העיתונאי ירון אברהם: "טקס בלי קהל הוא טקס בלי נשמה"

העיתונאי ירון אברהם: "טקס בלי קהל הוא טקס בלי נשמה"

ירון אברהם
צילום מסך

76 שנות עצמאות | טקס הדלקת המשואות 2024 התקיים אמש (שני) ברחבת הר הרצל והתנהל במתכונת שונה מאשר בשנים הקודמות לאחר שצולם מראש וללא קהל.

44 משיאי משואות הדליקו 11 אבוקות, כאשר המשואה ה-12 הייתה חסרה וייצגה את 132 החטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס. בין המדליקים הופיעו נציגים ממערכת הביטחון, ארגוני החירום וההצלה, אזרחים שהפגינו גבורה ב- 7 באוקטובר, לוחמי כיתות כוננות וישראלים שעמדו בחזית.

העיתונאי והמגיש ירון אברהם, כתב בחשבון ה -X שלו: "טקס בלי קהל הוא טקס בלי נשמה. 44 מדליקי המשואות המדהימים היו ראויים לראות את הדגלים בקהל ולהתרגש מהתחושה שזה קורה **עכשיו**. הטקס יצא כמו המציאות שהוא מנסה לייצר: מלאכותי ומדומה".

העיתונאי יאיר שרקי כתב: "על הנייר הכל כמו שצריך. גיבורים ראויים, זיכרון מכובד. בלי ציניות, שאפו למארגנים. רק דבר אחד היה חסר: נשמה והנשמה היא בקהל. הויתור על הישראלים ביציע הוא ויתור על האנרגיה, הדגלים, אנו נושאים לפידים, ההתרגשות, הרעד, הספונטניות. מתוך 44 משיאי משואות נזכור מעטים יחסית השנה. לא כי אין עוד ראויים או מרגשים, אלא כי הכל סינתטי. הכל כמו שצריך והכל ליד ואף על פי כן. המדינה נס. והיא גדולה מהפרטים 🇮🇱".

עוד מרחבי הרשת

>
s