יהרוס את המסר?

כאשר בוחרים רקע לכרטיס ביקור, יש לשמור על מספר כללים כדי להבטיח שהמסר יועבר בצורה הטובה ביותר – כדי להבטיח קריאות גבוהה, יש לשמור על ניגודיות ברורה בין צבע הרקע לצבע הטקסט, רצוי לא להעמיס את הרקע בפרטים גרפיים או צבעים שמסיחים את הדעת ולפני ההדפסה, כדאי לבדוק כרטיסי ביקור מעוצבים במספר מצבי תאורה, ולהראות אותם לאנשים אחרים כדי לקבל פידבק על העיצוב.

עוד מרחבי הרשת

>
s