מהן האפשרויות לתשלום דו"ח מע"מ ומאילו טעויות כדאי להימנע?

כל עוסק מורשה בישראל, ולא משנה באיזה תחום עיסוק מדובר, נדרש בתשלום דו"ח מע"מ על פי חוק. הדיווח ותשלום המע"מ נעשים אחת לחודש או אחת לחודשיים, והם נקבעים בהתאם למחזור העסקאות של העסק וכמובן גם הגובה שלהן. אם אתם עוסק מורשה ממש בתחילת הדרך ותוהים לגבי העניין הזה, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה שתספק לכם מידע חשוב שיעזור לכם, ובעיקר ימנע מכם לחזור על טעויות חמורות.

מהן האפשרויות השונות לתשלום דוח מע"מ וכיצד להבטיח לשלם אותו בזמן
תשלום דוח מע"מ יכול להיעשות בכמה דרכים. ניתן לשלם אותו דרך אתר רשות המיסים באופן מקוון, ניתן לשלם אותו בבנק הדואר וניתן לשלמו גם בבנק רגיל. הדרך הנוחה והמומלצת ביותר מבין השלוש שכאן היא באופן מקוון, מה שמקל מאד על ההגשה והופך אותה לנגישה הרבה יותר. את הדבר ניתן לעשות עד ה-19 לחודש, לעומת ה-15 לחודש אם בוחרים להגיש את הדוח פיזית בבנק הדואר או בבנקים האחרים. התשלום יכול להתבצע באמצעות העברה בנקאית או כרטיס אשראי, בהתאם לנוחיותו של המשלם. יחד עם זאת, ולו כדי לוודא שאכן משלמים אותו בזמן, חשוב מאד להקפיד לנהל מעקב מסודר ומדויק אחר תשלומים קודמים, וכמובן גם לעקוב אחר כל העסקאות והחשבוניות שהצטברו במהלך תקופת הדוח. בנוסף, כדאי מאד להימנע מלהמתין למועד התשלום האחרון, ולעשות זאת מספר ימים לפני.

האם ישנן טעויות נפוצות שעלולות להוביל לקנסות או עיכובים בתשלום
הטעות הנפוצה ביותר הקשורה לכך היא איחור בהגשה וגם איחור בהעברת תשלום דוח מע"מ. איחור שכזה עשוי לגרור קנסות פיגורים ותוספת של הפרשי הצמדה וריבית. טעות נוספת היא דיווח לא מדויק אודות העסקאות שבוצעו. דיווח כזה עלול להיחשב כעבירת מס, מה שיכול להוביל לעונשים חמורים. ולכן, כדאי מאד להקפיד, הן על הגשה בזמן והן על חישוב מס התשומות, תוך התייחסות לכל ההוצאות המותרות בניכוי. סיוע של בעל מקצוע המתמחה בכך בהחלט יכול להקל ולמנוע את הטעויות העשויות להוביל לקנסות ועונשים אחרים.

איך בוחרים את הדרך המהירה והנוחה להשלמת התשלום
כאשר בוחרים את אפשרויות הגשת ותשלום הדוח, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים: נוחות השימוש, מידת הזמינות ומהירות קבלת האישור על ביצוע ההליך. תשלום מקוון יכול להיות פתרון נהדר, שכן הוא עוזר לחסוך בזמן, מאפשר ביצוע תשלום דוח מע"מ מכל מקום שרוצים ובכל רגע, וכן מספק אישור מידי ללא צורך בהמתנה. יחד עם זאת, נדרשת גישה למחשב ולאינטרנט וגם להבנת המערכת המאפשרת לבצע את התשלום וההגשה. ולכן, ישנם כאלה, המעדיפים דווקא להגיש ולשלם את הדו"ח פיזית, שכן ההתנהלות מול המחשב עבורם מלווה בחששות והם חשים בנוח יותר בהתנהלות מול גורם אנושי בבנק הדואר או בבנק הרגיל.

באילו צעדים יש לנקוט כדי למנוע בעיות בעת הגשת הדוח
התנהלות של עסק יכולה להיות מאתגרת, ובמקביל מצריכה דיוק רב. הדבר נכון במיוחד כשזה נוגע לביצוע תשלום דוח מע"מ, ולו כדי למנוע בעיות לא רצויות וקנסות גבוהים. אחד הצעדים שבהם יש לנקוט כדי למנוע את הבעיות הללו היא ניהול מסודר ושוטף של הנהלת החשבונות לאורך כל תקופת הדיווח, וזה אומר הקפדה רבה על כל רישום ורישום לאורך כל הדרך. בנוסף, מומלץ גם לבצע בדיקה כפולה של הנתונים לפני ההגשה ולוודא שיש תאימות בין הרישומים בספרי העסק לבין הדיווח למע"מ, וללא טעויות מיותרות. עזרה של רואה חשבון או יועץ מס יכולה גם היא לעזור, במקרים בהם עולים ספקות או כשיש שאלות.

 

אהבתם? שתפו!

כתבות נוספות