חן ליברמן: "הוא עף על הפרסום הזה – העובדה שהצבא אשם, גם זה עליו"

חן ליברמן: "הוא עף על הפרסום הזה – העובדה שהצבא אשם, גם זה עליו"

חן ליברמן
צילום מסך

אתמול (שני) הותר לפרסום כי גופי המודיעין בצה"ל זיהו לפנות בוקר, שעות לפני מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, הפעלת כרטיסי סים ישראליים ברצועת עזה על-ידי מחבלי חמאס.

מדובר צה"ל ודוברות שב"כ נמסר בתגובה: "הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית – שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח".

כפי שפורסם בעבר, בליל ה-7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם. כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב״כ ובצה״ל. נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה".

העיתונאית חן ליברמן, התייחסה לפרסום ואמרה בתכנית הבוקר בערוץ 12: "אנחנו רואים את יאיר נתניהו בטלגרם שלו עף על הפרסום הזה, כי זו עוד הוכחה לכך שאנשי מערכת הביטחון ידעו ולא עדכנו את ראש הממשלה = הצבא אשם, השב"כ אשם וכולם אשמים, רק נתניהו לא אשם.

אז אולי כדאי לחסוך לנתניהו, ליאיר נתניהו את המאמצים ולהגיד באופן מאוד ברור, כן, הצבא אשם, השב"כ אשם ומכתבי ההתפטרות כבר מוכנים. אבל נתניהו צריך להבין, כשהוא ראש הממשלה כמעט ברצף מאז 2009, העובדה שהצבא אשם, גם זה עליו – הוא ראש הממשלה. לא יעזור לו להפיץ חצאי דיווחים מאותו לילה, ברור שהמערכת הביטחון אשמים והם צריכים לללכת, זה ברור".

עוד מרחבי הרשת

>

כתבות נוספות

s