לפיד: "רציתי לצעוק את זה על הפודיום – לזעוק שהם יודעים"

לפיד: "רציתי לצעוק את זה על הפודיום – לזעוק שהם יודעים"

יאיר לפיד
צילום: shutterstock.com/ By Gil Cohen Magen

הותר היום (שלישי) לפרסום כי ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו אתמול (שני) ו-11 נפצעו בפיצוץ עז שהקריס מבנה גדול על כוח מסיירת גבעתי בשכונת שאבורה ברפיח.

רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב), בן 24 מגדרה, מפקד פלוגה בהכשרה בסיירת גבעתי; סמ"ר איתן קרלסברון, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות, לוחם בסיירת גבעתי; סמל אלמוג שלום, בן 19 מקיבוץ חמדיה, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי; סמל יאיר לוין, בן 19 מגבעת הראל, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד (יש עתיד) תקף את הקואליציה בעקבות ההצבעה הלילה על החלת דין הרציפות על חוק הגיוס לחרדים ש"תורתם אומנותם" בזמן שכולם בכנסת ידעו לדבריו כי ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו.

בחשבון ה -X שלו כתב: "ידענו. אתמול בלילה, בזמן שהכנסת הצביעה על חוק ההשתמטות מגיוס, כולנו ידענו. כולנו, קואליציה ואופוזיציה, ידענו על ארבעת חיילי גבעתי שנהרגו בעזה. הכנסת היא בועה קטנה, כולם מדברים. ברגע ששניים-שלושה יודעים, כולם יודעים. ידענו שאסור להגיד על זה מילה. שלא כל המשפחות קיבלו הודעה.

זה היה מייסר. רציתי לצעוק את זה על הפודיום. לזעוק שהם יודעים, כולם, כל האנשים האלה שיושבים שם, מצחקקים, מצביעים בעד השתמטות, בעד סרבנות, בעד אפליה בין דם לדם. ידענו שזה יום שבו יש דם. ידענו שקרה אסון. ידענו שבמליאה קורה אסון מסוג אחר. הם ידעו, תדעו שהם ידעו. אל תתנו להם להעמיד פנים שהם לא ידעו. כשהם הצביעו על ההשתמטות מצה"ל, הם ידעו בדיוק מה קרה בצה"ל. הם יגידו היום, "אל תגייסו את ההרוגים למאבק פוליטי." ברצינות? כי ההרוגים האלה דווקא התגייסו.

הם הלכו לבקו"ם והתגייסו, ועכשיו הם נהרגו בזמן שאתם משחררים עשרות אלפי צעירים בגילם מגיוס רק בגלל פוליטיקה. אתם יודעים שזה מקולקל, אתם יודעים שזה מעוות, אתם ידעתם אתמול, זה לא שינה לכם כלום. לא אכפת לכם".

עוד מרחבי הרשת

>

כתבות נוספות

s